اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296663
تاریخ انتشار: 1398/01/27 00:12
سقف تلاشها و امیدهایمان این است که چند سال دیگر به محل سکونتمان منتقل میشویم و تازه به عنوان یک معلم ساده در کنار خانواده مان از شیرینی های زندگی لذت ببریم .

عصرجهان؛معلمان غیربومی دیشموک با ارسال یاداشتی نوشتند:
با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه دیشموک ، همه ما میدانیم که این منطفه دارای سختی ها و مشکلات خاص  خود می باشد .
ما معلمان غیر بومی منطفه دیشموک که ثمره ی دانشگاه جدیدالتأسیس فرهنگیان میباشیم و از سال 95 به صورت حداکثری در این منطقه سازماندهی شدیم ولی از سالهای بعد تصمیمات خاصی جهت تخصیص حداکثری نیرو به این منطقه و یا انتقالی گرفته نشده است، و هر بار که به ریاست اداره دیشموک و همچنین اداره کل آموزش و پرورش مراجعه کردیم به جای حمایت و چاره اندیشی ، با برخوردهای قانونی و توجیهات مواجه شدیم که هیچگاه قانع کننده نبود.
از آنجاییکه برخی نیروهای بیشتر از 10 سال سابقه کار همچنان پشت درهای انتقالی منتظر مانده اند امید و انگیزه ای برای نیروهای با سابقه ی کاری کمتر باقی نمانده است و انرژی که ما برای سالها خدمت در این مجموعه نیاز داشتیم ، طی همین چندسال تحلیل رفته و همه اینها ناشی از مشکلات و مشقت هاییست که گزیده ای از آنها را نام میبریم :


1 - به گفته ی مسئولین، "بومی سازی " ...... ولی واقعیت امر فرستادن نیروهای بومی این منطقه به دیگر شهرستانها و جذب نیروهای بومی همین شهرستانها در بدنه آموزش و پرورش دیشموک است .
2 – فرستادن حداکثری نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به شهرستان های باشت و گچساران به دلیل حمایت های خاص .
3 – ماندگاری چندین ساله و بلند مدت نیروهای غیربومی و درعوض،  انتقالی غیرقانونی نیروهای جدیدالورود با عنوان " انتقال اداری " که به وضوح گویای نابرابری و عدالت گریزی ادارات مربوطه در بحث انتقالی می باشد .
4 – اجازه ندادن تشکیل پرونده ی انتقالی از طرف اداره آموزش و پرورش دیشموک .
5 – همه جای دنیا کار درخدمت زندگی است ولی اینجا زندگی ما مختل و تحت الشعاع کارمان قرار گرفته و حقیقتا از این برهه از زندگیمان لذت نمیبریم.
6 – ما معلمان منطقه دیشموک هرگاه خودمان را با دیگر همکاران هم دوره ای یمان -که در سایر مناطق مشغول به کار هستند- مقایسه میکنیم ، درد و رنج و نا امیدیمان بیشتر می شود.
برای مثال هم دوره ای های ما در منطقه قلعه رئیسی (که تا همین چند سال پیش با منطقه دیشموک یک واحد اداری مشترک بودند ) ، از همان سال اول استخدام در پروسه ی انتقالی شرکت کرده و اتفاقا خیلی از آنان به منطقه محل سکونت خود انتقال یافتند .


همچنین هم دوره ای های ما که از سال اول سازماندهی در محل سکونتشان مشغول به کار شدند ، اکنون در فکر ارتقاء شغلی در مناطق مستعد آموزشی هستند ولی ما سقف تلاشها و امیدهایمان این است که چند سال دیگر به محل سکونتمان منتقل میشویم و تازه به عنوان یک معلم ساده در کنار خانواده مان از شیرینی های زندگی لذت ببریم .
حرف آخر : ما معلمان غیر بومی منطقه دیشموک ، خواهان جایگزینی حداکثری نیروهای جدیدالاستخدام (حق التدریسی ، استخدامی ، رسمی) سال 1398در منطقه دیشموک می باشیم و درعوض، نیروهای مورد نیاز سایر شهرستانها از طریق انتقال دادن ما نیروهای غیربومی دیمشوک تأمین شود.


درج این یاداشت به معنای تایید و یا رد محتوای یاداشت از سوی پایگاه خبری عصر جهان نیست



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*