اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2980
تاریخ انتشار: 1393/09/21 16:56
امام جمعه بهمئی:
سیادت در خصوص ساخت مصلی به خیرین و به ویژه خانواده‌های شهداء توصیه کرد تا در ساخت این مصلی کمک مالی کنند تا این مکان مقدس هرچه سریع‌تر آماده شود.

عصرجهان -جت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه  این هفته بهمئی ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به تقوای الهی در بحث اهمیت تقوا اظهار کرد: خداوند در آیه 120 سوره آل عمران می‌فرماید که اگر صبر داشته باشید و تقوا پیشه کنید، از فتنه‌های دشمنان در امان خواهید ماند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مبارزه با استکبار و دشمنان داخلی و خارجی داشتن تقواست چرا که تقوا دژ محکم و استواری است که هر کسی نمی‌تواند به آن دژ نفوذ کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع منافقین، نفاق و دورویی پرداخت و ادامه داد: آیات و روایات زیادی در بحث نفاق و منافقین آمده است که به مؤمنین هشدار می‌دهد، مواظب باشید و از همنشینی با انسان‌های منافق بپرهیزید.

خطیب جمعه بهمئی، یکی از آفات اجتماعی که ممکن است جامعه را تباهی بکشاند و پایه‌های وحدت اجتماعی را متزلزل می‌کنند نفاق و دورویی دانست.

وی ادامه داد: از نظر قرآن و روایات منافقین از کفار و مشرکین بدتر و دشمنان اصلی مومنین هستند، لذا باید از آنها دوری شود تا جامعه آسیبی نبیند.

سیادت، آثار و پیامدهای نفاق را خیانت در امانت، دروغگویی در گفتار، پیمان‌شکنی در رفتار، ناهماهنگی ظاهر و باطن و تأخیر در نماز اول وقت بیان کرد.

وی ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: باید اهداف قیام حضرت‌امام حسین (ع) و نهضت عاشورا را بدانیم و این اهداف و پیام را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه بهمئی به 25 آذر روز پژوهش و تحقیق اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما از لحاظ پژوهش و تحقیق جزء هشت کشور برتر دنیا است، اما باید در این خصوص تلاش و اهمیت بیشتری نسبت به این دو مقوله داشت و باید دولت و نظام هزینه بیشتری صرف تحقیق و پژوهش بکنند.

وی ضمن گرامی‌داشت 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه، سالروز شهادت شهید دکتر مفتح به دست منافقان کور‌دل را تسلیت گفت.

خطیب جمعه بهمئی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته خود به روند ساخت مصلای بهمئی  اشاره کرد و افزود: برای زمین و راه‌اندازی  مصلی تلاش‌های زیادی از راه قانونی صورت گرفته است و هم اکنون سوله مصلی آماده شده و در هفته آینده این سوله افتتاح خواهد شد.

سیادت در خصوص ساخت مصلی به خیرین و به ویژه خانواده‌های شهداء توصیه کرد تا در ساخت این مصلی کمک مالی کنند تا این مکان مقدس هرچه سریع‌تر آماده شود.منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*