اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297889
تاریخ انتشار: 1398/04/29 00:43
شرکت استینا بالک در بیانیه خود با اشاره به اینکه نفتکش مذکور ۲۳ نفر خدمه داشت

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان ؛ عصر روز جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.
در پی گزارش این خبر دول خارجه از جمله آمریکا و انگلیس و برخی از سازمان ها و مالک نفتکش به واکنش هائی را بروز که در رسانه های داخلی ایران به شرح زیر منتشر شد
واکنش ترامپ به توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران
شورای امنیت ملی آمریکا جمعه شب اعلام کرد از توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران مطلع شده است.
به گزارش فارس، شورای امنیت ملی آمریکا گفته به همکاری با شریکان و متحدان خود برای مقابله با آنچه «رفتار‌های مخرب ایران» خوانده شده ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در خلیج فارس گفت که با دولت انگلیس درباره این موضوع گفتگو خواهد کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه گفت که با دولت انگلیس درباره توقیف نفتکش این کشور توسط ایران گفتگو خواهد کرد.
ترامپ همچنین مدعی شد که ایران در حال حاضر در مشکل بزرگی قرار دارد و اقتصاد آن‌ها در حال خُرد شدن است.
رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره ماموریت «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی برای مذاکره با ایران گفت: «رند از من پرسید آیا می‌تواند در این روند (مذاکره با ایران) حضور داشته باشد که پاسخ "بله" بود. اما من افراد زیادی دارم که در این روند حضور دارند.»
بیانیه مالک نفتکش انگلیسی درباره توقیف آن
شرکت مالک نفتکش توقیف‌شده انگلیسی مدعی شد که توقیف این نفتکش توسط ایران در آب‌های بین‌المللی اتفاق افتاده است
به گزارش تسنیم، شرکت «استینا بالک» مالک نفتکش «استینا ایمپرو» که شامگاه جمعه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد، با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که این نفتکش در آب‌های بین‌المللی توقیف شده است.
شرکت استینا بالک در بیانیه خود با اشاره به اینکه نفتکش مذکور ۲۳ نفر خدمه داشته، مدعی شده است: «نفتکش استینا ایمپرو در آب‌های بین‌المللی مشغول حرکت بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که به سمت شمال منحرف شده و در حال حرکت به طرف ایران است.»
این شرکت در بیانیه خود مدعی شده که بالگرد و قایق‌های ایرانی در آب‌های بین‌المللی به نفتکش استینا ایمپرو نزدیک شده‌اند.
پس از انتشار اخباری در مورد احتمال توقیف این نفتکش از سوی ایران، وزارت دفاع انگیس اعلام کرد از تغییر مسیر این نفتکش اطلاع یافته است و تلاش می‌کند در اسرع وقت به اطلاعات بیشتری در مورد آن دست یابد.
علت نفتکش انگلیسی توسط ایران چه بود؟
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان می‌گوید با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حادثه‌آفرینی نفتکش انگلیسی، درخواست هدایت این نفتکش به سمت آب‌های ایران را داشته‌اند.
به گزارش ایلنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو خبر داد و گفت: بنا بر این گزارش‌ها، از نیرو‌های نظامی درخواست کردیم، این نفتکش را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند.
جلسه اضطراری دولت انگلیس پس از توقیف نفتکش
دولت انگلیس بعد از توقیف نفتکشی که با پرچم این کشور در حال حرکت بوده تشکیل جلسه اضطراری داد.
به گزارش فارس، کمیته اضطراری دولت انگلیس بعد از آنکه یک نفتکش این کشور توسط ایران توقیف شد، تشکیل جلسه اضطراری داد.
این جلسه ساعاتی بعد از آن تشکیل شد که اعلام شد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی توقیف شد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*