اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297051
تاریخ انتشار: 1398/02/27 00:24
مدیرکل اسبق سیاسی و انتخابات:
مبشری گفت: متاسفانه اگر کاندیدایی در فلان نقطه ای حرف سیاسی بزند شورای نگهبان با مکاتبات و گواهی محلی می تواند آن کاندیدا را ردصلاحیت کند اما همین شورای نگهبان بخاطر تخلفات مالی و هزینه های فراوان از پول های کثیف در روند انتخابات، کسی را ردصلاحیت نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، ”حمدالله مبشری" (فرماندار اسبق بهمئی-مدیرکل اسبق سیاسی و انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد) طی گفت و گوئی گفت: نتیجه حضور همزمان ” روشنفکر و هدایتخواه” بعنوان ۲ کاندیدای اصولگرایان احتمال شکست مجددی رادر پی دارد و این تجربه تلخی است که نیازی به استدلال ندارد.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای مجلس یازدهم شورای اسلامی در صورت حضور همزمان ” هدایتخواه و روشنفکر” پیروزی بنفع فرد دیگر خواهد بود،اظهارداشت: ممکن است این فرد حاج زارعی باشد و ممکن است فرد دیگری از جریان اصلاحات.

سرنوشت انتخابات آینده را پول مشخص می کند

 مبشری با اظهار تاسف از اینکه سرنوشت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را پول مشخص می کند، خاطرنشان کرد: هرکسی سبد پولی و مالی بیشتری دارد احتمال پیروزی بیشتری دارد.

مدیرکل اسبق سیاسی و انتخالات استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، گچساران و بویراحمد سبد پولی و مالی و مسایل قومیتی تعیین کننده است.در مجلس دهم این روند توزیع پول و هزینه های گزاف برخی داوطلبان تجربه تلخ انتخابات گذشته بود.

وی در خصوص تعدد داوطلبانه کاندیداهایی از شهرستان بهمئی توصیه به وحدت کرد و یادآورشد: آنهایی که قصد نامزدی در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی را دارند می‌بایست سبد پولی و مالی کافی داشته باشند چرا که علاوه بر کف رای، تجربه نشان داده است که تعیین کننده نتیجه انتخابات به هزینه های پولی و مالی بستگی دارد.

این فعال سیاسی که در همکاری با دفتر نظارت و بازرسی ویژه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری دارد با تاکید بر مشاهده خود از توزیع ” پول ” در روز اخذ آراء، یادآورشد: در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی پر واضح توزیع پول و هزینه های غیر قانونی اتفاق افتاد.

مبشری افزود: بطور حتم ” پول ” نقش اساسی و وتعیین کننده در پیروزی انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را دارد و هزینه های پولی و مالی فاکتور تعیین کننده انتخابات و برگ برنده نامزد پیروز است.

وی تاکیدکرد کسانی که سبد پولی ومالی خوبی ندارند نمی توانند در انتخابات با اقبال رای به پیروزی برسند و این بدترین سرنوشتی است که دامن انتخابات را گرفت و آلودگی انتخابات می باشد.

پول نتیجه انتخابات کهگیلویه بزرگ را مشخص می کند

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که اگر رقابت انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ تکرار شود چه فردی پیروز خواهد بود؟ هم ادامه داد: آقایان موحد و سردار هاشمی هم اکنون دو رقیب جدی در انتخابات مجلس پیش رو در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ هستند و با توجه به تجربه گذشته باز هزینه کرد پولی و مالی موثر بوده و از فاکتورهای تعیین کننده است.

مبشری با اظهار تاسف از توزیع بی رویه پول در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استات کهگیلویه و بویراحمد  اظهارداشت: با تاسف فراوان و تجربه تلخ گذشته، نمره قبولی در انتخابات حوزه مربوطه بستگی به هزینه‌ های مالی دارد.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال  که نقش شورای نگهبان در برخورد با تخلفات و تقلب های انتخاباتی چیست؟ هم اظهارداشت: عوامل شورای نگهبان در استان ها بدلیل گرایش های قومی و سیاسی این اجازه را به خود نمی دهند که اسناد ابطال یک انتخابات را به ” آیت الله جنتی ” دبیر شورای نگهبان برسانند اگر هم اقدام کردند برای دوره های بعدی بدون اثر است.

شورای نگهبان وظیفه خود را در زمان اخذ آراء بخوبی انجام نمی دهد

مبشری با انتقاد از عملکرد شورای نگهبان در زمان برگزاری انتخابات، تصریح کرد: عوامل شورای نگهبان اعم از مسوولان دفتری، عوامل میدانی و ناظران در شعب انتخاباتی اخذ رای وظیفه خود را انجام نمیدهند وگرنه می توانند براحتی تخلفات انتخاباتی را گرفته و اگر این دور از انتخابات را باطل نمی کنند می توانند برای دور بعد، نامزد مورد نظر را ردصلاحیت کرده و اجازه ندهند بار دیگر کاندیدای انتخاباتی شود.

وی گفت: نباید اجازه داد کاندیدایی که با آرای تقلبی در یک جامعه عشایری به مجلس راه پیدا می کند در دور بعد انتخابات هم کاندیدا شود و بخواهد دوباره به مجلس راه پیدا کند.

مدیرکل اسبق سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه وقتی نتیجه انتخابات یک حوزه با تاخیر اعلام می شود هواداران آن کاندیدا فضای منطقه ای را ملتهب می کنند و گاها در روند تایید و یا ابطال انتخابات تاثیر می گذارند‌.

مبشری، شورای نگهبان از عوامل تاثیر گذار انتخابات بوده و بدون اطلاع از توزیع پول، در روند انتخابات نیست و در این خصوص کوتاهی می کنند.

وی افزود: مشکلی که اکنون داریم، مردم بسمت و سوی انتخابات پولی و مالی رفته اند بدلیل انجام ندادن وظایف شورای نگهبان( ناظرین و مسولیت دفاتر نظارتی آن در استانها می باشد) که بعضا چشم خود را بر روی تخلفات انتخاباتی می بندد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مجریان اصلی انتخابات یعنی وزارت کشور هم سهم خود را در انتخابات دارد اما مراقبت و صیانت از انتخاباتی که از روند اصلی خود خارج شده و بسمت انتخابات پولی ، مالی ، تهدید و ارعاب رفته است برعهده شورای نگهبان می باشد که تایید کننده صلاحیت نهایی نامزدها انتخاباتی است.

مبشری گفت: متاسفانه اگر کاندیدایی در فلان نقطه ای حرف سیاسی بزند شورای نگهبان با مکاتبات و گواهی محلی می تواند آن کاندیدا را ردصلاحیت کند اما همین شورای نگهبان بخاطر تخلفات مالی و هزینه های فراوان از پول های کثیف در روند انتخابات، کسی را ردصلاحیت نمی کند.

کاندیداهای بهمئی خودشان را خسته نکنند

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد با طرح این سوال که آیا شورای نگهبان نباید برای این کاندیداها جهت ردصلاحیت آنها در انتخابات بعدی پرونده ویژه تشکیل دهد؟هم تصریح کرد: بهتر است این سوال را از خودشان نمود و پاسخ را آنها بدهند.

مبشری افرود: متاسفانه باید اقرار کنم هر کاندیدایی که از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد نباید نامزد انتخابات شود

بازرس ویژه انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: الان چند نفر از شهرستان بهمئی قصد نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی را دارند که من به آنان توصیه می کنم با این روند تعدد داوطلب و بعضا نداشتن سبد پولی و مالی، خود را خسته نکنند.

منبع/فراز خبر



کانال تلگرام عصر جهان


بهمئی
|
Iran
|
1398/02/26 14:34
  +1

  -1
پاسخ
دیدگاههای استادبزرگ که حاصل تجربیات چندین ساله درعرصه های سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی استان می باشدکاملا مهندسی شده وچراغ راه پی باشد.آنهایی که خیال کاندیداشدن دارند باید خودراب معیارهای استادمبشری وفق دهند تافردای اعلام نتیجه انتخابات پشیمان نشوند.
ممم
|
Iran
|
1398/02/28 14:33
  +0

  -0
پاسخ
په اقای ملا حمدالله خان اخویت در کمیته امداد داره مهر چینی میکنه باری اقای موحد
خودت با خودت چند چند
رضا
|
Iran
|
1398/02/28 21:59
  +0

  -0
پاسخ
درودبراین قلم فرسایی که واقعیات روزعالم سیاست انتخابات مجلس رابدرستی وعامه پسندبیان کرده ماهمیشه ازایشان یادمی کنیم که دوران اجرائیات ایشان به خوبی خدمات انجام می دادواین هشداروتذکرایشان هم قابل ستایش است بویژه برای آنهایکه خودشون رابه زحمت وخسارت نیندازند

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*