اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297755
تاریخ انتشار: 1398/04/18 02:25
ترامپ شانس دیپلماسی با ایران را نابود کرد/کنایه‌های سنگین حجاریان به سلیمی‌نمین/جمنا دیگر وجود خارجی ندارد/حقوق ۲۰ میلیونی، ۱۶ درصد افزایش حقوق داشته است

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
اصلاح طلبان باید مسئولیت دولت روحانی را قبول کنند
 
احمد شیرزاد، نماینده پیشین مجلس نیز در گفت و گویی به با «آزادی» از اظهارات باهنر انتقاد کرد و گفت: «من شخصا همیشه از اینکه آقای باهنر در میان اصولگرایان فعال باشد خوشحال می‌شوم. به هر حال او یک عنصر کارکشته سیاسی است و به نظر من از خیلی اصولگرایان می‌تواند مدیریت بهتری داشته باشم، اما این دست فرمانی که آقای باهنر گرفته، دست فرمان خوبی نیست». وی با اشاره به اینکه «جناح اصولگرا همیشه می‌خواهد طلب‌کار باشد» گفت: «فکر نمی‌کنم که آقای باهنر از این روش نتیجه خوبی بگیرد. جناح اصولگرا باید مسئولیت خود را درست ایفا کند. ما از یاد نمی‌بریم که این جریان در دو انتخابات ۸۴ و ۸۸ برای حمایت از احمدی نژاد با توان قوا به عرصه آمدند، اما بعد که احمدی‌نژاد پنجه به صورتشان کشید، مسئولیت قبول نکردند. البته قبول داریم که احمدی نژاد در سال‌های آخر دولت خود خیلی با اصولگرایان نبود – نه اینکه رفتار اصولگرایان نداشته باشد بلکه رابطه خوبی با خیلی از اصولگرایان نداشت –، اما این به معنی آن نیست که مسئولیت تاریخی آقایان خدشه‌دار شود.» این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه «اصلاح طلبان باید مسئولیت دولت روحانی را قبول کنند» گفت: «اصلاح‌طلبان واقعا مسئولیت حمایت از دولت روحانی را به عهده می‌گیرند. البته مسئولیت همه کار‌های دولت روحانی به عهده اصلاح‌طلبان نیست، زیرا روحانی در کار‌ها با اصلاح طلبان به صورت سازمان یافته یا حتی ریش سفیدی مشورت نکرد. با این حال اصلاح طلبان با شهامت مسئولیت حمایت از روحانی را به عهده گرفته‌اند و می‌گیرند».
 
حقوق ۲۰ میلیونی، ۱۶ درصد افزایش حقوق داشته است

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد که گزارش‌هایی حاکی است که علاوه بر ۴۰۰ هزار تومان پایین‌ترین حقوق ۲.۵ درصد و حقوق ۲۰ میلیونی، ۱۶ درصد افزایش حقوق داشته است. وخواستار رسیدگی وی به وضعیت چگونگی افزایش حقوق کارمندان دولت شد. /تسنیم

گفتگو با تندرو‌ها از اساس مردود است

سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت و از حاضران در جلسات گفتگوی ملی درباره جزئیات این جلسات به خبرآنلاین گفت: اصل گفتگوی ملی با تندرو‌ها و افراد رادیکال از اساس مردود است. لازمه گفت: وگو این است که افراد فارغ وابستگی سیاسی، از نظر روانی شخصیت متعادلی باشند و به سمت تنش، دعوا، فریاد زدن و احیانا فحش و اهانت به طرف دیگر نروند. برای بیمه شدن نظام باید احزاب مختلف در کشور وجود داشته باشند که بعد از مدتی که از حزب و دولت خسته شدند به دنبال تغییر آن‌ها بروند. اگر این اجازه را بدهیم مردم هیچگاه به طرف تغییر نظام نمی‌روند. مشارکت حداکثری در انتخابات از مباحث جلسات گفت‌وگوی ملی است. برای حل مشکلات نتیجه مذاکرات و راهکار‌های درنظر گرفته شده که به تایید هر دو جریان رسیده به شورای نگهبان، نمایندگان مجلس، دولت و رهبری اعلام می‌شود.

جمنا دیگر وجود خارجی ندارد

شورای وحدت تبدیل به معمای جریان اصولگرا شده است. نه اطلاعات مشخصی از اعضای آن وجود دارد، نه ریاست آن تعیین تکلیف شده نه گفته شده با چه سازوکاری وارد انتخابات خواهند شد. محسن کوهکن درباره برخی از این ابهامات به خبرآنلاین می‌گوید: هنوز سازوکار شورای وحدت و ارکان، عناوین و چارچوب آن کاملا روشن نشده است. اعضای جبهه پایداری ابتدا در جلسات شورای وحدت شرکت نمی‌کردند، اما جدیدا وارد جلسات شورا شده‌اند. من اطلاعی از جمنا ندارم و فکر نمی‌کنم چیزی به عنوان جمنا دیگر وجود خارجی داشته باشد.

به جایی می‌رسیدیم که تهمت و غیبت را واجب می‌دانیم

آیت الله مظاهری از مراجع تقلید در باره غیبت و تهمت می‌گوید: بعضی اوقات می‌رسیم به آنجا که غیبت و تهمت و شایعه را واجب می‌دانیم غیبت سیاسی، تهمت سیاسی و شایعۀ سیاسی، و بعضی اوقات می‌گوییم واجب است این غیبت را بکنم و این تهمت را بزنم و این شایعه را پخش کنم. قرآن می‌گوید: ورشکسته‌ترین انسان در دنیا و آخرت کسی است که گناه می‌کند، اما تخیل می‌کند که ثواب می‌کند. باید خیلی مواظب باشیم که گناهانی که عادت شده را ترک کنیم. /خبرگزاری حوزه

ترامپ شانس دیپلماسی با ایران را نابود کرد

سید حسین موسویان سخنگوی سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مقاله‌ای با عنوان «پنج اقدام ترامپ که شانس دیپلماسی با ایران را نابود کرد» که در وب سایت روزنامه گاردین منتشر شده است، عنوان کرد: اگر ترامپ می‌خواهد این بحران غیر ضروری را که خود بوجود آورده، حل کند بایستی سریعاً راهبردش را تغییر دهد به گونه‌ای که دو کشور بتوانند وجهه خود را حفظ کنند. پس از آن خواهد بود که رویکرد دیپلماسی معتبر، دوباره ممکن می‌شود. تحریم‌های اقتصادی و سیاسی آمریکا بر ایران، امکان تلاش‌های دیپلماتیک برای حل این بحران را از بین برده و نه تنها برای ایران و آمریکا بلکه برای کل منطقه عواقب جدی در پی خواهد داشت.
 
انتقاد علی مطهری از نحوه برخورد با محمدرضا خاتمی

نماینده مردم تهران گفت: اگر کسی معتقد باشد در انتخابات سال ۸۸ تقلب شده و این عقیده خود را اعلام کند حتماً باید محاکمه شود؟ قضاوت را باید به مردم واگذار کرد. این گونه حساسیت نشان دادن‌ها ایجاد شک و تردید درباره آن انتخابات می‌کند یا به آن دامن می‌زند. از جناب آقای رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه که اصلاحاتی را در این قوه آغاز کرده و حسن مطلع داشته‌اند درخواست دارم به این موضوع ورود کنند و از وارد شدن آسیب بیشتر به نظام جمهوری اسلامی جلوگیری نمایند.

ویزای اربعین حذف شد

ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح امروز دوشنبه با محمد بدر ناصر معاون امنیتی وزیر کشور عراق دیدار کرد. در پایان این نشست توافقی دو جانبه انجام شد که طبق آن برای ایام اربعین صدور ویزا حذف شد و زائران می‌توانند با داشتن برگه بیمه نامه از مرز عبور کنند/ باشگاه خبرنگاران

موانع بازدید نمایندگان از زندان‌ها چیست

کاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نمایندگان به دلیل مشغله زیادی که دارند، بازدید از زندان‌ها را به‌صورت جدی پیگیری نمی‌کنند. هماهنگی بازدید از زندان‌ها قدری مشکل است و خیلی راحت این بازرسی‌ها انجام نمی‌شود. خیلی باید تلاش شود که این بازدید‌ها صورت گیرد. قرار بود اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی از زندان فشافویه بازدید کنند. این درخواست بعد از قتل آقای شیرمحمدعلی در زندان فشافویه ارائه شد و اگر هم موافقت شده باشد، ما از آن مطلع نیستیم. / ایرناپلاس

دست‌کم ٣٠ تا ۵٠ درصد اقتصاد ایران زیرزمینی است

علیرضا علوی تبار گفت: هاشمی می‌گفت: به اندازه کل دولت، سیاسی هستم، پس وزیران تصمیم کارشناسی خود را بگیرند و من از آنان دفاع می‌کنم. پس از جنگ قاعده‌ای در ذهن طراحان سیستم بود، به این معنی که صورت جمهوریت حفظ شود، اما مخاطرات ناشی از انتخاب آزاد مردم باید به حداقل برسد. زیرا اگر قرار بر انتخاب آزاد مردم باشد، همیشه مطلوب ما انتخاب نخواهد شد. به همین دلیل هم هست که کنار همه بخش‌های انتخابی، بخش‌های غیرانتخابی هم طراحی شده اند تا تصمیمات بخش‌های انتخابی را کنترل کنند. این امر باعث شد تناسب اختیار و مسئولیت از میان برود. دست‌کم ٣٠ تا ۵٠ درصد اقتصاد ایران زیرزمینی است، هیچ جا ثبت نمی‌شود و نمی‌توان بر آن نظارت کرد. این اقتصاد لزوماً سیاه نیست، اما نکته اینجا است هر کسی که به این بخش از اقتصاد تسلط داشته باشد، می‌تواند هر سیاست اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد.
 
ایراد شورای نگهبان به ۲ طرح مصوب مجلس

شورای نگهبان ایرادات خود به طرح‌های ساماندهی صنعت خودرو و تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن را اعلام کرد. شورای نگهبان طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی در خصوص چند طرح و لایحه اعلام نظر کرد. بر اساس اعلام شورای نگهبان، از جمله ایراداتی که مغایرت با موازین شرع یا قانون اساسی یا ابهام شناخته شد، طرح‌های ساماندهی صنعت خودرو و تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن است. همچنین لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق نیز به علت عدم مغایرت با موازین شرع یا قانون اساسی شناخته شد. همچنین طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی، طرح اصلاح بند ۵ ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه اندازه شناسی آسیا – اقیانوسیه، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری فنلاند درباره کمک و همکاری متقابل درامور گمرکی و لایحه موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و اداره کل گمرک جمهوری سوسیالیستی ویتنام از سوی شورای نگهبان تأیید شد. شورای نگهبان طی این نامه درخواست فرصت بیشتر برای رسیدگی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد کرد.
 
درخواست رحیمی از مخالفان برجام

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از مخالفان ⁧برجام⁩ در داخل کشور خواست با اظهارات یا واکنش‌های هیجانی فضای مدیریت دولت نسبت به برجام را آشفته نکنند. علیرضا رحیمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏با تصمیم اخیر ایران، آمریکا و اروپا در موضع انفعال قرار گرفته اند. مدیریت این وضعیت برای رسیدن به منافع ایران نیازمند همدلی و همصدایی در کشور است. انتظار این است در چنین شرایط حساسی، مخالفان ⁧برجام⁩ در کشور، با اظهارات یا واکنش‌های هیجانی فضای مدیریت دولت نسبت به برجام را آشفته نسازند.»
 
استیضاح «نمکی» کلید خورد

نماینده رودسر در مجلس از کلید خوردن طرح استیضاح وزیر بهداشت در پارلمان خبر داد. اسدالله عباسی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان در مجلس خبر داد و گفت: این طرح در ۷ محور تدوین شده است. وی درباره محور‌های این طرح، ادامه داد: ضعف مدیریتی وزیر بهداشت، کاستی‌ها در روند اجرای طرح تحول سلامت، ضعف موجود در اجرای طرح پزشک خانواده، عدم اجرای طرح پرونده الکترونیک، ضعف موجود در بحث هتلینگ بیمارستانی، خارج شدن پزشکان متخصص از مناطق محروم و هرج و مرج در واردات دارو از محور‌های این طرح است. نماینده مردم رودسر و املش در مجلس اضافه کرد:این طرح تدوین شده روز یکشنبه هفته آینده پس از جمع‌آوری امضاء برای طی شدن روند قانونی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهد شد.
 
کنایه‌های سنگین حجاریان به سلیمی‌نمین

عباس سلیمی‌نمین در شماره روز شنبه (۱۵ تیر) روزنامه سازندگی به یادداشت سعید حجاریان با عنوان «مقاومت در برابر ترامپ» پاسخی نوشته و از وی خواسته بود تا بحثی دوسویه و مناظره در مورد مطالب سعید حجاریان داشته باشند. اما حجاریان امروز در پاسخ به این موضوع درخواست مناظره را رد کرد و نوشت:

جناب آقای سلیمی نمین
مرقومه شریفه منتشره در روزنامه سازندگی واصل شد؛ از حسن‌نظر شما سپاسگزارم. در یادداشت مزبور پیشنهاد مناظره با اینجانب را مطرح فرموده بودید البته مستحضرید مناظره آدابی دارد! اولین آن‌ها تناظر میان مناظرین است. این را خدای ناکرده از این باب نمی‌گویم که خود را اجل از انجام مناظره با شما می‌دانم؛ حضرتعالی واجد کمالات و سجایای فراوان هستید و این ناچیز خود را اخس از آن می‌داند که با، چون شمایی هم‌آوردی کنم. مشکل جای دیگری‌ست. همانگونه که اطلاع دارید من دو عقده در لسان دارم که با دعای حضرت موسی نیز قابل رفع نیست. اول آنکه اختلال تکلم مانع از انجام هر نوع مناظره می‌شود. دیگر آنکه در بسیاری از امور ناگزیر از خودسانسوری هستم تا مبادا خفیه‌نویسان دامن ام را بگیرند و کار به جای باریک بکشد! خوشبختانه شما از این دو مشکل بری هستید. اولا بحمدالله طلیق‌اللسان هستید و ثانیا محدویتی برای ابراز عقایدتان ندارید؛ لذا با کمال تأسف باید بگویم قادر نیستم دعوت شما را اجابت کنم.
 
شرط رئیس کمیسیون امنیت برای مذاکره با دولت ترامپ

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر لغو تحریم‌ها و بازگشت به برجام به عنوان شروط حضور آمریکا در مذاکرات، گفت: جمهوری اسلامی از گفتگو فرار نمی‌کند و راه گفت‌گو باز است لذا ما از مذاکره همزمان با برداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجام استقبال می‌کنیم. مجتبی ذوالنوری در خصوص تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با حسن روحانی، گفت: جمهوری اسلامی از گفتگو فرار نمی‌کند و هیچ وقت باب گفتگو را نمی‌بندد یا به آن بسته هم نگاه نمی‌کند لذا راه گفتگو باز است، اما ما کار‌های مان را معطل گفتگو‌ها نمی‌گذاریم، اینکه وزارت امور خارجه و دولت دست روی دست بگذارند و اقدام تقابلی را منوط به نتایج مذاکرات کنند، اشتباه است.
 
آشنا: با گاندو، گنده نمی‌شوید!

مشاور رئیس‌جمهور نوشت: صدا و سیما هم پول ندارد سریال بسازد. ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف نهاد دولت هم پول فراوان دارد. حسام‌الدین آشنا با اشاره به افزایش انتقاد‌ها از سریال گاندو در توئیتر خود نوشت: دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد. صدا و سیما هم پول ندارد سریال بسازد. ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف نهاد دولت هم پول فراوان دارد، هم مجوز‌ها و مشوق‌های لازم را دریافت کرده است و هم می‌تواند صدا و سیما را الزام به پخش کند. با گاندو، گنده نمی‌شوید.
 
«اگر را کاشتند سبز نشد»

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به آشنایی که آمریکایی‌ها از ساختار قدرت در ایران پیدا کردند؛ فرمایشات آقای روحانی را جدی نخواهند گرفت؛ مخصوصا زمانی که رئیس‌جمهور ایران از واژه «اگر» و مشروط کردن مذاکره به برداشتن همه تحریم‌ها سخن می‌گوید و در نتیجه آنچه که در این زمینه مطرح می‌شود آن است که اکنون دو صدا از تهران به گوش می‌رسد. مهدی مطهرنیا در گفتگو با ایلنا، با اشاره به ورود ایران به مرحله دوم روند کاهش تعهدات در چهارچوب برجام، در ارزیابی گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس‌جمهور با همتای فرانسوی خود که در آن حسن روحانی از لفظ ۱+۵ استفاده و اعلام کرد ایران در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، حضور آمریکا را در مذاکرات ایران با کشور‌های اروپایی بلامانع می‌داند، گفت: ما کاشانی‌ها یک ضرب‌المثل را همواره تکرار می‌کنیم که می‌گوید «اگر را کاشتند سبز نشد»؛ وقتی یک جمله شرطی با اگر آغاز شود، آن جمله را مشروط می‌کند. ایران از یک سو اعلام می‌کند اگر آمریکا تحریم‌ها را بردارد، با آن مذاکره می‌کنیم و آمریکا نیز از گفت‌وگوی بدون پیش شرط با ایران سخن می‌گوید.
 
احتمال دیدار دیپلمات‌های اروپا و ایران

روزنامه «گاردین» نوشته است که دیپلمات‌های سه کشور اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای، احتمالا تا پیش از روز ۲۴ تیر ماه با طرف ایرانی دیدار می‌کنند. روزنامه «گاردین» روز یکشنبه در گزارشی با موضوع گام دوم ایران در راستای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، نوشت دیپلمات‌های سه کشور اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای قصد دارند ظرف روز‌های آینده با طرف ایرانی دیدار کنند. در بخشی از گزارش گاردین آمده است: «هر سه کشور اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای (آلمان، فرانسه و انگلیس)، اقدام ایران را محکوم کرده‌اند، اما اروپا احتمالا فعلا این نقض ادعایی را وارد ساز و کار پردردسر حل اختلاف توافق هسته‌ای نخواهد کرد. آن‌ها احتمالا صبر خواهند کرد تا زمانی که دیپلمات‌های اروپایی برای ملاقات با همتایان ایرانی خود فرصتی یابند و به تهران اطمینان دهند که می‌خواهند این توافق معروف به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، حفظ شود.» این گزارش می‌افزاید: «آن دیدار قرار است پیش از ۱۵ جولای (۲۴ تیر ماه) انجام شود.»
 
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به پخش سریال «گاندو»
 
سخنگوی وزارت امورخارجه به پخش سریال گاندو واکنش نشان داد.سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پخش سریال گاندو و اینکه هدف آن دولت و وزارت خارجه است و این وزارتخانه را ارگان خنثی می‌داند و واکنش وزارت خارجه در این خصوص چیست؟ گفت: عجیب است. آنچه در باره وزارت خارجه و شخص وزیر و همکاران ما در این سریال نشان داده می‌شود خیلی با واقعیت منطبق نیست هر چند ادعا کردند داستانشان واقعی است و اسناد مکاتبات وزارت خارجه در داخل و خارج کشور موجود است و اگر به ما می‌گفتند اسناد را به آن‌ها می‌دادیم که کمی فیلمشان واقعی‌تر باشد. فیلم به لحاظ جلوه‌های هنری فیلم بدی نیست و‌ای کاش تقوا در آن رعایت می‌شد بهتر بود.وی خاطرنشان کرد: اینکه آقای ظریف گفت: من کلا وقت نگاه کردن تلویزیون ندارم و در منزل تلویزیون روشن نمی‌کنم، ایشان از ۴ صبح پا می‌شوند و عبادت و کار‌های شخصی و تا ۹ و ۱۰ شب سر کار هستند و ما می‌دانیم ایشان وقت نگاه کردن تلویزیون ندارد، نه تلویویزن‌هایی که از خانه همسایه می‌شود گرفت و نه تلویزیون منزل خودشان.
 

فاجعه ای که مهدی مهدوی کیا افشا کرد
مهدی مهدوی کیا از کلاهبرداری عجیبی توسط فردی خاص از والدینی صحبت کرده که دوست داشتند فرزند شان فوتبالیست موفقی شود! عمق فاجعه جایی است که موشک ایرانی داستان نمونه خون را تعریف می کند! داستان مردی که در ترکیه پای یک لپ تاپ نشسته و عجیب ترین روش را برای کلاهبرداری ابداع کرده بود. او ادعا کرده بود یکی از کانال های انتخاب استعدادها برای آکادمی کیا است. سیستم پذیرش هم به این ترتیب بوده که والدین باید نمونه خون فرزندشان را همراه با مبلغی پول برای او ارسال کنند تا بعد از آزمایش خون مشخص شود صاحب این خون استعداد فوتبالیست شدن و شرایط ورود به آکادمی کیا را دارد یا نه! این فرد با این روش عجیب پول زیادی به جیب زده و مهدوی کیا زمانی از کلاهبرداری او باخبر می شود که یکی از والدین مالباخته از طریق اینستاگرام موضوع را به اطلاع او می رساند. مهدوی کیا در این خصوص گفته است: «اول به آن خانم گفتم آخر شما چطور باور کردید که با آزمایش خون می توان استعداد فوتبال را سنجید؟ بعد پیش خودم گفتم حالا که این اتفاق افتاده برای کمک به این خانواده قبول می کنم فرزندشان خارج از نوبت بیاید تست بدهد. از خانم پرسیدم بچه تان چند ساله است؟ جوابش تکان دهنده بود: دو ساله!»

ارتش مشکلی با برگزاری کنسرت در قزوین به شرط ارائه مجوزهای لازم ندارد
کنسرت موسیقی سیروان خسروی در قزوین لغو شد و این  خواننده با انتشار نامه‌ای که در آن به نقل از رئیس انجمن موسیقی قزوین ادعا شده بود که این لغو کنسرت به دستور مستقیم ریاست عقیدتی - سیاسی ارتش انجام شده را در اینستاگرامش کرد. در همین رابطه حجت‌الاسلام کربلایی رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین گفت: اسپانسر برگزار کننده کنسرت سیروان خسروی هیچ قراردادی با لشکر 16 برای واگذاری سالن نداشته است. حجت‌الاسلام کربلایی اضافه کرد: به دنبال پیگیری‌های اسپانسر برگزار کننده کنسرت، از طریق بازرسی لشکر 16 زرهی به آقای سیروان خسروی اعلام شد برگزاری کنسرت منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط می باشد. وی افزود: علاوه بر این روز سه شنبه یازدهم تیر ماه نیز موضوع یاد شده از طریق لشکر 16 زرهی مجددا به اسپانسر کنسرت یاد آوری شد که با توجه به عدم ارائه مجوزهای لازم امکان واگذاری سالن میسر نمی‌باشد.

کارگردان «گاندو»: پایم را از کشور بیرون بگذارم شاید دستگیرم کنند
کارگردان گاندو: به لحاظ حقوقی و قضایی این حق را دارند که از من و سازندگان این اثر شکایت کنند. اگر یک روز پایم را از کشور بیرون بگذارم ممکن است پلیس به دلیل داشتن شاکی خصوصی من را دستگیر کند. به همین سادگی. دوم اینکه به لحاظ حفظ رعایت ساختار یکدست کار، وقتی شما شخصیت‌های نمایشی مانند کاظمی، بهرامی، محمد عبدی دارید باید همه یکدست باشند.

ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی: از مذاکره استقبال می‌کنیم
مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در 60 روز اخیر گام‌هایی را تعریف و عملیاتی کرده است که یکی افزایش درصد غنای اورانیوم است که تاکنون 3.67 درصد بوده و هم اکنون متناسب با نیاز آن را افزایش می‌دهیم، ما این اقدام را انجام و همزمان در راستای احیاء رآکتور آب سنگین اراک کارهایی را انجام می‌دهیم، در عین حال بازطراحی و بهینه سازی برجام را اگر غربی‌ها به تعهداتشان عمل و عقب افتادگی را جبران کنند، دنبال کرده و همزمان با این اقدامات مذاکره هم خواهیم کرد. ذوالنور یادآور شد: ما تا دیروز کاری انجام نمی‌دادیم و منتظر نتایج مذاکرات با اروپایی‌ها بودیم اما امروز اقداماتی که در گام دوم تعریف شده را عملی خواهیم کرد، در عین حال از مذاکره هم استقبال می‌کنیم، اگر آمریکا هم می‌خواهد به گفت‌وگو بازگردد باید بداند که این گفت‌وگو در قالب برجام انجام می‌شود.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*