اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297078
تاریخ انتشار: 1398/02/28 01:32
تاج تصریح کرد: ویلموتس نسل طلایی و خوبی را در بلژیک به جا گذاشت. این بازیکنان فعلی تیم بلژیک که عملکرد درخشانی در سال‌های اخیر داشته اند در دست ویلموتس بوده اند. با او مذاکره کرده ایم و فکر می‌کنم حضورش در تیم ملی ایران قطعی باشد. اختلاف‌های خیلی کوچکی در مذاکراتمان وجود دارد که فکر می‌کنم تا دوشنبه هفته آتی حل می‌شود.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت مذاکرات با مارک ویلموتس بیان کرد: برای انتخاب سرمربی تیم ملی ابتدا دنبال این بودیم که از رنکینگ این تیم در آسیا دفاع کنیم و می‌دانید هفت تا هشت سال است در رنکینگ فیفا بهترین تیم آسیا هستیم. با توجه به منابع مالی محدودی که در اختیار داریم اتفاق‌های خوبی در فوتبال کشورمان رقم خورده است. به همین دلیل دنبال سرمربی بودیم که ضمن حفظ این رنکینگ، جوان گرایی خوبی در تیم ملی انجام بدهد.

ویلموتس تیم ملی بلژیک را پنجاه و یکم جهان تحویل گرفت و دوم تحویل داد

او در ادامه افزود: هدفمان این بود که سرمربی جوان و کارنامه داری را به خدمت بگیریم. با چند نفر صحبت کردیم و در نهایت با مارک ویلموتس که سرمربی بسیار خوبی در تیم ملی بلژیک بوده صحبت‌های نهایی را انجام دادیم. می‌دانید او بازیکن بسیار خوب و کاپیتان شالکه آلمان بوده است. ۷۰ بازی ملی انجام داده و ۲۷ گل به ثمر رسانده است. ویلموتس، فرد محبوبی در فوتبال آلمان و بلژیک است. او در زمان آغاز کارش به عنوان سرمربی تیم ملی بلژیک این تیم را در رده پنجاه و یکم جهان تحویل گرفت و در رده دوم جهان تحویل داد.

تاج: قراردادمان با ویلموتس دوشنبه نهایی می‌شود/ پیش از این تیم ملی، کی روش محور بود/ بیشتر اعضای کادرفنی ایرانی هستند

موارد اختلافی ما با ویلموتس تا دوشنبه حل می‌شود

تاج تصریح کرد: ویلموتس نسل طلایی و خوبی را در بلژیک به جا گذاشت. این بازیکنان فعلی تیم بلژیک که عملکرد درخشانی در سال‌های اخیر داشته اند در دست ویلموتس بوده اند. با او مذاکره کرده ایم و فکر می‌کنم حضورش در تیم ملی ایران قطعی باشد. اختلاف‌های خیلی کوچکی در مذاکراتمان وجود دارد که فکر می‌کنم تا دوشنبه هفته آتی حل می‌شود.

ویلموتس از امکانات فوتبال ایران به وجد آمد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نظر ویلموتس نسبت به شرایط فوتبال ایران با توجه به بازدیدش از امکانات و زیر ساخت‌های فدراسیون فوتبال گفت: ویلموتس چندین بار به من گفت تصورم از ایران این نبود و خیلی از امکانات و فضای کشورمان به وجد آمده بود. امکاناتی که او از بحث‌های غیرفوتبالی کشورمان دید برایش حائز اهمیت بود. زمانیکه ساختمان پک را دید به من گفت در بلژیک امکاناتی مانند ساختمان پک محدود است.

تاج: قراردادمان با ویلموتس دوشنبه نهایی می‌شود/ پیش از این تیم ملی، کی روش محور بود/ بیشتر اعضای کادرفنی ایرانی هستند

ویلموتس دید هیچ کمبودی نداریم

او افزود: چهار زمین چمن بسیار عالی در مرکز ملی فوتبال داریم. این مجموعه هتل و استخر دارد که در زمان اردو‌های تیم ملی می‌توانیم بازیکنان را در هتل خودمان جا بدهیم. در ساختمان پک و ایفمارک وسایل بدنسازی و پزشکی خوبی وجود دارد. به نظر من ویلموتس با تماشای مرکز ملی فوتبال متوجه شد هیچ کمبودی نیست. فکر می‌کنم همین مسائل سبب شد رغبت ویلموتس برای حضور در تیم ملی ایران بیشتر و بیشتر شود.

قرارداد ویلموتس تا پایان جام جهانی قطر است و ۲ دستیار با خودش می‌آورد

تاج درباره مدت زمان قرارداد ویلموتس و توجه او به تیم‌های پایه بیان کرد: تا پایان جام جهانی قطر در خدمت ویلموتس هستیم. در زمان کی روش بیشتر دستیارانش خارجی بودند، اما ویلموتس تنها ۲ دستیار با خود به ایران می‌آورد و سایر مربیان، بدنساز و فیزیوتراپ تیم ملی ایرانی است.

بیشتر اعضای کادر ویلموتس ایرانی هستند، اما تیم ملی پیش از این کی روش محور بود

او ادامه داد: بیشتر اعضای کادرفنی ویلموتس ایرانی هستند و با برخی از آن‌ها در حال مذاکره هستیم و با برخی به توافق رسیده ایم. ویلموتس، فدراسیون محور است. نمی‌توانیم بگوییم کی روش خود محور بود، اما تیم ملی در زمان او کی روش محور شده بود.

طبق قراردادمان با ویلموتس تمام کار‌ها را خودمان انجام می‌دهیم

تاج افزود: دلیل اینکه تیم ملی کی روش محور شد این بود که در روز‌های ابتدایی حضورش برخی‌ها وظایف خود را خوب انجام ندادند. به همین دلیل آهسته آهسته خود کی روش مسئول انجام دادن این وظایف شد. اکنون فدراسیون طبق قراردادی که با ویلموتس داریم تمام کار‌ها را خودمان انجام می‌دهیم.

صحبت‌های ویلموتس کنترل شده و قرارداد او ۲۸ بند دارد

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: مسئولیت بخش رسانه و روابط عمومی تیم ملی در زمان ویلموتس با خود فدراسیون و مصاحبه‌های او کاملا کنترل شده است و صحبت‌های او با اختیار رئیس فدراسیون انجام می‌شود. ضمن اینکه حتی اگر بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در زمان ویلموتس با پیشنهاد او باشد، فدراسیون مسئول تنظیم قرارداد بازی‌های دوستانه است. در مجموع ۲۷ یا ۲۸ مورد وظایف فدراسیون فوتبال نسبت به تیم ملی بزرگسالان است.

ویلموتس روی تیم‌های پایه نظارت می‌کند

تاج درباره نظارت ویلموتس روی تیم‌های پایه گفت: نظارت روی تمام تیم‌های پایه با ویلموتس است چراکه این تیم‌ها مانند حلقه به هم متصل هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب ویلموتس این است که او با تیم‌های پایه کار‌های بسیار وسیعی انجام داده است. بحث دیگر درباره انتخاب او علاقه مندی اش به فوتبال هجومی و جوان گرایی است. نظارت ویلموتس روی تیم‌های پایه را در قرارداد آورده ایم.

تاج: قراردادمان با ویلموتس دوشنبه نهایی می‌شود/ پیش از این تیم ملی، کی روش محور بود/ بیشتر اعضای کادرفنی ایرانی هستند

مربیان دیگری هم حاضر بودند به ایران بیایند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دلیل انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان اظهار داشت: سرمربی تیم امید زلاتکو کرانچار بود، اما به دلیل مسائل کیفی این تیم و لزوم درنظر گرفتن اقتصاد مقاومتی، جای او از سرمربی ایرانی در تیم امید استفاده می‌کنیم. با این وجود درباره تیم ملی بزرگسالان مجموعه کمیته فنی، هیئت رئیسه فدراسیون و وزارت ورزش تصمیم گرفت از سرمربی خارجی استفاده کنیم. اکنون هم ویلموتس آمده و مربیان دیگری هم بودند که حاضر بودند به تیم ملی ایران بیایند.

برای حفظ کرسی بین المللی مان ویلموتس را انتخاب کرده ایم

تاج افزود: برای حفظ کرسی هایمان و اینکه تیم ملی با وجود بودجه محدود و در حضور تیم‌هایی مانند ژاپن، کره جنوبی و عربستان اول آسیا است، تصمیم گرفتیم تیم ملی بزرگسالان را از قاعده استفاده از مربیان ایرانی خارج کرده تا موقعیت بین المللی مان را حفظ کنیم.

مذاکرات خوبی با گل محمدی برای تیم ملی امید انجام داده ایم

تاج درباره انتخاب سرمربی تیم ملی امید بیان کرد: به زوری سرمربی این تیم انتخاب خواهد شد و در مجموعه از او استفاده می‌شود. خودمان دنبال مذاکره با یحیی گل محمدی بودیم که این موضوع را به پایان لیگ موکول کردیم. امروز (جمعه) هم مذاکرات خوبی با گل محمدی انجام دادیم.

توافق‌های عمده با گل محمدی انجام شده و تنها مانع مذاکراتش با باشگاه پدیده است

او افزود: فکر می‌کنم توافق‌های عمده با گل محمدی انجام شده و تنها مانع او مذاکراتی است که با باشگاه پدیده انجام داده است. خودم با مدیران پدیده صحبت می‌کنم چراکه سال‌ها است تیم امید به المپیک نرفته و باید این موضوع رقم بخورد.

کار عقد قرارداد با گل محمدی را هم تا حد زیادی تمام کرده ایم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم‌های فوتسال و فوتبال ساحلی ما سوم دنیا هستند و باید در المپیک‌ هم بدرخشیم. باید این کار را انجام بدهیم و می‌توانم بگویم کار عقد قرارداد با گل محمدی را هم تا حد زیادی تمام کرده ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دلیل انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان اظهار داشت: سرمربی تیم امید زلاتکو کرانچار بود اما به دلیل مسائل کیفی این تیم و لزوم درنظر گرفتن اقتصاد مقاومتی، جای او از سرمربی ایرانی در تیم امید استفاده می کنیم. با این وجود درباره تیم ملی بزرگسالان مجموعه کمیته فنی، هیئت رئیسه فدراسیون و وزارت ورزش تصمیم گرفت از سرمربی خارجی استفاده کنیم. اکنون هم ویلموتس آمده و مربیان دیگری هم بودند که حاضر بودند به تیم ملی ایران بیایند.

تاج افزود: با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری که کشور باید آرایش دفاعی داشته باشد، جلسه‌ای با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و ۱۶ تیم لیگ برتری برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که در لیگ برتر سال آینده جذب بازیکن خارجی را در لیگ محدود کنیم تا مسائل مالی مانند بحث کی‌روش، شفر و. سایر موارد که در حال حاضر در AFC مطرح است به وجود نیاید. در این جلسه همچنین تاکید شد حتی‌المقدور باشگاه‌ها از امکانات داخلی استفاده کنند و حتی اردوهای خود را در کشور برگزار کنند.

برای حفظ کرسی بین المللی مان ویلموتس را انتخاب کرده ایم

تاج افزود: برای حفظ کرسی هایمان و اینکه تیم ملی با وجود بودجه محدود و در حضور تیم هایی مانند ژاپن، کره جنوبی و عربستان اول آسیا است، تصمیم گرفتیم تیم ملی بزرگسالان را از قاعده استفاده از مربیان ایرانی خارج کرده تا موقعیت بین المللی مان را حفظ کنیم.

منبع/باشگاه خبرنگاران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*