اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297080
تاریخ انتشار: 1398/02/28 01:37
در پیام توییتر ترامپ آمده است: رسانه ها با اخبار جعلی و به شدت غیرواقعی و فریبکارانه در باره ایران به کشور ما ضربه می زنند. این رویکرد فریبنده، نادرست و خطرناک است. حداقل ماجرا این است که ایران نمی داند به چه فکر کند و این مسئله حداقل تا این حد چیز خوبی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، آمریکا می گوید همچنان منتظر تماس تهران برای آغاز مذاکرات رسمی جهت حل مشکلات میان دو کشور است.

یک مسئول بلند پایه دولت ترامپ روز جمعه با اعلام این مطلب یادآور شد: ایالات متحده پای تلفن نشسته اما هنوز پیامی از جانب ایران برای اعلام آمادگی به دعوت رئیس جمهور ترامپ جهت گفتگوهای مستقیم دریافت نکرده است.»

به گزارش رویترز این مسئول دولت آمریکا که در حضور گروه کوچکی از خبرنگاران سخن می گفت در ادامه تاکید کرد: «آنها باید از شدت تنش بکاهند و به پای مذاکرات بازگردند.»

این سخنان در حالی ایراد می شود که شبکه خبری سی ان ان شنبه هفته گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد که کاخ سفید در تماس با مقامات سوئیس، کشور حافظ منافع ایالات متحده شماره تلفنی را در اختیار آنها قرار داده تا به ایران منتقل کنند و تهران در صورت تمایل به گفتگو با دونالد ترامپ بتواند از این شماره مستقیم استفاده کند.

این درحالیست که ایران بارها ضمن رد گفتگو و مذاکره با آمریکا اعلام کرده است که هیچ تضمینی به گفتگوی سازنده با کشوری که به همه تعهداتش پشت کرده، وجود ندارد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در سفری دوره ای به شرق آسیا به سر می برد روز پنجشنبه پس از گفتگو با نخست وزیر و وزیر خارجه ژاپن در توکیو «هرگونه احتمال» مذاکره با آمریکا را در شرایط کنونی منتفی قلمداد کرده بود.

ترامپ: اخبار جعلی رسانه ها در باره تنش با ایران برای آمریکا زیان بار است

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انشتار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن انتقاد نسبت به نوع پوشش رسانه ای اخبار مرتبط با تنش های اخیر با ایران تاکید کرده است که این پوشش خبری می تواند برای کشورش زیان بار باشد.

در این پیام آمده است: «رسانه ها با اخبار جعلی و به شدت غیرواقعی و فریبکارانه در باره ایران به کشور ما ضربه می زنند. این رویکرد فریبنده، نادرست و خطرناک است. حداقل ماجرا این است که ایران نمی داند به چه فکر کند و این مسئله حداقل تا این حد چیز خوبی خواهد بود.»

دونالد ترامپ همچنین با انتشار یک توییت دیگر افزود: «با این همه خبرهای جعلی و ساختگی ایران نمی تواند هیچ ایده ای از آنچه به واقع در جریان است داشته باشد.»

انتشار پیام توییتری رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله با واکنش محمد جواد ظریف همراه شد. وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این بخش از پیام دونالد ترامپ که به سردرگمی ایران و ناتوانی این کشور از درک درست وقایع جاری در چارچوب تنش های اخیر میان دو طرف اشاره داشت رویکرد دوگانه حاکم بر دستگاه اجرایی آمریکا را زیر سوال برد و بر استیصال و درماندگی کاخ سفید از هرگونه تفکر درست تاکید کرد.

آقای ظریف در توییت خود آورده است: «زمانی که تیم "ب" چیزی می گوید و دونالد ترامپ چیز دیگر کاملا روشن است که چه کسی نمی داند به چه باید فکر کند. ما از هزاران سال پیش تاکنون در ایران می دانیم که به چه باید فکر کنیم و این را در مورد آمریکا از سال ۱۹۵۳ تاکنون به خوبی می دانیم. تا این حد این "چیز خوبی است".»

این پیام در حالی منتشر می شود که رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در تازه ترین اظهار نظر خود در خصوص بالا گرفتن تنش میان کشورش و ایران در منطقه خاورمیانه در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال رویارویی نظامی گفته بود که امیدوار است این اتفاق روی ندهد.

آقای ترامپ این سخنان را پیش از ملاقات غیر منتظره با رئیس جمهوری سوئیس ایراد و تاکید کرده بود که ایران یکی از مهمترین محورهای گفتگو با میهمان اش در کاخ سفید است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*