اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2945
تاریخ انتشار: 1393/09/17 23:21
استاندار خوزستان بر هماهنگی همه نهادها ، سازمان ها و خدمتگزاران مردمی با هدف تامین همه نیازهای زائران اربعین حسینی که از طریق دو مرز چذابه و شلمچه عازم کربلای معلا هستند تاکید کرد.

عصرجهان -'عبدالحسن مقتدایی' دوشنبه در نشست شورای عتبات عالیات ویژه اربعین حسینی در محل استانداری خوزستان افزود: هیچ نیازی از مجموع نیازمندی های زائران اربعین حسینی اعم از تغذیه ، بهداشت ، حمل و نقل ، اسکان موقت و امنیت مسیرهای منتهی به گذرگاه های رسمی چذابه و شلمچه نباید روی زمین بماند چون اعتقاد داریم وظیفه ملی و دینی ماست که به زائران عزیز خدمت رسانی شایسته صورت گیرد.

وی گفت: به همین قدر که برای انتقال زائران اربعین حسینی باید کارها به نحو مطلوب و شایسته صورت گیرد به همان اندازه می بایست برای بازگشت زائران پس از اربعین تمهیدات لازم اندیشیده شود تا این عزیزان با خیالی آسوده راهی شهرهای خود شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در خصوص انتقال زائران اربعین در نیمه راه هستیم و در روزهای آینده نیز بر تعداد کاروان های اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه افزوده می شود افزود: تا 21آذر ماه یعنی یک روز مانده به اربعین همچنان درگیر عملیات انتقال زائران هستیم و خدمات رسانی باید بدون وقفه صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با ابراز رضایت از انجام وظایف سازمانی دستگاه های درگیر انتقال زایران اربعین حسینی و حضور مسوولانه مردم نجیب شهرهای مسیر حرکت کاروان ها از جمله خرمشهر ، هویزه ، بستان و سوسنگرد و پذیرایی بسیار شایسته از زایران گفت: این همه یگانگی و هم افزایی به برکت سیدالشهدا(ع)است و در این جای دنیا نمی توان چنین شور و شعوری را مشاهده کرد.

مقتدایی در ادامه گفت: همه دستگاه ها باید با آمادگی کامل منتظر بازگشت زایران حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه باشند تا هیچ مشکلی در روند بازگشت افتخارآمیز زایران پیش نیاید.

وی گفت: در این ارتباط باید از تجارب موفق حج و زیارت و کاروان های راهیان نور بهره گرفت و نباید بر اثر بی برنامگی ، زایران دچار مشکل شوند.

'قدرت الله دهقان' معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان نیز گفت: از اول آذرماه تاکنون حدود 400هزار زایر اربعین حسینی از طریق دو مرز شلمچه و چذابه راهی نجف و کربلا شده اند و انتظار داریم در روزهای آینده این رقم به 500هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه شمار زایران اربعین حسینی که از این دو مرز به نجف و کربلا مشرف شده اند در مقایسه با اربعین پارسال دو برابر شده است افزود: با این وجود خدمات رسانی به زایران بدون وقفه در این دو مرز ادامه دارد.

دهقان به بسته شدن موقت مرز شلمچه در روز جمعه از سوی طرف عراقی اشاره کرد و گفت: هم اکنون تردد در این مرز با وجود خیل عظیم زایران مشتاق ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه امنیت زایران در کمیته ای ویژه بررسی می شود افزود: تعامل و هماهنگی خوبی بین دستگاه های خدمات رسان در همه بخش ها وجود دارد و هیچ کاری روی زمین نمانده است.

'ناصر حویزاوی' مدیر حج و زیارت خوزستان نیز گفت: به برکت برنامه ریزی و پشتیبانی و لطف الهی هم اکنون شاهد یک فرایند خوب در انتقال زایران در دو مرز شلمچه و چذابه هستیم.

سردار'عبدالله نظرپور' فرمانده مرزبانی خوزستان ، سردار 'حسن شاهوارپور ' فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ، سردار 'محمدرضا اسحاقی' فرمانده انتظامی خوزستان ، گزارش هایی از وضعیت تردد زایران اربعین حسینی در دو مرز شلمچه و چذابه ارایه و پیشنهادهایی برای رفع برخی از مشکلاتی که در ممکن است در جریان بازگشت زایران به وطن پیش آید مطرح کردند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*