اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297717
تاریخ انتشار: 1398/04/15 00:44
خبرگزاری فرانسه؛
دستگاه قضایی در جبل الطارق، توقیف نفتکش ایرانی را دو هفته دیگر تمدید کرد. روز پنجشنبه دولت جبل الطارق اعلام کرد که مقامات این منطقه و نیروی دریایی انگلیس، یک ابرنفتکش که ادعا می شود حامل نفت ایران به سوریه بود، توقیف کرد.

دولت جبل الطارق روز پنجشنبه اعلام کرد که مقامات این منطقه و نیروی دریایی انگلیس یک ابرنفتکش که ادعا می شود حامل نفت ایران به سوریه بود، توقیف کرد.
خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش اعلام کرد: دستگاه قضایی در جبل الطارق، توقیف نفتکش ایرانی را دو هفته دیگر تمدید کرد.

پیش از این، جوزف بورل، سرپرست وزارت خارجه اسپانیا به روزنامه انگلیسی گاردین گفت: دلایل توقیف این کشتی و مقدار تأثیر آن بر حکمرانی ما در منطقه جبل الطارق را بررسی خواهیم کرد. وی افزود به هیچ وجه در توقیف نفتکش ایرانی نقشی نداشته است.
بر اساس این گزارش و به نقل از العالم؛ گفته می شود، شکایت اسپانیا بیشتر روی این نکته که نفتکش ایرانی در آب های بین المللی توقیف شده است و نه در آب های سرزمینی جبل الطارق، متمرکز خواهد بود. منطقه جبل الطارق سال هاست به محل اختلاف بین لندن و مادرید تبدیل شده و دو طرف آن منطقه را جزو آب های سرزمینی خود به حساب می آورند.
در پی توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق توسط نیروی دریایی انگلستان، سفیر این کشور در تهران به وزارت خارجه احضار شد.
سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: در پی توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق توسط نیروی دریایی انگلستان، «راب مک ایر» سفیر این کشور در تهران، عصر امروز (پنجشنبه) به وزارت امور خارجه احضار شد.
در جریان این احضار، رئیس اداره سوم غرب اروپا با غیرقابل قبول دانستن این اقدام و اینکه حسب اطلاعات موجود توقیف این نفتکش به درخواست آمریکا صورت گرفته است، خواستار رهاسازی سریع نفتکش مزبور شد.
در این دیدار، مدارک و مستندات مربوط به این نفتکش و محموله آن که حکایت از حرکت کاملا قانونی نفتکش دارد در اختیار سفیر انگلیس قرار گرفته و تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت های سیاسی و قانونی خود برای رهاسازی این کشتی و استیفای حقوق خود استفاده خواهد کرد
سخنگوی وزارت خارجه در این باره به شبکه خبر گفت: در پی این اقدام دولت انگلستان، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این اقدام مخرب دولت انگلیس و نیروی دریایی این کشور به وی ابلاغ شد و ما به وی اعلام کردیم، این اقدام یک بدعت عجیب است و به خاطر اینکه تحریم هایی که اعلام کردند، مبنای شورای امنیتی ندارد، جمهوری اسلامی ایران این اقدام را نمی پذیرد.

منبع/تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*