اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297876
تاریخ انتشار: 1398/04/27 01:24
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان مطرح شد:
طی مراسمی ضمن تقدیر از خدمات سعیدی ، مدیر کل پیشین ، نعمت الله بیرانوند به عنوان مدیر کل جدید تعزیرات حکومتی خوزستان معرفی و منصوب شد.

مدیرکل سابق سازمان تعزیرات حکومتی استان خوزستان، گفت: زیربار فشار و سفارش هیچ کدام از پرونده های میلیاردی نرفتم و به همین دلیل مورد غضب خیلی افراد قرار گرفتم، اما در کار قضایی عطوفت و تعامل نداریم.


به گزارش ایلنا ، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی خوزستان در مجتمع قضایی تندگویان با حضور بیرانوند مدیرکل جدید و تنی چند از مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.
رضا سعیدی، مدیرکل سابق سازمان تعزیرات حکومتی خوزستان در این مراسم اظهار کرد: اینکه آدم ها ما را ارزیابی کنند زیاد مهم نیست مهم این است که خداوند از ما راضی باشد.
وی در توصیه ای به همکاران خود گفت: برای دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنید. توصیه مردم ضعیف را بپذیرید و توصیه افراد قدرتمند را نپذیرید و در خصوص حق آدم های قدرتمند، تحقیق کنید. این بازی‌ها و تعارفات را کنار بگذارید.
سعیدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در آستانه چهل سالگی و بلوغ است، تصریح کرد: اگر قرار است برای اینکه پیشرفت کنیم کار دیگران را انجام دهیم همان بهتر که پیشرفت نکنیم؛ لعنت بر آن پیشرفتی که به ناحق اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه خداوند از متقین دفاع می کند، خاطرنشان کرد: شاید به ظاهر انسان خداترس از انجام‌کاری متضرر شود، اما عاقبت خیر با متقین است.
مدیرکل سابق سازمان تعزیرات حکومتی استان خوزستان در ادامه با تاکید این نکته که اگر هزار ساعت هم کار کرده باشیم هنوز هم به مردم بدهکاریم و کاری نکرده ایم، بیان کرد: سازمان تعزیرات یک نهاد رسیدگی کننده است که از سال ۹۲، ۹۰٪ مسئولیت قاچاق کالا و ارز به عهده این سازمان قرار داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه زیر بار فشار و سفارش هیچ کدام از پرونده های میلیاردی نرفتم و به همین دلیل مورد غضب خیلی افراد قرار گرفتم، عنوان کرد: ما در کار قضایی عطوفت نداریم.
سعیدی، سند دار کردن ساختمان سازمان تعزیرات که ۱۸ سال فاقد سند بود ظرف مدت یک هفته را بزرگترین اقدام‌خود در مدت مدیریتش خواند و اشاره کرد: این ساختمان ارزشی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دارد.
وی با اشاره به اینکه کف زدن ها موجب غرور انسان و خسران آخرت می شود، گفت: با کسی تعارف نکنید؛ توصیه نپذیرید چرا که تعامل برای تعزیرات غلط است.
مدیرکل اسبق سازمان تعزیرات حکومتی استان خوزستان با اشاره به پرونده قاچاق ۳۶ هزار دستگاه کولر گازی در استان، توضیح داد: پای این پرونده تا پای جان ایستاده ایم و دستور به مزایده گذاشتن کولرها صادر شده، ولی دیگر دست ما و تعزیرات نیست و پرونده به سازمان اموال تملیکی رفته است.
سعیدی افزود: از صنعت دفاع کنید اگر با رای شما کارخانه ای تعطیل می شود تعلل کنید و زمان برای جبران بدهید.
مدیرکل سابق سازمان تعزیرات حکومتی استان خوزستان با اشاره به اینکه ۵ سال از خدمت من در خوزستان میگذرد، بیان کرد: طی این سالها هنوز مسئولین متوجه نشده اند که کار سازمان تعزیرات رسیدگی است و اعمال نظارت بر عهده صنعت و معدن و اتاق اصناف است.
وی با اشاره به اینکه کمر مردم زیر بار مشکلات خم شده، تاکید کرد: تاکنون یاد ندارم کسی سفارش انسان ضعیفی را به من کرده باشد ما نیز جز با خدا هیچ کس تعامل نداریم.
سعیدی گفت: طی این ۲۴ سال فعالیت من در سازمان تعزیرات در پست های مختلف سرمایه من و اعضای خانواده ام به ۳۰۰ میلیون تومان نمی ارزد و میتوانم آنرا اثبات کنم.
مدیرکل اسبق سازمان تعزیرات  حکومتی استان خوزستان خاطرنشان کرد: در کل کشور اولین استانی هستیم که در ۴ ماهه اول سال، ۱۴ میلیارد تومان وصول کرده است.
وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان هر سال بیش از ۱۸ هزار پرونده وارد سازمان می شود، افزود: اما در پایان سال کمتر از ۵۰۰ پرونده باقی میماند که مربوط به قاچاق است و اداره مبارزه با قاچاق و سازمان اموال تملیکی باید پاسخگو باشند.
سعیدی در پایان با بیان اینکه البته امکان هم دارد اشتباهی صورت گرفته باشد و در جریان رسیدگی پرونده ها ظلمی هم صورت گرفته باشد، گفت: ولی قطعا از روی عمد نبوده و از همه حلالیت طلبیده و امیدوارم خدا نیز از ما بگذرد. همکاران خود را به رعایت انصاف، مدارا، انعطاف و عدالت در برخورد با مردم تشویق می کنم.
در ادامه مراسم، نعمت الله بیرانوند در مراسم معارفه خود اظهار کرد: آرزو داشتم در خاک خوزستان نفس بکشم، چرا که نفس کشیدن در قدمگاه شهدا برایم افتخار است.
وی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی یک نهاد دو وجهی است، افزود: این نهاد هم پیوند ناگسستنی با قضا دارد و هم پیوند تشکیلاتی و سازمانی در دولت که باید بین این دو تعامل ایجاد کند.
بیرانوند ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی تنها نهادی است که در آن نام حکومت آورده شده  و باید با حاکمیت در بین دولت و مقتضیات زمان و مکان تعادل ایجاد کند که البته کار آسانی نیست.
مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی تصریح کرد: اگر کاملا نفع مردم را در نظر بگیریم ممکن است کاسب با سابقه مومنی از چرخه حذف و اگر فقط بخشنامه ها را اجرا کنیم ممکن است نتوانیم به مقتضیات زمان عمل کنیم.
بیرانوند تعامل با مدیریت ارشد استان و دادگستری را از اهداف سازمان تعزیرات عنوان کرد و گفت: حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید، برخورد جدی با قاچاق را می طلبد، باید دستگاه های مبارزه با قاچاق جدی باشند تا خوزستان جایگاه و معبر و محل قاچاق نباشد.
بیرانوند سپس از ارتقای نیروی تعزیرات خبر داد و با بیان اینکه بایستی در بازارهای استان نظارت داشته باشیم و پیشگیری، جزئی از این نظارت است، خاطر نشان کرد: اصناف ظرفیتی است که از زمان پیش از انقلاب نقش پررنگ در پیروزی انقلاب و جبهه ها و بازسازی و تحریم‌ها داشته است و باید پدیده خود کنترلی را با کمک بازرسان در آنها ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ های اسلامی به بازار باز گردند و روح اسلامی شدن بیش از پیش در بازار دمیده شود، تاکید کرد: تعزیرات در تمام طول سال در کنار مردم است. خود و دوستانم را به مدارا با مردم، انصاف، رعایت عدالت به معنای آنکه هر چیز سر جای خودش قرار بگیرد، تشویق می کنم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان با اشاره به اینکه بدون کنترل، نظارت و پیشگیری، به ماشینی تبدیل می شویم که فقط جریمه می کند و ناراضی می تراشد، عنوان کرد: باید سنت‌های دادن جنس نسیه و مرجوع کردن جنس فروخته شده را در بازارها احیاء کنیم، همچنین صندوق‌های حمایت از تولیدکنندگان را نیز در بازارها راه اندازی کنیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه رفع نیازمندی های مردم در ۳ مقوله موجب ایجاد موازنه در بازار می شود، گفت: تامین کالا که در سه بخش دولت، مردم، بخش خصوصی و بازار تامین می شود که وفور آن موجب آرامش مردم می شود، همچنین نظارت درست کالاها به صورتی که بازار از ملزومات مردم خالی نباشد تا جامعه به سمت احتکار خانگی و نگرانی حرکت نکند و در نهایت رسیدگی به تخلفات که در برخی موارد ناگزیر از برخورد تعزیری هستیم‌ که امیدواریم دستگاه های مختلف در این راه ما را یاری کنند.
لازم به ذکر است، طی این‌مراسم‌، ضمن تشکر از خدمات رضا سعیدی مدیرکل سابق سازمان تعزیرات حکومتی استان خوزستان، بیرانوند، به عنوان مدیر کل جدید این سازمان معرفی شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*