اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297161
تاریخ انتشار: 1398/03/04 20:27
محمدعلی جشنی:
سردار محمدعلی جشنی در سالروز آزاد سازی خرمشهر ضمن گرامیداشت این روز با انتقاد از وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: این ملت لایق این همه فشار اقتصادی نیست؛تدبیر این نیست که صادرات و واردات کالا را برعکس قوانین اقتصادی حاکم آزاد و ممنوع کنیم، این اقدام ها بیشتر شبیه شوخی است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،  ویژه برنامه گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر ظهر جمعه در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر لیکک با حضور مردم و مسئولان شهرستان بهمئی برگزار شد.


سردار و یادگار 8 سال دفاع مقدس در این مراسم با گرامیداشت سالروز حماسه و خون و بیان شرایط کشور در زمان جنگ، از مسئولان خواست نسبت به بهبود وضعیت معیشت مردم اقدام کنند.
محمدعلی جشنی تصریح کرد: در اوال انقلاب ما وارث نظامی شده بودیم که تنها منبع درآمد آن نفت بود که در آمد حاصل از آن هم هزینه دربار می شد.
ایشان افزودند: انقلابیون در حالی اقتصاد را تحویل گرفتند که خزانه خالی بود و سطح زندگی و رفاه ملت ما همه پایین تر از خط فقر بود.
این پیشکسوت عرصه دفاع و مقاومت گفت:در این شرایط بود که جنگ شد و رزمندگان ما برای دفاع از انقلاب به سوی جبهه ها شتافتند.
جشنی افزود:این شرایط را به همراه اشغال خرمشهر و ریختن آتش و خون بر شهرهای هویزه،سوسنگرد،مهران،حمیدیه و دیگر شهرهای مرز ما توسط دشمن مجسم کنید.
وی گفت:از نظر سیاسی هم جهان به دو قطب و بلوک شرق و غرب تبدیل شده بود که هر دو بلوک تمام امکانات خود را در اختیار عراق قرار داده بودند.
جشنی تصریح کرد: در آن زمان سنگین ترین وسیله نظامی در دست بسیجیان ما آرپیجی 7بود؛خود بخوان شرح حدیث مفصل، از این مجمل.


یادگار هشت سال دفاع مقدس افزود: ما ملت ایران وارث جوانان و غیورمردان رزمنده ای هستیم که با کمترین امکانات اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور در اشغال دشمن بماند.
سردار جشنی خاطرنشان کرد:امروز تجهیزات جنگ مدرن همه در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و از نظر نظامی در سطح اول منطقه هستیم.
وی افزود: در حال حاضر از منظر بین الملل همه به نتیجه رسیدند که ایران آن کشوری نیست که استکبار جهانی برای دنیا ترسیم کرده است .
این سردار و رزمنده دفاع مقدس گفت:اکنون نیروهای تحصیل کرده انقلابی ما مجهز به علم روز بوده و قدرت دستیابی به کشف و استخراج انواع منابع و معادن در کشور را بدست در اختیار دارند.
وی با انتقاد از وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: این ملت لایق این همه فشار اقتصادی نیست؛تدبیر این نیست که صادرات و واردات کالا را برعکس قوانین اقتصادی حاکم آزاد و ممنوع کنیم، این اقدام ها بیشتر شبیه شوخی است.
جشنی با اشاره به راه انداختن جنگ روانی در جامعه و ایجاد ترس از جنگ، گفت:چه کسی گفت سایه جنگ بر سر ایران است؟مگر منبع اعلام جنگ و شرایط اضطراری رهبر انقلاب نیست؟ مگر مقام معظم رهبری به وضوح اعلام نفرمود که هیچ خطر جنگی ایران را تهدید نمی کند؟
وی با بیان اینکه تدابیر دولتی ها برای مواجه با مشکلات اقتصادی، انقلابی نیست، خطاب به مسئولان گفت: آهای متولیان تدبیر و امید! به فکر معیشت مردم باشید.
م/ آوای ماغر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*