اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297236
تاریخ انتشار: 1398/03/09 16:36
انتقاد تند عضو شورای شهر دیشموک در حاشیه ی عیادت از "مخمل نمازی" در سرگچ دیشموک؛
سلمان بینا: برخی مدیران استانی نام دیشموک را فقط از فضای مجازی می بینند در حالیکه دیشموک از امکانات اولیه همانند راه ارتباطی مناسب محروم است /جناب دکتر احمدی، مدیران ناکارآمدی که در خواب غفلت به سر می برند باید عزل شوند و این مدیران باید پاسخگوی زجرهای مخمل و مخمل ها باشند

عصرجهان-سلمان بینا در حاشیه عیادت از بانو" مخمل نمازی" از سرگچ دیشموک با انتقاد از بی توجهی مسوولان ارشد استانی، گفت: تمام شخصیت ها و رسانه های کشوری و حتی بعضا خارجی به این حادثه واکنش نشان داده ولی برخی مسوولان فقط با گرفتن عکس سلفی به دنبال خودنمایی و رفع تکلیف هستند.
وی با انتقاد از وضعیت اسفبار محرومیت دیشموک، گفت: مخمل ها زیادند و باید آنها را دریباید.


بینا اذعان کرد: جای بسی تاسف دارد  که برخی مدیران ارشد استانی هنوز راه دیشموک را بلدنیستند و فقط در فضای مجازی دیشموک را میشناسند.
این جوان فعال فرهنگی از بی توجهی بیش از حد مدیران ارشد جهاد،علوم پزشکی، مخابرات، بهزیستی،شرکت توزیع نیروی برق و میراث فرهنگی...... به دیشموک گلایه داشت وبیان کرد: تاکنون این مسوولان برای یک بار به خود زحمت نداده به دیشموک سفر کنند.
بینا مشکلات راه های ارتباطی بخش دیشموک را اساسی ترین دغدغه و معضل دیشموک و مردم این منطقه عنوان و متذکر شد: متاسفانه یک جاده ارتباطی در بخش دیشموک از کیفیت مطلوب و استاندارد برخوردار نیست و   اداره راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد.
وی گفت: دیشموک یک راه ارتباطی سالم ندارد و مخمل و مخمل ها قربانی همین راه های ارتباطی بی سروسامان  هستند که متولیان راه و شهرسازی باید پاسخگوی مردم باشند.
بینا؛ توجه به دو مقوله فرهنگ و راه ارتباطی را برای دیشموک ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: از دستگاه قضا خواهشمندیم در بحث عدم تخصیص اعتبارات موردنیاز فرهنگی و نامطلوبی راه های ارتباطی ورود کند و نگذارد حق مردم مظلوم و محروم بیش از این ضایع شود.
عضو شورای شهر دیشموک تشریح کرد: به دلیل عدم برخورداری بیشتر مناطق دیشموک از راه ارتباطی مناسب و استاندارد، مردم رنج ها و مشقت هایی را تحمل و متحمل زجرها می شوند که این امر خیانت به مردم است.
بینا گفت:  استاندار و هیئت استانداری باید پاسخگوی مشکلات موجود دیشموک باشند.
وی، به خودکشی دودخترجوان کمتر از24 ساعت و ماجرای نابودی زندگی "مخمل" و سهم صفردرصد دیشموک از اعتبارات میلیاردی حوزه معاونت اجتماعی اشاره و انتقاد کرد: دیشموک شبیه یک منطقه جنگ زده است در جایی که نه امکاناتی بلکه یک متر فضای سبز ندارد و سهم بانوانش از ورزش فقط آرزو و امید است.
بینا زندگی از دست رفته مخمل را یک حادثه ی جبران ناپذیر دانست و گفت: مسوولان متولی بیش از 30 سال در خواب غفلت بوده هم اکنون با گرفتن عکس سلفی خودی نشان می دهند که باید عرض کنم این کار شما مصداق "نوش دارو پس از مرگ سهراب" است و جوانی این زن بدبخت را بر نمی گرداند.
بینا اظهار کرد: متاسفم برای  هر کسی که  با سهل انگاری او مخمل، سالها زجر را تحمل کرده است.
وی گفت: می طلبد با تسهیل راه های ارتباطی و توجه بیشتر و با تحقیق و تفحص و بررسی مخمل ها را شناسایی و ترتیب اثر دهیم که دیگر شاهد چنین صحنه هایی نباشیم.
بینا از استاندار خواست که درخصوص مشکلات دیشموک بویژه راه های ارتباطی توجه ویژه کند که نیاز و دغدغه ی اساسی مردم این منطقه راه ارتباطی مطلوب است و اگر تسهیل نشود؛ بحران همچنان ادامه دارد.
عضو جوان شورای شهر دیشموک،همچنین به مسئله آب شرب شهری و روستایی دیشموک گریزی زد و گفت: حتی مدیران ارشد استانی اب و فاضلاب شهری و روستایی علئرغم مشکلات عدیده این حوزه، هنوز در دیشموک حضور نیافته و این مسئله هم جای تامل دارد.
بینا، به ضعف نهادهای حمایتی در شناسایی مخمل ها اشاره کرد و گفت: بهزیستی دیشموک در ساختمان استیجاری بسرمی برد و حتی از داشتن خودروی سازمانی محروم است؛ این نهاد خود نیازمند حمایت است و چطوری می خواهد نیازمندان راشناسایی و تحت حمایت قرار دهد؟؟!!!!
عضو فعال فرهنگی و جوان شورای شهر دیشموک حوادث اخیر


 


پیوست

 

فیلم
«مخمل نمازی» زنی که 30 سال پیش به خاطر بیماری روماتیسم فلج می‌شود و همسرش او را با دو فرزند عقب‌مانده ذهنی در روستای صعب‌العبور «سرگچ» دیشموک رها می‌کند، او روزگار را با 10 رأس بز زیر یک سقف می‌گذراند و کسی هم نیست که به فریاد او و فرزندان معلولش برسد، «نازلی زهرا» دختر 40 ساله «مخمل» نه می‌تواند حمام کند نه می‌تواند به مادر غذا بدهد، خانواده «مخمل» نه یارانه می‌گیرند و نه تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند.»«مخمل» زنی که 30 سال پیش به خاطر بیماری روماتیسم فلج می‌شود و همسرش او را با دو فرزند عقب‌مانده ذهنی در روستای صعب‌العبور «سرگچ» دیشموک رها می‌کند، او روزگار را با 10 رأس بز زیر یک سقف می‌گذراند و کسی هم نیست که به فریاد او و فرزندان معلولش برسد، «نازلی زهرا» دختر 40 ساله «مخمل» نه می‌تواند حمام کند نه می‌تواند به مادر غذا بدهد، خانواده «مخمل» نه یارانه می‌گیرند و نه تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند.»

 

 

 

 

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*