اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297559
تاریخ انتشار: 1398/04/02 08:13
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر شنبه در مجموعه پیام‌های توییتری از اتخاذ تصمیم‌های جدید دربارۀ ایران خبر داد

عصرجهان-ترامپ که در استراحتگاه ریاست جمهوری در کمپ دیوید است، در اولین پیام خود نوشت: «من در کمپ دیوید هستم و روی موضوعات بسیاری کار می‌کنم، از جمله ایران. ما اقتصاد بزرگی داریم، تعرفه‌های وضع شده بسیار مفید بودند و باعث ورود دلارهای فراوانی به کشور شدند و به ایجاد توافقات تجاری خوب کمک کردند. داوجونز در ماه ژوئن در بهترین وضعیت خود در ۸۰ سال گذشته و بازار سهام در بهترین وضعیت در ۵۰ سال گذشته بود.»


وی در ادامه با تکرار ادعاعای گذشته نوشت: «ایران نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد. تحت برنامۀ وحشتناک اوباما، آنها در مسیری قرار داشتند که پس از چند سال به سلاح هسته‌ای دست یابند و تاییدات موجود نیز قابل قبول نیست. ما روز دوشنبه تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال می‌کنیم.»
در پیام توییتری سوم وی مدعی شد: «من منتظر روزی هستم که تحریم‌های ایران برداشته شود و آنها بار دیگر به یک ملت مولد و پررونق تبدیل شوند. هرچه زودتر، بهتر.»
در پی سرنگونی یک پهپاد تجسسی آمریکا بامداد پنج‌شنبه توسط سپاه پاسداران ، تنش میان تهران و واشنگتن به اوج خود رسید.
شایان ذکر است دونالد ترامپ در حالی مدام تکرار می‌کنند ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دبیر کل سازمان ملل، و طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای با ایران در گزارش‌های متوالی خود تأکید کرده‌اند که تهران همچنان به اجرای مفاد برجام پایبند است و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تحت شدیدترین بازرسی‌ها قرار دارد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*