اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296792
تاریخ انتشار: 1398/02/03 12:31
آرامستان‌های طایفه‌ای و خانوادگی در شهر یاسوج در سال‌های اخیر به یک معضل تبدیل شده در حالی اراده‌ای برای ساماندهی وضعیت موجود وجود ندارد.

عصرجهان-دور تا دور شهر یاسوج معروف به پایتخت طبیعت ایران را قبرستان‌های طایفه‌ای و خانوادگی محاصره کرده‌اند و در سال‌های اخیر گاه و بیگاه برخی از مسئولان و متولیان امر از ساماندهی این وضعیت حرف می‌زنند ولی به مقام عمل نمی‌رسد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از این قبرستان‌ها در مناطق بکر و جنگلی که جزو اراضی ملی بوده بنا نهاده شده‌اند که این کار مقدمه‌ای برای تعرض به منابع ملی و زمین خواری است.
برخی مسئولان بر اینکه مسئله قبرستان‌های طایفه‌ای در یاسوج به یک معضل تبدیل شده اقرار می‌کنند ولی در عمل برنامه‌ای برای پایان دادن به این موضوع ندارند و در واقع در مقام اجرا لنگ می‌زنند و این بی تدبیری به جایی رسیده که فریاد متولی تامین آب شرب مردم بلند شده و استمداد می‌طلبد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد توسعه آرامستان‌هالی فامیلی را یک معضل می‌داند و می‌گوید: در صورت عدم چاره اندیشی مسئولان و متولیان امر برخی از مخازن ذخیره آب شرب شهر یاسوج از مدار بهره‌برداری خارج می‌شود.
سید علی لدنی‌نژاد خواستار جلوگیری از توسعه آرمستان فرامرزی یاسوج شد و افزود: در صورت ادامه این روند مخزن ذخیره آب منطقه فرامرزی از مدار بهره‌برداری خارج می‌شود و باید در ارتفاع بالاتری احداث شود.
وی ادامه داد: این قبرستان از روز اول یک قبر داشت و کم کم به آرمستان بزرگتری تبدیل شد/تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*