اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296838
تاریخ انتشار: 1398/02/06 13:13
ترامپ علی العموم نامزدهای رقیبش را دست می اندازد و این یکی از معدود حالت هایی بود که به جای دست انداختن رقیب، ترامپ عصبانی شده بود. او نیز فهمیده بود که سندرز رقیب جدی اوست.

عقیل دغاقله؛ پژوهشگر اجتماعی، دانشگاه راتگرز آمریکا✍ جو بایدن هم نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا  اعلام کرد. در چند روز گذشته، سخنرانی های نامزدهای کنونی دموکرات را پیگیری کردم.


در بین نامزدهای کنونی حزب دموکرات، برنی سندرز بیشترین توان را برای رقابت با ترامپ دارد.
کمپین سندرز، علاوه بر طبقه متوسط و تحصیلکرده آمریکا، به راحتی می تواند پایگاه کارگری ترامپ را در هم بشکند و بخش زیادی را از میان طبقات فقیر و کارگری آمریکا به خود جذب کند.
زبان و ادبیات سیاسی سندرز به طبقه کارگری آمریکا بسیار نزدیک است. بسیار محکم سخنرانی می کند و می داند چه می خواهد. علاوه بر آن، نیروی جوان فراوانی پشت سر سندرز قرار گرفته است.
مشکل حزب دموکرات در حال حاضر این است که هسته مرکزی حزب بیشتر به دنبال جو بایدن است. رهبران حزب دموکرات ممکن است بار دیگر امور را طوری بچینند که جو بایدن نامزد نهایی دموکرات ها شود.
بایدن یک سیاستمدار شناخته شده است.   مانند هیلاری کلینتون، یک سیاست مدار کلاسیک است و قادر نیست با ترامپ رقابت کند و پیش بینی می کنم مقابل ترامپ شانس چندانی نداشته باشد. اگر دموکرات ها روی بایدن اجماع کنند، ترامپ شانس پیروزی بیشتری  دارد.
سندرز اما یک سوسیال دموکرات است و تا چند سال پیش به عنوان سیاستمدار مستقل شناخته می شد.  
هسته مرکزی حزب دموکرات، شاید به همین دلیل، تمایل چندانی به نامزد کردن او ندارد.
با این حال بدنه جریان دموکرات، به ویژه پس از پیروزی ترامپ، پوست اندازی کرده و نیروهای جوان و رادیکال و سوسیال دموکرات بیشتری را در برگرفته است.
اگر حزب دموکرات سندرز را انتخاب کند، می توانم از همین الان بگویم که ترامپ تک دوره ای خواهد بود.
اگر می خواهید مناظره انتخاباتی ترامپ و سندرز در آینده را تصور کنید و طعم آن را حس کنید، تاون هال چند روز پیش فاکس نیوز با حضور برنی سندرز را ببینید.
سندرز آنقدر مقتدر ظاهر شد، که چند دقیقه بعد ترامپ فاکس نیوز را به باد انتقاد گرفت که چرا «سندرز دیوانه» را دعوت کرده و با تبسم اجازه داده اند هر چه می خواهد بگوید.
ترامپ علی العموم نامزدهای رقیبش را دست می اندازد و این یکی از معدود حالت هایی بود که به جای دست انداختن  رقیب، ترامپ عصبانی شده بود. او نیز فهمیده بود که سندرز رقیب جدی اوست.
بعد از سندرز،  نامزد دموکرات دیگری که می تواند با ترامپ رقابت کند؛ "بتو اروکه" است.
" بتو" جوان است، پر انرژی و گفتمان میانه ای دارد. در انتخابات میان دوره ای، او رقابت تنگاتنگی با رقیب جمهوری خواه شناخته شده اش (تد کروز) در تگزاس داشت.
"بتو" آن انتخابات را با فاصله ای اندک باخت اما نشان داد که کاریزما و گفتمان او می تواند آرای زیادی از جمهوری خواهان را به سوی دموکرات ها بیاورد.
بسیاری او را با اوبامای ۲۰۰۹ مقایسه می کنند. اگر دموکرات ها روی بتو اجماع کنند، باز ترامپ به مشکل خواهد افتاد. بتو نیز شانس جدی  ریاست جمهوری  آمریکا است.
کمپین های انتخاباتی ممکن است فرد جدیدی با خود بیاورند. بعد از شروع کمپین ها باز در این باره خواهم نوشت/ م.کانال عصرایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*