اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297590
تاریخ انتشار: 1398/04/03 18:44
دکتر شکیب انصاری عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دکتر محمود شکیب انصاری عضو سابق هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی حوالی ظهر یکشنبه در منزل مسکونی اش در اهواز بر اثر ایست قلبی درگذشت.
دکتر انصاری علاوه بر آموزش و تربیت هزاران دانشجو ، طی سال های اخیر چندین کتاب و اثر علمی در حوزه آموزش زبان و ادبیات عرب به رشته تحریر در آورد. از ایشان دهها مقاله در مجلات معتبر کشور و منطقه به چاپ رسیده است.


دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی درگذشت دکتر شکیب انصاری استاد پیشکسوت و بازنشسته دانشکده الهیات و معارف اسلامی این دانشگاه را به جامعه علمی استان خوزستان، تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است:
 با کمال تاسف باخبر شدیم که استاد پیشکسوت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دکتر محمود شکیب انصاری دعوت حق را لبیک گفته اند.
 این استاد فرهیخته که عمر پربار خود را در عرصه علم، دانش و ایمان در راه اعتلای معارف ارزشمند اسلامی و علوم قرآنی سپری کرده است، علاوه بر فعالیت های علمی و آموزشی، نیز تالیفات ارزشمندی در حوزه علوم قرآن و زبان و ادب عربی از خود به یادگار گذاشته است که در زمره کارهای نیک و ماندگار در کارنامه علمی و آموزشی او به شمار می آید.
 اینجانب مراتب تاسف و همدردی خود را با خانواده ارجمند این استاد گرانقدر و دانشگاهیان عزیز ابراز داشته، از درگاه پروردگار یکتا برای آن مرحوم مغفور رحمت الهی را آرزو می کنم.
بیوگرافی دکتر محمود شکیب انصاری
این استاد فقید سال ها در گروه زبان و ادبیات عربی دانشکده الهیات و معارف اسلامی منشاء خدمات بسیار به جامعه علمی و دانشگاهی بود.
 دکتر محمود شکیب انصاری استاد گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۱۳۳۱ در شهرستان نعمانیه در کشور عراق متولد شده است. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان رسانید و در سال ۱۳۴۹ موفق به اخذ دیپلم گردید.
 وی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات عربی را در دانشگاه تهران به پایان برد و مدرک دکترای خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تهران اخذ نمود.
 زنده یاد دکتر محمود شکیب انصاری در سال ۱۳۶۳ به استخدام دانشگاه شهید چمران اهواز در آمد و در سال ۱۳۹۷ بنا به درخواست خود، با مرتبه استادی به بازنشستگی نائل آمدند.
 مدیریت گروه زبان و ادبیات عربی و معاونت پژوهشی دانشکده الهیات و معارف اسلامی از جمله مسئولیت های وی در دانشگاه است.
 دکتر شکیب انصاری پژوهشگری پرکار در زمینه های قرآن پژوهی و زبان شناسی بودند و آثار ماندگاری در زبان و ادبیات معاصر عربی از خود به یادگار گذاشتند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*