اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297751
تاریخ انتشار: 1398/04/17 13:46
زلزله مسجد سلیمان تا کنون 1 کشته و 114 مصدوم برجای گذاشت.

تعداد مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان به 114 نفر رسید

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت:زلزله 5.7 ریشتری امروز در مسجد سلیمان تا کنون 1 کشته و 114 مصدوم برجای گذاشت. طبق اعلام نهادهای امدادی 8 تیم ارزیاب به منطقه اعزام و آماده‌باش به استان خوزستان و استانهای همجوار اعلام شده است.
---------------------
مشکلی در شبکه مخابراتی مسجدسلیمان وجود ندارد
رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان گفت: در پی وقوع زمین لرزه‌های شدید در این شهرستان هیچ‌گونه قطعی شبکه مخابراتی در سطح شهرستان به وجود نیامد.
---------------------
تخریب 30 تا 50 درصدی 61 خانه در مسجدسلیمان/ زیرساخت‌های شهری در زلزله آسیب ندیدند
شهردار مسجدسلیمان گفت: در اثر وقوع زلزله امروز در مسجدسلیمان ۶۱ ساختمان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد تخریب شدند و دیوارهای حدود ۸۰ ساختمان ترک‌‌هایی پیدا کردند.
---------------------
مردم مسجدسلیمان و شهرهای مجاور آن، تا 72 ساعت به‌طور ویژه به نکات ایمنی دقت کنند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: قوانین علمی می‌گوید تا ۷۲ ساعت پس از زلزله اصلی باید نکات ایمنی توسط شهروندان رعایت شود و آمادگی لازم را داشته باشند.
---------------------
بیماران بیمارستان نفت مسجدسلیمان در حال تخلیه هستند

دکتر محمد امین زرگر سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان نفت مسجدسلیمان به دنبال وقوع زلزله پیش از ظهر امروز دچار آسیب دیدگی شد و بیماران آن در حال تخلیه هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، زمین لرزه‌ای به قدرت 5.7 ریشتر،  مسجدسلیمان را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت 11 و 30 دقیقه دقیقه و در عمق  17 کیلومتری زمین رخ داد.


بنا به همین گزارش نزدیک‌ترین مکان‌ها به کانون زمین‌لرزه مسجدسلیمان با فاصله 19 کیلومتری، قلعه خواجه با فاصله 29 کیلومتری و ایذه با فاصله 37 کیلومتری از مرکز زلزله بودند
حیدر حجتی‌نیا فرماندار مسجدسلیمان ظهر امروز در تشریح آخرین خبرهای زلزله شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: در پی وقوع چند زلزله امروز در این شهرستان یک پیرمرد به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زلزله شدید دچار سکته شد و جان خود را از دست داد.


وی افزود: در پی از زمین لرزه‌ها نیز 20 نفر از اهالی شهرستان دچار آسیب‌دیدگی شده که مراکز درمانی منتقل شدند، طبق گزارشات اعلام شده نیز جراحات آنها سطحی بود و مشکلی حادی در این زمینه برای آنها به وجود نیامد.
فرماندار شهرستان مسجدسلیمان با بیان اینکه در زمینه خسارات به دام خساراتی گزارش نشد بیان کرد: تیم‌های امدادی و کارشناسی بحران شهرستان برای بازدید از میزان خسارات و کمک به اهالی مناطق آسیب دیده به آنجا اعزام شدند.
حجتی‌نیا با اشاره به وارد شدن خسارت به یک جاده روستایی گفت: راه روستای جر یک نیز در پی زمین لرزه‌های امروز مسدود شد و تیم‌های امدادی و راه‌سازی به محل اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه در زمینه خدمات برق، آب، گاز و تلفن در شهرستان هیچ مشکلی وجود ندارد اضافه کرد: بیش از 50 درصد از منازل مناطق روستایی دچار خسارت شده‌اند.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*