اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296909
تاریخ انتشار: 1398/02/14 00:59
کنگره ملی شعر خلیج فارس همه ساله، اردیبهشت ماه و در روزهای مقارن با روز ملی خلیج فارس، در هندیجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری عصرجهان، رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی هندیجان در شامگاه پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ با اعلام این خبر اظهارکرد: در آستانه روز ملی خلیج فارس و بزرگداشت این روز، شاعرانی از سراسر کشور ،‌ جهت نکوداشت این روز پر اهمیت، حضور داشته و اشعار خود را ارایه کردند.


مسعود میرزاپور افزود: این کنگره همه ساله، اردیبهشت ماه و در روزهای مقارن با روز ملی خلیج فارس، در هندیجان برگزار می شود.
 وی به نقل از علی بویری فرماندار هندیجان افزود: مطالبه ی مردم در هندیجان ، فعالیت و گستردگی ابعاد این کنگره در شاخه های مختلف هنری از جمله تجسمی،فیلم و عکس، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای نمایشی و نمایشنامه خوانی می باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به اسامی برگزیدگان پنجمین کنگره ملی شعر خلیج فارس هندیجان ادامه داد: در بخش کلاسیک با موضوع خلیج فارس، رحمت الله رسولی مقدم از یاسوج حایز رتبه اول، و مرضیه فرمانی از رشت حایز رتبه سوم گردید.


وی تصریح کرد: هیئت داوران به دلایل فنی، کسی را حایز رتبه دوم ندانست.
مسعود میرزاپور شاعران برتر در بخش سپید با موضوع خلیج فارس را روح الله چراغ زاده از خرم آباد و سید یوسف صالحی از بوشهر را به طور مشترک حایز رتبه دوم و خانم ها روزا رودینی و فاطمه دیناروند را به طور مشترک حایز رتبه ی سوم در این کنگره عنوان کرد.
وی همچنین گفت: هیئت داوران در این بخش نیز کسی را حایز رتبه ی اول ندانست.
میرزاپور درپایان عنوان نمود: به برگزیدگان، تندیس کنگره و هدایای نقدی اهدا و به علاوه ی برگزیدگان، از پنج شعر برتر نیز تقدیر شد.
هندیجان در جنوب شرق خوزستان، بیش از ۹۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس را داراست.
خبرنگار/ناصرحکیمی

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*