اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298039
تاریخ انتشار: 1398/05/10 16:09
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : 70درصد آلودگی خوزستان از صنایع و کارخانجات است.

عصرجهان-محمد جواد اشرفی در گفتگو ویژه خبری شبکه استانی سیمای خوزستان با موضوع بررسی مشکلات محیط زیست استان با اعلام این خبر افزود :28درصد دیگر آلودگی مربوط به خودرو و ماشین ها و دو درصد دیگر مربوط به مصارف خانگی است.
وی با اشاره به وجود 350هزار هکتار کانون ریزگرد در استان بیان کرد :از سال 95 تاکنون دولت اعتبارات خوبی برای مقابله با ریزگردها اختصاص داد مه 30درصد آن به استان خوزستان می باشد
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد ::از مجموع 27هزار هکتار نهال کاشته شده در کانون ریزگردها 75  درصد آنها به بار نشسته و نباز است به مراقبت های بیشتری در این زمینه انجام گیر.د.
اشرفی با اشاره به اینکه به طور متپسژ 750میلیون متر مکعب گاز همراه نفت زد ن کنترل در هوای استان رها می شود اظهارداشت :ابن آلودگی علاوه بر ازبین رفتن سرمایه های ملی موجب آلودگی شدید هوا می‌شود و شرکت مناطق نفت خیز جنوب موظف به حل این مشکل است.
پی با انتقاد از عدم اجرای صحیح طرح آماک گفت :درطرحی که ازسال 80 قرار بود اجرا شد طرح جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت بود که متاسفانه به علت مشکلات مالی و بودجه ای در کشور تاکنون به کندی حرکت می کند
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین بیان کرد :متاسفانه مدیریت پسامند در استان نامناسب می باشد  و موجبات آلودگی مخی زیست خوزستان شده است.
اشرفی نیز ذر بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پرداخت حقابه تالاب ها تاکید کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این گفتگو گفت  :یکی از معضلات زیست محیطی خوزستان آلودگی ها و عدم درست مدیریت پسامند و دفع فاضلاب است.
دکتر قمیشی افزود :600 هزار هکتار کانون شنی و ریزگرد در استان داریم که 50 تا 60 هزار هکتار آن کنترل شده و 20هزار هکتار نهال و 5 هزار هکتار قرق شده است.
وی تاکید کرد. :با توجه به وسعت بالای کانون ریزگردها نیاز است بوده بیشتری در این زمینه اختصاص داده شود.
کیانی  ، رئیس انجمن دوستداران محیط زیست و طبیعت خوزستان نیز خواستار توجه به مشکلات زیست محیطی استان شد.

منبع/خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*