اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297671
تاریخ انتشار: 1398/04/12 06:51
عذر بدتر از گناه صداوسیما: فایننشنال تایمز منتشر کرد، ما بازنشر کردیم!/آشنا: ای کاش در همه جا از دانه درشت‌ها آغاز شود نه از دله دزدها!

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

برق‌دزدی در استان البرز
مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز:با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که حدود ۵۰ تا ۶۰ مگاوات از برق ما نیست لذا این برق چیزی جز راه‌اندازی سرور‌های ماینری که برای تولید ارز دیجیتال استفاده می‌شود به مصرف نمی‌رسد. استفاده از برق واحد‌های صنعتی برای استخراج ارز دیجیتال خلاف قانون است با بررسی تک‌تک نمودار‌های مصرف برق این واحدها، با تولید ارز دیجیتال مصرف برق ۱۴ الی ۱۵ برابر می‌شود و این موضوع برای ما مسجل شدتغییر تعرفه و اخذ جریمه در انتظار استفاده‌کنندگان از برق واحد‌های صنعتی و تولیدی برای استخراج ارز دیجیتال در نظر گرفته شده و بر‌اساس قانون تعرفه این واحد‌ها تغییر می‌کنند/ تسنیم
 
محکومیت عضو شورای شهر شیراز و خبرنگار روزنامه شرق چه شد؟
محکومیت مسعود کاظمی خبرنگار روزنامه شرق و مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز سئوالی بودکه از سوی خبرنگاری مطرح شد. اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جواب داد:درباره یکی از اعضای شورای شهر شیراز، حکم قطعی صادر شده است و الان هم در حال اجراست. ابتدا بایستی همگان بپذیریم داوری در موضوعات و اختلافات و اعمال مجرمانه به عهده دستگاه قضایی است و از دستگاه قضا داوری منطبق با قانون را انتظار داشته باشیم.
خبرنگاری پرسید: قرار یک میلیارد تومانی برای یک خبرنگار مانند آقای کاظمی قابل تودیع نیست. چرا اقدامی نمی‌شود؟ اسماعیلی گفت: اگر همکاران قضایی ما نظر شما را قبول داشته باشند که متناسب نیست، قبل از رسیدگی در مرحله تجدیدنظر، قرار را تخفیف خواهند داد. اگر قرار بر تخفیف باشد، مانعی نمی‌بینیم.
 
رمزگشایی لاریجانی از رفتار‌های پریشان ترامپ در پرونده هسته‌ای ایران
لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید همبستگی ملی را حفظ کرد»، اگر امروز آمریکا در مسئله هسته‌ای، رفتار پریشانی از خود نشان می‌دهد به دلیل عدم شناخت از ایران است. ▫️تجربه ایرانی‌ها از گذشته نسبت به آمریکایی‌ها وجود دارد، آن‌ها کودتای ۲۸ مرداد را فراموش نکردند که چطور یکسری آدم عربده کش را آوردند تا حکومت ملی را سرنگون کنند. شاید آن زمان مردم ما نبودند، اما از پدرانشان آموختند و کتاب خواندند. مردم رفتار آمریکا نسبت به امام را یادشان نرفته و فراموش نکردند که چطور آمریکایی‌ها صدام را برای جنگ علیه ایران تحریک کرده و یا اینکه از ابتدای انقلاب تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کردند.
 
اطلاعیه فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره لیدا کاوه
روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان درباره ادعای لیدا کاوه مبنی بر دوچرخه سوار بودن وی اطلاعیه‌ای صادر کرد: لیدا کاوه همانند دیگر هموطنان فقط گاهی از دوچرخه شخصی استفاده می‌کرده است و سابقه حضور در هیئت‌های دوچرخه سواری و سامانه این فدراسیون را ندارد و ورزشکار این رشته محسوب نمی‌شود.
 
عذر بدتر از گناه صداوسیما: فایننشنال تایمز منتشر کرد، ما بازنشر کردیم!
پس از انتقاد‌ها به پخش گزارشی عجیب در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره دور زدن‌های تحریم‌های نفتی ایران، روابط عمومی این برنامه با ارسال جوابیه‌ای به رسانه‌ها نوشت: «فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی [در رسانه آمریکایی فایننشال تایمز]رسانه‌ای شده است». با توجه به تاکیدات چندین‌باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست. /ایسنا
 
دردسر‌های ۸ ساله یک تغییر املایی در کابینه
یک مقام مهم اجرایی با ارسال گزارشی برای تعدادی از مدیران نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده اگرچه با توافق تعدادی از مدیران دولتی در سال ۱۳۸۸ مقرر شده بود تعدادی از اموال غیرمنقول و ساختمان‌های اداری، تحویل یکی از معاونت‌های زیر نظر ریاست جمهوری شود، اما در خلال گردش کار صورت گرفته، هیئت وزیران وقت در سال ۱۳۹۰ حق بهره برداری از این اموال را به جای معاونت ریاست جمهوری، به نهاد ریاست جمهوری واگذار کرد که همین موضوع باعث بروز مشکلات مختلف قانونی و اجرایی در زمینه تملک و بهره برداری از این ساختمان‌ها شده است.تضمین دادن دولت سخت‌تر شد. بر اساس بخشنامه روز‌های اخیر دولت به همه وزرا و روسای سازمان‌های دولتی، تاکید شده با توجه به الزامات مندرج در ماده ۸ قانون برنامه ششم توسعه، از این پس در صورتی طلب اشخاص حقیقی و حقوقی از دولت، مورد تایید رسمی خواهد بود که قبل از تعهد، تضمین آن به وسیله مبانی قانونی به تایید سازمان برنامه رسیده باشد و در صورتی که مرجع دیگری غیر از این سازمان برای صدور و تایید تضامین اقدام کند، فاقد وجاهت قانونی است.
 
آشنا: ای کاش در همه جا از دانه درشت‌ها آغاز شود نه از دله دزدها!
مشاور رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت شفافیت قضایی برای مبارزه با فساد، در کنایه‌ای گفت: ای کاش در همه جا از دانه درشت‌ها آغاز شود نه از دله دزدها! فرزندان طمعکار و پرتوقع فقط آفت یک قوه نیستند. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ای کاش در همه جا از دانه درشت‌ها آغاز شود نه از دله دزدها!، فرزندان طمعکار و پرتوقع فقط آفت یک قوه نیستند. شفافیت قضایی برای مبارزه با فساد ضروری است. امنیتی زدایی از دادگاه‌ها و پایبندی به آئین دادرسی از لوازم موفقیت در اصلاحات قضایی است.»
 
شورای نگهبان تامین بدهد تا شاهدان مسائل خود را مطرح کنند
محمود صادقی گفت: در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ابتدا اعلام کردم که باید شورای نگهبان به افرادی که در این ارتباط مسائلی دارند، تامین بدهد تا آن‌ها بتوانند بدون هراس مسائل خود را مطرح کنند. زیرا افراد زیادی هستند که می‌خواهند حرف بزنند، اما از ترس اینکه مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید، کمتر ریسک می‌کنند. وی تصریح کرد: با این وجود ۵ نفر را به عنوان شاهد به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی کردم. یکی از شهود می‌گفت که از من ۱۰۰ میلیون تومان برای تایید صلاحیت خواستند. دیگری می‌گفت: ابتدا به من پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی دادند، اما بعد به ۵۰۰ میلیون تومان راضی شدند. یک نفر دیگر هم می‌گفت که من را به مسجد سیدعزیز الله دعوت کردند و به من پیشنهاد ۳۰۰ میلیون تومانی دادند تا تایید صلاحیت شوم. نماینده تهران در مجلس گفت: متاسفانه این مسائل وجود دارد و نمی‌توانیم با انکار کردن و یا استفاده از اهرم تایید صلاحیت علیه یک نماینده مجلسی که دستش به جایی بند نیست، صورت مساله را حل کنیم.
 
بعید نیست جریان نفوذ در شهادت تهرانی مقدم دست داشته باشد
محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم نیز در گفت و گو با «آزادی» ضمن تاکید بر اینکه اطلاع دقیقی در این‌باره ندارد، گفت: « به هر حال از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همیشه بحث نفوذ وجود داشته و نمی‌توان این مساله را کنار گذاشت. از همان زمان که ستون 5 در دوران جنگ تحمیلی در یگان‌ها نظامی نفوذ می‌کردند تا وقتی عوامل نفوذی مسبب شهادت شهید رجایی، باهنر، شهید بهشتی و یاران او شدند. امروز بعد از 38 سال مشخص شده که این عوامل اتفاقا از نزدیکان شهید بهشتی بودند، در دولت حضور داشتند و اعتماد مسئولین را به خود جلب کرده بود لذا در بحث شهادت شهید تهرانی مقدم نیز باید زمان بگذرد تا موضوع مشخص شود».این نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه «نمی‌توانم تروریستی بودن آن انفجار را تایید کنم» گفت: « دستگاه امنیتی باید در این باره نظر بدهد».وی همچنین درباره اینکه به فرض تکمیل پرونده و تروریستی شناخته شدن انفجار مذکور چرا از طریق یک سریال تلویزیونی بیان شده است؟ گفت: « سریال که روشن است فیلم است و نمی‌توان آن را یک مستند واقعی به حساب آورد. البته سناریو فیلم‌ها نیز بر اساس واقعیت‌ها تهیه می‌شود ضمن اینکه عوامل دست اندر کار این سریال دوستانی هستند که بالاخره اطلاعات لازم را دارند و بدون برنامه چیزی را نمی‌گویند».آصفری در پایان خاطرنشان کرد: « در کل جریان نفوذ در کشور وجود دارد و بعید نیست که در شهادت تهرانی مقدم هم دست داشته باشند.»
 
لاوروف خواستار خویشتنداری ایران شد
وزیر امورخارجه روسیه در واکنش به عبور از مرز تعیین شده ذخیره اورانیوم گفت: مسکو خواهان آن است که تهران به اصول کلیدی توافق هسته‌ای و به‌علاوه پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند باشد. ایران از خود خویشتنداری نشان دهد و تسلیم احساسات نشود. تاکنون هیچ تراکنشی با ایران از طریق سازوکار اینستکس انجام نشده است./ایسنا

اعتراض سخنگوی قوه قضاییه به رئیس جمهور
غلامحسین اسماعیلی،سخنگوی قوه قضائیه در پنجمین نشست خبری خود با رسانه‌ها با گلایه از سخنان دکتر روحانی درباره شنود گفت: ما شاهد آن بودیم برخی مقامات دولتی به خاطر اطلاعات غلط و تحلیل نادرست مطالبی علیه قضات از جمله در موضوع مهم شنود مطرح کردند. از مسئولان انتظار می رود اگر موضوعی در ذهن شریف شان هست مسئله را در جلسه بین بخشی مطرح کنند نه در رسانه ها، رسانه کانال بین مردم و مسئولان است./ خبرآنلاین

کسری ۵ میلیون تومانی سبد معیشت کارگران حداقلی
رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: مقایسه هزینه سبد معیشت فروردین و اردیبهشت ماه کارگران نشان می دهد که هزینه اردیبهشت ماه کارگران حدود ۵۷۴ هزار و ۶۵۳ تومان افزایش یافته است. سبد معیشت خانوار در اسفند 97، 3 میلیون و 759 هزار و 262 تومان تعیین شد؛ هر سه ضلع مذاکرات مزدی – کارگران، کارفرمایان و دولت- پای این رقم را امضا کردند؛ اما طبق محاسبات تا انتهای فروردین ماه، 57 درصد افزایش قیمت باعث شد تا کارگران برای حفظ قدرت خرید خود نیازمند2میلیون و 100هزار تومان مازاد دستمزد باشند. هزینه سبد معاش در انتهای فروردین ماه 5 میلیون و 907هزار و 562 هزار تومان تعیین شد. چندین بار درخواست تعیین جلسات شورای عالی کار را داده ایم،اما تا کنون موافقت نشده است.

فروش فیلترشکن رسمی شد؟
با وجود حجم بالای گردش مالی خرید و فروش فیلترشکن‌ها، بسیاری از حضور برخی گروه‌های صاحب نفوذ و به تعبیری شکل‌گیری نوعی مافیای اقتصادی در آن خبر می‌دهند.در ایران دست‌کم ۴۰میلیون کاربر موبایل در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و از آنجایی که تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی جهانی ‌به جز اینستاگرام در ایران فیلتر هستند، می‌توان ادعا کرد که تقریبا تمام این افراد در تلفن‌های همراه‌شان از فیلترشکن استفاده می‌کنند.هزینه‌ اشتراک ماهانه نرم‌افزارهای ضدفیلتر اینترنت بین ۵ تا ۱۸هزار تومان است و با این حساب گردش مالی فروش فیلترشکن در ایران برابر با ۵۰میلیارد تومان در ماه و سالانه به ۶۰۰میلیارد تومان می‌رسد.در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد تراکنش‌های مالی از طریق مجموعه شاپرک و پی‌اس‌پی‌ها صورت می‌گیرد و نظارت این شبکه یک ضرورت اساسی است.این درگاه‌ها قاعدتا باید صرفا برای کسب‌وکارهای مجاز که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند، صادر شود و این احتمال وجود دارد که اشخاص با ثبت شرکتی که کسب‌وکار مجاز ارایه می‌کند، یک درگاه صوری گرفته و تراکنش‌هایی با هدف‌های دیگر را از طریق آن انجام می‌دهند.بسیاری از کارشناسان معتقدند همان‌طور که در خصوص استفاده از فیلترشکن‌ها قوانین مشخصی وجود ندارد، قوانین روشنی درباره خرید و فروش فیلترشکن نیز موجود نیست./ اعتماد

خودروسازان ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارند
سعید نمکی وزیر بهداشت: ۱۶ هزار مرگ سالانه در صحنه تصادف داریم؛ ضمن آنکه ممکن است افراد زیادی در طول نقل و انتقال و عدم رسیدن به موقع در مراکز درمانی از دست بروند. توجه به پیشگیری از حوادث جاده‌ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است و هم باید از بعد پیشگیری کار کرده و به مردم آموزش دهیم و خودروسازان را نیز مکلف کنیم که ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارند و خودرو بسازند./ ایسنا

چرا آخوندها نباید مردم را بخندانند؟
حجت‌الاسلام محسن قرائتی گفت: آخوندهای ما باید بلد باشند قصه بگویند؛ در حالی که فقط روضه می‌خوانند. مگر ما گاز اشک‌آوریم؟! چرا نباید مردم را بخندانیم؟ امروزه مردم بی‌حوصله شده‌اند؛ پس کتاب‌ها باید مختصر شود. مثلاً اگر قرار است برای فلسفه حجاب کتابی چاپ شود، به جای آن بروشور اما با تیراژ بالاتر منتشر شود.

 


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*