اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297375
تاریخ انتشار: 1398/03/21 19:47
تیم ملی فوتبال ایران با ارائه یک بازی هجومی و زیبا با هدایت ویلموتس مقابل کره جنوبی به تساوی یک بر یک دست یافت.

عصرجهان-تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی، عصر امروز (سه شنبه) در چارچوب دیدار دوستانه در سئول به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان ویلموتس و بنتو به تساوی یک بر یک رضایت دادند.


شاگردان مرد بلژیکی که رو در روی سوریه نتیجه درخشانی بدست آوردند و با ۵ گل حریف را بدرقه کردند، مقابل کره حاضر شدند و عملکرد خوبی را ارائه دادند. یوز‌ها در ۸ سال گذشته با هدایت کارلوس کی روش همیشه  فوتبال تدافعی را ارائه می‌دادند، اما مرد بلژیکی پیش از شروع تمرینات به بازیکنان بیان کرد که هدفش فوتبال تهاجمی است و خیلی زود نیز آن را نشان داد.
بازی که آغاز شد، کره جنوبی به دلیل میزبانی حملاتی کرد، اما بازیکنان تیم ملی ایران عقب نشستند و با ضد حمله در صدد گلزنی بودند و در تمام آمار بازی هم بهتر از حریف بودند، اما اشتباه میلاد محمدی و مرتضی پورعلی گنجی سبب شد تا این بازی یک بر یک به پایان برسد.
آخرین باری که دروازه ایران مقابل کره جنوبی باز شده بود، در جام ملت‌های قطر در دوحه بود که در وقت های اضافه نخست آن مسابقه دروازه مهدی رحمتی باز شده بود. پس از آن تیم‌های ایران و کره در چهار دیدار رسمی و یک دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند که چهار برد یک بر صفر و یک تساوی بدون گل حاصل کار تیم ملی کشورمان بود و اکنون در نیمه اوی جو هوانگ پس از ۵۲۳ دقیقه گلزنی کرد.
در زمان حضور کارلوس کی روش پرتغالی، فوتبال دفاعی تیم ملی پیشرفت محسوسی داشت و فوتبالدوستان دنیا، از تیم ایران تقدیر می‌کردند و حال با حضور ویلموتس  خط هجومی قدرتمند و فوتبال رو به جلو این مربی را شاهد هستیم. البته در دیدار با سوریه و کره جنوبی، او شناخت کافی از بازیکنان نداشت و شاید نتیجه بازی با یاران سون هیونگ مین نیز باب میل فوتبالدوستان نباشد، اما حضور او روی نیمکت بلژیک و ساحل عاج همیشه با فوتبال رو به جلو همراه بوده و امیدواریم در ایران نیز همین روند را ادامه پیدا کند.
ویلموتس، سرمربی ایران در نشست خبری پس از دیدار با کره جنوبی در این باره بیان کرد: تیم ما به روند بازی‌های تهاجمی خود ادامه داد و خواهد داد. تیم ایران یک مجموعه کامل است و همه نفرات تاثیرگذار هستند. این مسابقه اگرچه دوستانه بود، اما از نظر من یک دیدار در سطح بسیار بالا بود. هر ۲ تیم قدرت زیادی از خود نشان دادند. فکر می‌کنم تماشاگران از تماشای این مسابقه که فرصت‌های زیادی را به همراه داشت، راضی باشند.
همچنین حمید درخشان، کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  تیم ما فوتبال بسیار خوبی مقابل کره جنوبی انجام داد و نسبت به گذشته شرایط بهتری از لحاظ در اختیار داشتن میزان مالکیت توپ و خلق موقعیت داشت. البته باید هماهنگی بین خطوط مختلف تیم ملی بیشتر بشود. اشتباهات مدافعان مان باید کاهش یابد. هافبک‌های مان باید به موقع به دفاع و حمله اضافه شوند و مهاجمان را در موقعیت‌های بهتر و بیشتری قرار بدهند.
او افزود:  ویلموتس در بازی با سوریه و کره ثابت کرد به فوتبال تهاجمی علاقه زیادی دارد، اما باید روی انسجام خط دفاعی تیم ملی هم تمرکز کند تا در بازی‌هایی که می‌توانیم به پیروزی برسیم با اشتباهاتی مانند اشتباهی که پورعلی گنجی و محمدی در صحنه گل کره مرتکب شدند، برد را از دست ندهیم.

م/باشگاه خبرنگاران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*