اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297617
تاریخ انتشار: 1398/04/06 14:38
در آیین معارفه مدیرکل دیوان محاسبات کهگيلويه و بويراحمد از سوی معاون حقو دیوان محاسبات کشور عنوان شد
معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه سالانه 8هزار پرونده تخلف در دیوان محاسبات تشکیل می شود ادامه داد: از میان 167 کشور دنیا کشور ما به لحاظ فساد رتبه 131 را دارد که این آمار بسیار نگران کننده است.

عصرجهان- معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور در جلسه معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به اینکه زیربنای مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، کاهش اعتماد عمومی به کارگزاران است گفت: دیوان محاسبات باید مراقبت های لازم را در این خصوص افزایش داده و مانع تزریق ناامیدی و اخبار کذب در جامعه شود و در عین حال در صورت اثبات وقوع تخلف با قاطعیت با متخلفان برخورد شود.


آقای عمرانی با بیان اینکه هدف دیوان محاسبات حفاضت از بیت المال است افزود: بیت المال تنها مربوط به اموال نیست بلکه مدیران نظام هم از اموال بیت المال هستند که باید به نحو احسن از پست مدریتی خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه *اکثر تخلفات و کج راهی ها ناشی از مدیرانی است که صلاحیت ندارند* اضافه کرد: مدیرانی که مسئولیت میپذیرند باید از شرح وظایف خود به صورت کامل اطلاع داشته باشند چرا که برخی از مدیران با باند بازی به پست رسیده اند و بر این باوراند که تخصص خیلی لازمه مدیریت نیست.
معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه سالانه 8هزار پرونده تخلف در دیوان محاسبات تشکیل می شود ادامه داد: از میان 167 کشور دنیا کشور ما به لحاظ فساد رتبه 131 را دارد که این آمار بسیار نگران کننده است.
وی بیا بیان اینکه یکی از روش هایی که میتواند کمک کند تا مدیران پویا تری در جامعه داشته باشیم آموزش است ادامه گفت: اگر پشت میزی نشستیم باید به طرح وظایف و تکالیف اشراف کامل داشته باشم و شرط اول کار تخصص است.
عمرانی با بیان اینکه کهکیلویه و بویراحمد تخلفات کم دارد افزود:در چند سال گذشته سراغ مرحله پیشگیرانه رفتیم که کارهای خوبی انجام شد و اثرات مثبتی هم داشته است.
وی گفت: شاخص اصلی فساد عدم رعایت قانون است و جلوی شجاعت مدیران را هم نباید بگیریم و مدیر باید در چارچوب قانون شجاعت داشته باشد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم در این مراسم گفت: مدیر کل سابق دیوان محاسبات استان با حفظ و رعایت قانون و عدم قانون شکنی در حل مشکلات دستگاه های اجرایی تلاش زیادی کردند.
آقای آرام با بیان اینکه در برخی موارد تضادهای قانونی وجود دارد و قوانین موازی نیز هستند افزود:نیاز است به منظور شفاف سازی و حسابرسی، برخی قوانین نظام مالیاتی و حسابرسی ها تغییر یابند.
فیلی معاون عمرانی استاندار هم گفت: دیوان محاسبات در استان ما دقت نظری بیشتری دارد اگر با استان های بزرگ مقایسه کنیم می بینیم این نظارت و کاری که در این استان انجام می شود در استان های بزرگ نیست و در استان ما بیشتر کار می شود.
در پایان این مراسم آقای *کیهان* به سرپرستی اداره دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات *ابراهیم مرادیان تقدیر شد

 


منبع/صدا و سبما



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*