اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296947
تاریخ انتشار: 1398/02/16 15:02
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان از ‌ آتش‌سوزی در خط انتقال نفت امیدیه ــ اهواز خبر داد و گفت: اوضاع تحت کنترل است.

عصرجهان-کیامرث حاجی‌زاده درباره آتش‌سوزی خط انتقال نفت امیدیه ــ اهواز اظهار داشت: امروز براثر یک حادثه خط انتقال نفت امیدیه به اهواز دچار آتش‌سوزی شد.
وی با بیان اینکه آتش‌سوزی تحت کنترل است، درباره علت حادثه گفت: امروز در حین تعمیر خط لوله انتقال نفت امیدیه ــ اهواز بر اثر برخورد یک دستگاه لودر با خط 42 اینچ نفت سبب ایجاد آتش‌سوزی شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: ستاد مدیریت بحران در محل آتش‌سوزی تشکیل شد و اعضای مدیریت بحران شهرستان در محل حاضر شدند و تمام نیروها در حال کنترل آتش‌سوزی هستند و خط انتقال مذکور  مسدود است.


خط لوله نفت امیدیه همچنان می سوزد
مهران رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تلاش ها از ظهر امروز برای مهار آتش در این خط لوله آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: به نظر می رسد تا ساعاتی دیگر بتوان توسط نیروهای عملیاتی و امدادی حاضر در محل آتش را مهار کرد.
بنا به همین گزارش ظهر روز دوشنبه خط لوله نفتی امیدیه و خط گاز مایع 12 اینچ در کنار آن، دچار آتش سوزی شد که بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی شیرهای ورودی به این 2 لوله بسته شدند.
به گفته فرماندار امیدیه اهالی روستای صالح آباد واقع در 50 متری این آتش سوزی برای پیشگیری از هر گونه تلفات احتمالی تخلیه شده و هیچ کدام از اهالی روستا آسیبی ندیده اند.
در این حادثه پنج نفر از کارکنان شرکت نفت و گاز آغاجاری که در عملیات مهار آتش شرکت داشتند دچار مصدومیت تنفسی شدند که 2 نفر آنها مرخص و سه نفر دیگر تا ساعتی دیگر مرخص می‌شوند.
ظهر روز دوشنبه خط لوله 42 اینچ نفت نیوچم در مسیر امیدیه به تاسیسات مارون 2 در جنوب شرق خوزستان، هنگام انجام کار تعمیرات و در اثر برخورد لودر با این لوله نفتی دچار نشتی و سپس آتش سوزی شد.
آتش سوزی در پنج کیلومتری جاده امیدیه به اهواز رخ داده است.

برچسب ها:
امیدیه ؛ مهران رفیعی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*