اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297635
تاریخ انتشار: 1398/04/09 16:37
همایش بزرگ هم‌اندیشی و هم‌دلی اقوام در گچساران با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداران گچساران و باشت، فرمانده سپاه گچساران، رئیس دادگستری گچساران و جمعی از معتمدین و اقشار مختلف مردم در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش برگزار شد.

عصرجهان-همایش هم اندیشی و همدلی اقوام شهرستان گچساران با حضور نماینده مردم گچساران و باشـت، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

این همایش در حالی در شهرستان گچساران برگزار می‌شود که از گذشته‌ها اقوام مختلفی به دلیل وجود شرکت نفت در شهرستان گچساران زندگی می‌کنند و این زندگی به جز در حوزه انتخابات در همه زمینه‌ها کوچکترین و کمترین تنشی نداشته است.

مردم از ترک و لر و بختیاری و آبادانی و سایر اقوام در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به خوبی و خوشی در کنار هم بوده‌‌اند و یکی از زیباترین همدلی‌ اقوام در این شهرستان وجود داشته است.

اما متاسفانه گروکشی‌های سیاسی این اقوام را نیز درگیر کرده و به دام انداخته و اگر تا پیش از این کسی نامی از ترک و لر در شهر نمی‌برد و همه را گچسارانی صدا می‌کردند امروزه زیاد از این گونه خط‌کشی‌ها از کانال‌های مختلف در گچساران دیده و شنیده می‌شود.

سیاستمداران سیاست‌زده‌ای که برای کسب مقام و جایگاه خود به این خط‌کشی‌ها دامن می زنند اتحاد گچسارانی‌ها را نشانه گرفته‌اند و سر خود را هم زیر برف برده‌‌اند که ما به جز اتحاد به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم در حالی که با غفلت دستگاه‌های نظارتی این روند جدایی میان اقوام و طایفه‌ها روز به روز رنگ بیشتری به خود می‌گیرد.

در همایش همدلی اقوام حرف‌های خوبی از سوی مسؤولان و نمایندگان زده شد آن جا که در چکیده‌ای از سخنان آیت‌‌الله ملک‌حسینی می‌گوید: 

**اگر دقت کرده باشید در کلام مقام معظم رهبری هم‌دلی و هم‌زبانی بروز می‌نماید پس می شود هم‌فکر نبود اما همدل و همزبان بود.

**انسان در مکانی متولد می‌شود و این هویت مکانی و زمانی اوست و هویت دیگر او خویشان و هویت دیگر او ایلیاتی است و هویت دیگرش قوم اوست.

**مرزهای مختلفی بود که هویت ما را مشخص می‌کرد و این مرزهای زمان، قوم و ملیت ما موجب افتخار است.

**مرزهای زمان، مکان و طایفه برای هر شخصی وجود دارد اما انسان، انسان است به کرامت انسانی یعنی ایمان و تقوا که وجودشان افتخار دارد.

**امروز لر و قشقائی یک مذهب را دارند و همه شیعه هستند و این باعث افتخار است.مصیبت دیگر همین وزن‌کشی اجتماعی است که این آفت است و هر وقت دیدید جامعه‌ای وزن کشی‌های آنها بر اساس رذیلت‌ها بود باید افسوس خورد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد هم می‌گوید

**این استان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است و نباید اگر تسهیلاتی تخصیص داده می‌شود تنها به طایفه خاص داده شود.

**استاندار و فرمانداران باید تمام تلاششان این باشد که انتصاب‌ها بر اساس شایسته سالاری باشد نه قومیت.

**روزی که به این استان  آمدیم به خود من مشاوره می‌دادند اگر فرمانده‌ای از بویراحمد گرمسیر انتخاب کردید معاونت او را از سردسیر بگذار تعجب کردم این کجای مدیریت است.

نماینده مردم گچساران و باشت هم می‌گوید:

**وحدت اقوام فقط برای انتخابات نیست بهتر است تفنگ‌ها را زمین بگذاریم و با زبان دیگری با هم صحبت کنیم.

**همه مشکلات ما مسائل سیاسی نیست و امروز در چنین ایامی نیاز جامعه به وحدت و همدلی است.

حال با وجود چنین دیدگاهی مخصوصا از لسان نماینده گچساران و باشت باید منتظر ماند و دید که آیا انتخابات بر سخنان زیبا و قشنگ امروز غلبه خواهد کرد یا که نه؟ و آیا اقوام گچساران یا همان 72 ملت را همیشه به خاطر خودشان و وجودشان محترم خواهیم شمرد یا که حرف‌ها جنبه تبلیغاتی و تاریخ مصرف دارند

 


منبع/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*