اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297079
تاریخ انتشار: 1398/02/28 01:35
رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که دولت ترامپ پس از تشدید لفاظی‌های اخیر علیه کشورمان، اکنون به دنبال تنش‌زدایی با ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تشدید لفاظی‌های اخیرِ مقامات آمریکایی علیه کشورمان، اکنون رسانه‌ها گزارش داده‌اند که دولت دونالد ترامپ به دنبال تنش‌زدایی با ایران است.
در همین ارتباط، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از چند مقام آگاه گزارش داده که دیپلمات‌های ارشد دولت ترامپ اخیرا تلاش‌های خود را در این زمینه آغاز کرده و در جستجوی راه‌هایی برای کاستن از سطح تنش‌ها با ایران هستند.
این روزنامه عنوان کرده است که مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت آمریکا، نیز اخیرا از مقامات اروپایی خواسته به کاهش تنش با ایران کمک کنند و این کشور (ایران) را مجاب کنند که تنش‌های موجود را کاهش دهد.
نیویورک‌تایمز همچنین در گزارش خود به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داده که ترامپ صبح روز چهارشنبه در جلسه‌ای که در «اتاق وضعیت» کاخ سفید برای بررسی موضوع ایران تشکیل شده در پاسخ به اظهارات مشاوران و مقامات ارشد نظامی دولت خود "قاطعانه" تاکید کرده که خواهان رویارویی نظامی با ایران نیست.
به نوشته این روزنامه، یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره تحرکات نظامی اخیر ایران و استقرار موشک برروی قایق‌های تندروی این کشور، ترس زیادی را نسبت به اقدام نظامی احتمالی ایران علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه ایجاد کرده است.
نیویورک‌تایمز در گزارش خود به موضوع اختلاف‌ نظر میان ترامپ و جان بولتون - مشاور امنیت ملی کاخ سفید- نیز اشاره کرده و به نقل از یک منبع آگاه گفته است ترامپ بیش از آنکه از اقدامات بولتون علیه ایران ناراحت باشد، از این ناراحت است که تصور شود بولتون سیاست دولت او در قبال خاورمیانه را هدایت می‌کند.
طبق گزارش این روزنامه، بولتون اخیرا در محافل خصوصی از بی‌میلی ترامپ برای ایجاد تغییر در خاورمیانه ابراز ناخرسندی کرده است. یک منبع آگاه نیز چندی پیش از قول ترامپ به رسانه‌های آمریکایی گفته بود "اگر همه چیز دست بولتون بود ما اکنون در چهار نقطه مشغول جنگ بودیم!»
این اظهارنظرها باعث شده گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برکناری بولتون نیز طی روزهای اخیر قوت بگیرد. بر همین اساس، برخی افراد در کاخ سفید در گفتگو با نیویورک‌تایمز درباره آینده او در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا ابراز تردید کرده‌اند؛ هرچند کاخ سفید این گمانه‌زنی‌ها را رد کرده است.
روزنامه واشنگتن پست نیز هفته گذشته به نقل از برخی مقام‌های دولت آمریکا گزارش داد ترامپ از برخی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خودسرانه در دولتش برای تشدید تنش‌ها با ایران ناخرسند است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*