اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297442
تاریخ انتشار: 1398/03/26 16:57
روایت مدیرکل بحران استان از 10 روز جست‌وجو برای یافتن پیکر جوان غرق شده در رودخانه بشار؛
از نجابت، ادب و متانت خانواده داغ دیده دادگر ، خجالت زده‌ام که هنوز نتوانستیم این خانواده را از چشم انتظاری دربیاوریم.این حادثه در بشار و پاتاوه یادآور تلخ‌ترین حادثه دوران دانشجویی ام؛ یعنی؛ غرق شدن همکلاس مان "مرحوم رحمت افرازیان" بود که پس از ۱۵ شبانه روز تلاش و پیگیری ملی و استانی بی نتیجه بود و نهایتا خداوند پیکر ایشان را در مسیر یک معلم رهگذر در شترخوان بشار قرار داد .

عصرجهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون تلاش‌ها برای پیدا کردن جسد جوان هم‌استانی بی‌‎نتیجه بوده به تشریح عملیات جست‌وجو در مدت 10 روز پرداخت.
وحید محمدی‌تبار در خصوص غرق شدن جوانی در رودخانه بشار گفت: ظهر روز عید سعید فطر گزارش مبنی بر غرق شدگی در منطقه شترخوان بخش پاتاوه از توابع مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به ما داده شده که بلافاصله با تیم‌های آتش نشانی و هلال احمر در محل حاضر شدیم و پس از ساعت‌ها جستجو به این نتیجه رسیدیم که از استان‌های همجوار کمک بگیریم.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همین خصوص با سرهنگ خرم‌دل فرمانده سپاه استان مشورت کرده و با مدیرکل مدیریت بحران استان فارس صحبت شد و این بزرگوار از طریق آتش‌نشانی شهرداری شیراز یک تیم مجهز ۸ نفره غواصی و صخره‌‌نوردی اعزام کرد ما هم در همان شب مکاتبات لازم را انجام دادیم و تیم را در یاسوج مستقر و اسکان دادیم .
وی ادامه داد: تیم غواصی و صخره‌نوردی فارس روز دوم عملیات جستجو را ادامه دادند، اما متاسفانه بی نتیجه بود. در روز جمعه ۱۷ خرداد ماه ۹۸ جلسه شورای اضطرار مدیریت بحران شهرستان دنا با حضور معتمدین محلی و خانواده حادثه دیده همچنین فرمانده سپاه عشایر استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، رئیس آتش‌نشانی یاسوج و بخشدار پاتاوه در محل بخشداری پاتاوه برگزار و پس از بحث و بررسی ۱۱ مصوبه تصویب شد که سرپرست فرمانداری دنا پیگیری و اعلام نتیجه کند.
این مسوول تصریح کرد: جناب آقای دادگر پسر عموی فرد غرق شده شبانه روز پیگیر موضوع بودند و هستند از طریق خود وی هم با مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور صحبت شد حتی با فرماندهی نیروی دریای سپاه ماهشهر رایزنی انجام گرفت و نهایتا ما مکاتبات لازم را با نیروی دریایی سپاه انجام دادیم آنها سریعا تیم اعزام کردند در این مدت هم مقامات ارشد استانی و نماینده مردم با ما در تماس بودند.
محمدی‌تبار در ادامه سخنان خود گفت: با پیگیری جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی دو تیم دیگر خارج از استان وارد عملیات جست‌وجو و غواصی شدند ولی متاسفانه بی‌نتیجه بود.
وی عنوان کرد: پس از استقرار بالگرد هوانیروز ارتش برای اطفای حریق مراتع، در تعطیلات عید سعید فطر که حداقل ۲۴ ساعت پیگیری برای استقرار آن از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین وزارت دفاع انجام شد. ۴۸ ساعت بطور کامل در خدمت هوانیروز به منظور تامین سوخت‌، سوخت گیری‌، بارگیری سوخت و اسکان تیم پرواز بودیم و پس از پایش وضعیت آتش‌سوزی‌ها در مناطق حفاظت شده خواستیم در مسیر رودخانه بشار هم به دقت منطقه را پایش کند اما تا 10 کیلومتر خارج از استان در پایش مسیر رودخانه بشار ، تلاش‌مان ، باز بی‌نتیجه بود.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روز جمعه که خبر پیدا شدن یک جسد در منطقه کوت عبدالله خوزستان در فضای مجازی منتشر شد بلافاصله با مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان مذاکره کردم ( گرچه احتمال اینکه این جسد مربوط به فرد غرق شده در بشار باشد نزدیک صفر بود ) اما در عین حال پیگیری کردم که طریق پزشکی قانونی خوزستان نسبت به شناسایی و اعلام هویت جسد اقدام شود.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مردم روستاهای تنگ رواق، شترخوان و بخش پاتاوه، گفت: علی‌رغم همه تلاش‌های مجموعه استان، مردم و نیروهای امدادی از سایر استان‌ها اما تاکنون تلاش‌ها برای پیدا کردن حسن دادگر جوان 29 ساله‌ بخش پاتاوه بی‌نتیجه مانده است.
این مسوول در ادامه افزود: توصیه ما به مردم استان، همشهریان، مسافران و گردشگران این است که از چنین اتفاقات ناگواری درس عبرت بگیرند و بدانند که رودخانه رحم ندارد ، در مسیر "شنا ممنوع" و "ماهیگیری ممنوع" بشار و خرسان، مارون و بریم و...  آب تنی نکند ، شنا و ماهیگیری نکنند تا چنین حوادثی که منجر به تالم و تاثر  همه مردم و مسوولان می‌شود، تکرار نشود.
محمدی‌تبار از شرکت آب منطقه‌ای استان خواست هر چه سریعتر علائم شنا ممنوع را در مسیر رودخانه‌ها را نصب کنند، همچنین  میراث فرهنگی ساماندهی و ایمن سازی اماکن و باغات و سفره خانه‌هایی که در نزدیکی رودخانه‌ها هستند را در دستور کار قرار دهد.
محمدی‌تبار در پایان ضمن عذرخواهی از خانواده داغدار این جوان هم‌استانی گفت:از نجابت، ادب و متانت خانواده داغ دیده دادگر ، خجالت زده‌ام که هنوز نتوانستیم این خانواده را از چشم انتظاری دربیاوریم.این حادثه در بشار و پاتاوه یادآور تلخ‌ترین حادثه دوران دانشجویی ام؛ یعنی؛ غرق شدن همکلاس مان "مرحوم رحمت افرازیان" بود که پس از ۱۵ شبانه روز تلاش و پیگیری ملی و استانی بی نتیجه بود و نهایتا خداوند پیکر ایشان را در مسیر یک معلم رهگذر در شترخوان بشار قرار داد .
م/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*