اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297903
تاریخ انتشار: 1398/04/31 00:41
مدیرکل اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از اوایل فرودین امسال با توجه به شرایط سیلاب و پُر شدن رودخانه‌ها و کانال‌ها تا این لحظه حدود 48 نفر از هم‌استانی‌های ما در 4ماهه اول سال غرق شدند.

عصرجهان-غلام‌رضا شریعتی، استاندار خوزستان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اجتماعی استان با اشاره به کاهش و اصلاح آمار خودکشی درشهرستان‌های بهبهان، ایذه و مسجدسلیمان و غرق شدگی در شهرستان‌های دزفول و شوشتر اظهار کرد: این نشان می‌دهد که مداخلات مسؤولان موثر بود و این مداخلات باید مداوم و مستمر انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم ورود به حوزه‌های اجتماعی  و مشخص کردن نقشه راه، افزود: در دو سال گذشته اعتبارات اجتماعی ما افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است و دلیل موفقیت در  طرح‌هایی همچون جوانه‌ها، بورس تحصیلی، بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به مدرسه و... اختصاص اعتبارات خوب در این زمینه است.

استاندار خوزستان گفت: در حوزه‌های اجتماعی نباید از نقش شهرداری‌ها غافل شویم چرا که شهرداری متولی امور اجتماعی هر شهری هستند و باید کمک کرده و شرایط را برای اجرای برنامه‌های اجتماعی فراهم کنند.

مناطق پُرخطر رودخانه‌ها اطلاع رسانی شود

شریعتی با اشاره به برخی حوادث غرق شدگی که در شهرستان دزفول اتفاق افتاده بود خطاب به فرماندار دزفول عنوان کرد: شهرستان دزفول امکانات خوبی دارد که به وسیله آنها در چند ماه تابستان می‌توان از حوادث غرق شدگی در این شهرستان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل رها سازی بیشتر آب در زمان سیل عمق رودخانه‌ها بیشتر شده است، عنوان کرد: سیل رودخانه‌ها را به نحوی لایروبی کرده است اما از طرفی حجم آب خروجی از سدها برای مصارف کشاورزی و... بیشتر شده و به همین دلیل این مسائل باید اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند کدام مناطق رودخانه برای شنا خطر دارد.

شریعتی با بیان اینکه بیماری اوتیسیم خانواده را زمین گیر می‌کند، گفت: اوتیسیم طیفی از بیماری‌ها است که ژن برخی از این طیف‌ها شناخته شده و برخی ناشناخته باقی مانده است که با پیشرفت تکنولوژی احتمال شناخت ژن‌ها بیشتر است.

در ادامه محمد صادق کریمی‌کیا مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: آمار غرق شدگی از 361 نفر در سال 96 به 100 نفر در سال 97  رسیده است.

وی افزود: از اوایل فرودین امسال با توجه به شرایط سیلاب و پُر شدن رودخانه‌ها و کانال‌ها تا این لحظه حدود 48 نفر از هم‌استانی‌های ما در 4ماهه اول سال غرق شدند.

80 تا 90 درصد کسانی که در دزفول غرق می‌شوند بومی آنجا نیستند

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بخشی از اعتبارات اجتماعی از منابع استانی به شهرستان‌های حمیدیه و گتوند اختصاص داده شده و جذب هم شده است اما هنوز اعتباری به شهرستان دزفول اختصاص داده نشده است.

کریمی‌کیا عنوان کرد: حدود 80 تا 90 درصد کسانی که در دزفول غرق می‌شوند بومی دزفول نیستند و کسانی هستند که از شرایط رودخانه اطلاع ندارند.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری دزفول بیان کرد: به عنوان مثال در پل کابلی شوشتر به شهروندان  اطلاع رسانی شد که تعداد 10 نفر در این نقطه غرق شدند همین اطلاع رسانی به موقع به کاهش آمار غرق شدگی کرد در حالی که در شهرستان دزفول در حد  اطلاع رسانی هم کاری صورت نمی‌گیرد/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*