اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2871
تاریخ انتشار: 1393/09/09 11:51
قلقلی:
شهرام لاسمی روز شنبه برای اجرای زنده در نمایشگاه کتاب یاسوج میهمان کودکان و نوجوانان یاسوجی بود. با بیان اینکه برنامه‌های کودک اکنون تنها آنتن پرکن است، به انتقاد از وضعیت کنونی برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان پرداخت

به گزارش عصرجهان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، همه آنهایی که برنامه‌های کودک را در دهه‌های 60 و 70 پیگیری می‌کردند با چهره شهرام لاسمی در نقش قلقلی آشنا هستند.
هنرمندی که چندی با عمو قناد برنامه‌های آموزشی برای نسل کودک و نوجوان آن دوران را اجرا می‌کرد و قلقلی نام داشت.
شهرام لاسمی روز شنبه برای اجرای زنده در نمایشگاه کتاب یاسوج میهمان کودکان و نوجوانان یاسوجی بود.
پس از پایان برنامه از شهرام لاسمی و فعالیت هنری‌اش پرسیدیم که این بار قلقلی به زبان آمد و قبل از هر چیز به انتقاد از رویکرد گذشته صدا و سیما پرداخت.
هنرمند حوزه کودک و نوجوان با بیان اینکه آیا بهتر نیست برنامه‌های زنده توسط هنرمندان را جایگزین برنامه‌های وارداتی بی‌خاصیت کنیم، اظهار کرد: همین رویکردها موجب شده که اکنون واتس‌اپ جایگزین همه چیز شود و اوقات فراغت حتی کودکان و نوجوانان ما را این‌گونه موضوعات پر کنند.
لاسمی به برنامه‌های کودک و نوجوان به خصوص برنامه‌های شبکه پویانمایی اشاره کرد و گفت: اکنون وضعیت خوبی در برنامه‌های کودک مشاهده نمی‌شود و دلیل آن به عدم استفاده از هنرمندان حوزه کودک و نوجوان برمی‌گردد که بر اساس این سیاست اکنون خانه‌نشین شده‌ایم.
این هنرمند تلویزیون در سال‌های گذشته تصریح کرد: امیدواریم که به وضعیت هنرمندان در دوره کنونی مدیریت صدا و سیما سر و سامانی داده شود و برنامه‌های مخصوص کودک و نوجوان کارشناسی شود.
لاسمی با بیان اینکه برنامه‌های کودک اکنون تنها آنتن پرکن است، به انتقاد از وضعیت کنونی برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان پرداخت و اظهار کرد: الان برنامه‌های کودک و نوجوان تنها باری به هر جهت شده و به همین دلیل اگر آقای سرافراز رئیس صدا و سیما ما را به حضور بپذیرد، به عنوان کارشناس همه مشکلات حوزه کودک و نوجوان را با وی در میان خواهیم گذاشت.
لاسمی در ادامه گفت: هدف ما این است که به بچه‌ها چیزی یاد بدهیم و اگر به یاد بیاورید، همه برنامه‌هایی که اجرا می‌کردیم بار آموزشی داشت که در قالب نمایش این کار انجام می‌شد.
وی افزود: اکنون ببینید که بچه‌ها چه چیزی یاد می‌گیرند، بچه‌هایی که بنتن و کارتن‌های خشونت‌بار می‌بینند، در آینده چه خواهند شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*