اخبار عمومی
اعلام وصول 2
297956
تاریخ انتشار: 1398/05/04 20:59
آدم ربایی در تنگ مهریان یاسوج در فضای مجازی توسط پلیس تکذیب شد ولی مردم خواهان شناسایی و برخورد قاطعانه با شایعه پراکنان هستند.

عصرجهان-یکی از مواردی که همواره در مورد شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مورد نقد بوده و هست ، عدم شفافیت و بی در و پیکر بودن آن در خصوص منبع اخبار و عدم نظارت و پاسخگویی افراد به انتشار مطالب رسیده به خود است! به گونه ای که فضای مجازی مملو از خبرهای تایید نشده و گاها بی پایه و اساس است که در این زمینه لازم است هر کاربر فضای مجازی خود سعی در تقویت دانش و فرهنگ شخصی در مواجهه با این فضای گسترده بنماید.

 

طی روزهای گذشته خبری مبنی آدم ربایی در تنگ مهریان شهرستان بویراحمد در شبکه های مجازی دست به دست می شد ! که بر اساس این شایعه ادعا شده بود در تاریخ 28تیرماه ساعت 4 صبح تماسی مبنی بر آدم ربایی در تنگ مهریان ! که بلافاصله ماموران کلانتری 13 مادوان در محل حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

 

در این مطلب منتشر شده در فضای مجازی آمده است در تحقیقات اولیه مشخص شد که 2 خانم که به همراه همسران خود در آن محل حضور داشتند توسط 3 نفر که همراه با سلاح گرم و سرد به آن ها حمله ور شده بودند و با وارد آوردن ضربه چاقو به همسر یکی از خانم ها ، به زور خانم ها را سوار ماشین کرده و از محل متواری می شوند.

 

در ادامه این مطلب با نام بردن از افرادی با نام اختصاری ادعا شده که شوهر یکی از خانم ها افراد راشناسایی و به پلیس اعلام کرده است! در ادامه ادعا شده که این خانم ها به صورت نیمه عریان در یکی از کوچه های شهر یاسوج پیدا شده اند!

 

از ایتدای انتشار این مطلب در فضای مجازی برخی هم متاسفانه دست به انتشار بیشتر آن می زدند ! هرچند توجه به برخی جزئیات ماجرا در مطلب منتشره نشان از وجود برخی ابهامات و بی سر و ته بودن آن حکایت داشت ، اما نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با ارائه توضیحاتی به این شایعات پاسخ داد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط پلیس، در خصوص ربودن فرد یا افرادی در تنگ مهریان شهرستان بویراحمد، این موضوع شایعه‌ای بیش نیست و هیچ فرد یا افرادی در ربوده نشده‌اند.

سرهنگ  کیقباد مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر، اظهار کرد: افرادی که اقدام به انتشار خبرهایی در خصوص آدم‌ربایی در شهرستان بویراحمد می‌کنند هدفی جز ایجاد رعب و وحشت بین مردم ندارند و از  تمامی مردم و شهروندان محترم درخواست می‌شود تا از نشر و گفتن مطالب کذب در خصوص آدم‌ربایی خودداری کنند چراکه باعث ترس خانواده‌ها و مردم می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در خصوص شایعه ربودن خانمی طی روزهای اخیر در تنگ مهریان شهرستان بویراحمد عنوان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و طبق اظهارات شاکی، هیچ آدم‌ربایی صورت نگرفته است که این موضوع از سوی پلیس استان تکذیب می شود و اصل ماجرای این پرونده ، صرفا درگیری و اختلافات بوده که با شکایت شاکی پرونده، موضوع توسط پلیس آگاهی استان در حال بررسی است.

سرهنگ مصطفایی ؛ با تأکید بر اینکه مردم آسوده ‌خاطر باشند چراکه امنیت کامل در استان برقرار است، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم با توجه به سوءاستفاده دشمن، هرگونه خبری را بدون اطلاع از صحت‌وسقم آن در فضای مجازی منتشر نکنند که باعث تشویش افکار عمومی گردد، لذا نیروی انتظامی با مخلان امنیت شهروندان و انتشاردهندگان مطالب کذب قطعاً برخورد قاطعی خواهد داشت.

م/تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*