اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297506
تاریخ انتشار: 1398/03/30 02:21
«میروسلاو کلوزه» مهاجم سابق تیم ملی فوتبال مردان آلمان با ثبت شانزده گل خود طی چهار دوره حضور در جام جهانی فوتبال تا شب گذشته رکورددار بیشترین گل زده طی ادوار برگزاری جام‌های جهانی فوتبال بود.

عصرجهان-مهاجم ۳۳ ساله تیم ملی زنان برزیل با به ثمر رساندن تک گل این تیم مقابل ایتالیا رکورد بیشترین تعداد گل زده توسط یک بازیکن در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال را شکست.
«میروسلاو کلوزه» مهاجم سابق تیم ملی فوتبال مردان آلمان با ثبت شانزده گل خود طی چهار دوره حضور در جام جهانی فوتبال تا شب گذشته رکورددار بیشترین گل زده طی ادوار برگزاری جام‌های جهانی فوتبال بود. اما «مارتا ویرا داسیلوا» مهاجم و کاپیتان تیم ملی زنان برزیل شب گذشته و در جریان پنجمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی، فرصت پنالتی تیمش در مقابل ایتالیا را تبدیل به گل کرد تا هم مانع از حذف زودهنگام برزیل شود و هم نام خود را با ثبت ۱۷ گل زده در تاریخ جام‌های جهانی مردان و زنان ماندگار کند.

او همچنین رکورد هموطن نامدار خود پله را نیز شکست که با حضور در چهار دوره از جام جهانی فوتبال و وارد کردن ۱۲ گل به دروازه حریفان، میانگین گل زده ۸۵ صدم در هر بازی را برای خود ثبت کرده بود. مارتا ۱۷ گل خود را در جریان ۱۹ بازی به ثمر رسانده و متوسط گل زده او در هر بازی در حال حاضر ۸۹ صدم است.
عکس از رویترز
مارتا پنج سال پیاپی و در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی عنوان بهترین بازیکن زن جهان را به انتخاب فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در اختیار داشته است. او این عنوان را در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز از آن خود کرده است.
او در سال ۲۰۰۳ میلادی نخستین حضور خود را در جام جهانی فوتبال زنان با ثبت ۳ گل زده، تجربه کرد(یورونیوز)


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*