اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297604
تاریخ انتشار: 1398/04/04 01:28
مخمل نمازی پیرزن دیشموکی که ماه گذشته بعد از زندگی سخت و فلاکت‌باری که در نهایت فقر داشت توسط کبنانیوز شناسایی و زندگی دشوار و وضعیت جسمانیش رسانه‌ای شد، ساعتی پیش در بیمارستان دهدشت دارفانی را وداع گفت.

عصرجهان-"مخمل نمازی " زن دیشموکی که بعد از 30 سال درد و رنج که تنها و در گوشه‌ای از خانه‌ی محقرش افتاده بود، و اخیراً رسانه‌ها زندگی پُر دردش را به تصویر کشیدند، امروز به دلیل بیماری جان، به جان آفرین سپرد.


بعد از به تصویر کشیدن زندگی سراسر تلخ مخمل نمازی که تنها با فرزندان معلولش زندگی می‌کرد، مسئولان و خیرین استانی و کشوری تلاش کردند که بار مشکلات را از دوش این زن زجر کشیده بر دارند.
اما زمانی که «مخمل نمازی» مورد توجه مسئولان و خیرین قرار گرفت و برای او زندگی را کمی شیرین و راحت کرده بودند، بر اساس سهل انگاری دست و پای او شکسته می‌شود و «مخمل» که جایی برای او در درمانگاه دیشموک برای بستری شدن نبود، و این درمانگاه توانایی بستری و درمان او را نداشتند و به گفته برخی از مطلعین رسیدگی چندانی هم از او می‌شد. تا اینکه «مخمل» را برای مراقبت و درمان بیشتر به بیمارستان دهدشت انتقال می‌دهند و در آنجا فوت می‌کند.
حالا سرنوشت نازلی زهرا دختر معلول او چه می‌شود؟ مسئله‌ای است که باید مسئولان به آن پاسخ دهند؟
ساعتی پیش مخمل نمازی در بیمارستان دهدشت دار فانی را وداع گفت. ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ضروری به نظر می‌رسد.
مخمل نمازی اصل فرزند علی‌کرم متولد روستای سرپر به تاریخ 1335 دارای 4 پسر و یک دختر به نام زهرا که هم اکنون ساکن روستای سرگچ در فاصله 30 کیلومتری شهر دیشموک هستند.
مخمل 63 سال سن دارد که از بیست سال پیش به علت زایمان دچار روماتیسم مفصلی شد و به علت عدم مراجعه به موقع به پزشک معلول و توانایی راه رفتن نداشت.
مخمل در روستای محروم سرگچ که فاقد زیرساخت های اولیه است زندگی می‌کرد و منزل مسکونی محل زندگی‌اش خانه‌ای گلی و قدیمی بوده که محل زندگی خود، فرزندان و گوسفندان در کنار هم بود.
همسر مخمل پس از معلولیت مخمل جهت اداره زندگی و تربیت فرزندان مجددا ازدواج کرد تا همسر جدید بتواند کمک کار زندگی‌اش باشد، مخمل نمازی در عین حالی که زنده بود اما 18 سال پیش گواهی فوت برای او صادر شده بود اما این پیرزن دیشموکی امروز برای همیشه دارفانی را وداع گفت.
توضیحات رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در باره مرگ «مخمل»
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در خصوص مرگ مخمل نمازی اظهار کرد: بیمار 20 دقیقه مانده به ورود به بیمارستان فوت کرد، هیچ گونه علایم حیاتی نداشت، باتوجه به اینکه علایم حیاتی نداشت ولی سی پی آر به طور کامل اجرا شد که نتیجه نداد و سپس فوتش اعلام شد.
کوروش داوری در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه قرار بود استاندار سابق، فرماندار، بهزیستی و شما کارها ی درمانی ایشان را انجام دهید، ولی با وجودی که دست و پایش شکسته بود در خانه بود آیا سهل انگاری بستگان هم دخیل بود جریان از چه  قرار است، عنوان کرد: اگر تشخیص دادیم که بیماری که در بیمارستان بستری شود دو سال هم که باشد نگهداری می‌کنیم اگر تشخیص دادیم ادامه حیات بیمار و مصلحت این است که از بیمارستان ترخیص شود که زمینه ترخیص فراهم می‌شود.
داوری ادامه داد: بالاخره به خانه رفت، دو بار از طریق مرکز دیشموک به بیمارستان اعزام شد، کارهای ارتوپدی انجام گرفت حتی امروز بعد از ظهر پرستار ما در مرکز دیشموک به عیادتش در منزل رفت و خدمات لازم را ارائه داد، ولی در جریان نیستم که بهزیستی تحت پوشش قرار داده بود یا خیر ولی در بخش درمان که ما بودیم هم کارهای ارتوپدی انجام گرفت هم دوبار به بیمارستان دهدشت اعزام شد و لحظه به لحظه تا نزدیک فوت پرستاران ما در دیشموک کنار بسترش بودند.
 وی افزود: بیمار کهولت سن و شرایط جسمی ضعیف داشت، زمین گیر بود دست و پایش شکسته بود زخم بستر هم داشت ولی علت مرگش باید بررسی شود در کمیته تخصصی و بر اساس نظر کمیته و نظر نهایی نظام پزشکی مشخص شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: ولی بیمار پیش ما بستری نبود، درمانگاه دیشموک بستر درمانی ندارد و زمانی که بیمار در درمانگاه دیشموک است تحت عنوان بستری قلمداد نمی‌شود، خدمات اورژانسی اولیه  در ساعات ابتدایی به بیمار می‌دهند  و تکلیف بیمار برای ترخیص یا اعزام به مراکز بالاتر مشخص می‌گردد.
داوری مطرح کرد: داخل منزل بودند، داخل منزل فوت شدند ولی خدمات و سرکشی سرم، شست و شو و پانسمان زخم و...به طور کامل  از طریق پرستاران ما در مرکز دیشموک روزانه به وی ارائه می‌شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در پایان بیان کرد: زمانی که خانم مخمل نمازی به بیمارستان دهدشت اعزام شد، خدمات لازم در بیمارستان به او ارائه شد، پرستاران ما، مسئول مرکز دیشموک و خودم شخصاً سه تا چهار بار رفتم و پرستاران ما در مرکز دیشموک از بعد عاطفی و خارج از سیستم درمان به بیمار خدمات ارائه می‌دادند/کبنا



کانال تلگرام عصر جهان


آخ و دنيا
|
Iran
|
1398/04/07 03:50
  +0

  -0
پاسخ
ممنون و دستبوس همتون هستيم
بشرطى كه اجازه ندين سرنوشت دخترش هم مثل مادرش بشود

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*