اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297610
تاریخ انتشار: 1398/04/04 14:23
رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی خبر داد:
علی آبشنگ : تا الآن 2هزار و 995 نفر بیماران پیش فشار خونی شناسایی و از 54 نفر بیماری که دارای بیماری نارسایی کلیه هستند هم 25 نفر مبتلا به فشار خون بالا هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی صبح روز دوشنبه در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه روند اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را تشریح، و از همکاری مردم تقدیر و تشکر کرد.


علی آبشنگ گفت: مهمترین علت وقوع بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالاست که ناشی از شیوه ناسالم زندگی های امروزی مانند کم تحرکی، رژیم غذایی ناسالم، دخانیات و استرس است.
آبشنگ با بیان اینکه بیماری فشار خون هیچگونه علائم و نشانه ای ندارد اما قربانیان زیادی در جامعه می گیرد، گفت: به همین دلیل این بیماری را قاتل خاموش می گویند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی ادامه دادند: فشارخون اگر زودتر تشحیص داده شود عوارض آن قابل مدیریت و کنترل است و به دنبال ان روند درمان و بهبودی هم مطلوب تر است
وی در ادامه گفت : در همین راستا و برای شناسایی بیمارانی که از بیماری خود اطلاع ندارند با دستور وزیر محترم بهداشت، طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت آغاز و تا 15 تیر ماه ادامه دارد و  در این طرح افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران دارای نارسایی کلیه جامعه هدف محسوب می شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت شهرستان بهمئی  فعالیت خود را در حوزه طرح بسیج ملی آغاز کرد و از 16هزار و 909 نفر افراد بالای 30 سال تاکنون 12هزار و 750 نفر مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفتند.
آبشنگ ادامه داد: بیمارانی که از قبل شناسایی شده بودند، 2هزار و 800 نفر و از شروع طرح تاکنون هم 85 بیمار جدید شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند.
وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تا این لحظه در بهمئی، گفت: تا الآن 2هزار و 995 نفر بیماران پیش فشار خونی شناسایی و از 54 نفر بیماری که دارای بیماری نارسایی کلیه هستند هم 25 نفر مبتلا به فشار خون بالا هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی خاطر نشان کرد؛ این طرح تا 15 تیر در 6 مرکز بهداشتی - درمانی شهری  و روستایی، 2 پایگاه جامع سلامت، 27 خانه بهداشت و دو ایستگاه سیار که یک ایستگاه در مرکز شهر و یک ایستگاه نیز به کوه سفید جهت عشایر تحت پوشش اعزام شدند.
علی آبشنگ به همه مردم شهرستان بهمئی توصیه کرد در ادامه روند اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با عوامل بهداشتی و درمانی که سفیران سلامت جامعه هستند کمافی السابق نهایت همکاری را مبذول دارند تا با همیاری و مشارکت هم در ارتقا سلامت خود خانواده و جامعه سهم ارزنده و مفیدی را ایفا نماییم



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*