اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298153
تاریخ انتشار: 1398/05/23 22:32
جمعی از کارکنان شورای حل اختلاف کشور به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه نامه نوشتند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، جمعی از کارکنان شورای حل اختلاف کشور به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه نامه نوشتند.
متن این نامه به شرح زیر است:
بسم رب المستضعفین
حضرت آیت الله رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
با سلام.
احتراما. محضر مبارکتان خاطرنشان می‌کنیم در اندیشه بنیانگذار عظیم الشأن انقلاب و نظام اسلامی، قوه قضائیه مأمن مظلومین و ستم دیدگان است و ماموریت دارد دامان سفید نظام را از بی عدالتی‌ها پاک کرده و پیش قدم اقامه عدل و قسط در محدوده حکومت اسلام ناب باشد. یقینا حضرتعالی مطلع هستید اگر دستگاهی نتواند عدالت را در داخل خود پیاده کند، از اقامه صحیح و کامل آن در جامعه اسلامی نیز ناتوان خواهد بود.
هزاران نفر از کارکنان شورای حل اختلاف کشور جوانانی هستند که سال‌ها قبل و در عنفوان جوانی با چندین امید و آرزو وارد ساختار شورای حل اختلاف کشور در شهر‌های مختلف شدند. اکنون اکثریت آن‌ها با اینکه تقریبا مانند یک نیروی عادی قوه قضائیه یا گا‌ها بیشتر از آن کار می‌کنند، ماهانه بین ۲۶ الی ۶۰۰ هزار تومان دریافتی دارند. این در حالی است که ماده ۳۱ قانون آزمایشی شورای حل اختلاف کشور تصریح کرده کسانی که بصورت تمام وقت در شورای حل اختلاف مشغول هستند، باید مطابق قانون کار حقوق دریافت نمایند.
اکثریت کارکنان جوان شورای حل اختلاف یا سرپرست خانوار هستند یا کمک خرج خانواده، ولی بدبختانه شاهد مشکلات معیشتی زیادی در بسیاری از این عزیزان هستیم. تا حدی که یک زوج دارای معلولیت جسمی صاحب فرزند که هر دو در تمام زمان کاری شورای حل اختلاف شهر خود در آن فعالیت می‌کنند، مجموعا از حقوق قید شده یک کارگر ساده در قانون کار کمتر دریافتی داشته و از تامین اولیات مورد نیاز حیات خود ناتوانند.
ریاست محترم قوه قضائیه! حضرتعالی در سال‌های گذشته منادی اقامه قسط و گفتمان حمایت از مستضعفین در جامعه بوده اید، هرچند مشکلات کنونی شورای حل اختلاف در دوران مدیریت قبلی متولد شده اند، امید داریم نسبت به مظلومیت کارکنان شورا بی تفاوت نبوده و در راستای حل مشکلات آنان مجاهدت فرمایید؛ لذا درخواست هایمان را به شرح ذیل خدمتتان اعلام می‌نماییم:
۱. اصلاح پرداختی به کارکنان شورای حل اختلاف در حد تامین حداقل معیشت و احقاق حقوق ضایع شده آن‌ها در سنوات گذشته.
۲. در نظر گرفتن وضعیت معیشتی و مظلومیت کارکنان شورا در هرگونه تغییر ساختاری قوه قضائیه یا اصلاح قانون شورا‌های حل اختلاف کشور.
هم چنین اینجانبان آقای محمد حسن رضائی یکی از فعالین دانشجویی عدالتخواه کشور را که ارتباط گسترده‌ای با ما برقرار نموده و به بسیاری از مشکلات همکاران تسلط دارند، بعنوان نماینده بی طرف خود جهت پیگیری حقوقمان منطبق بر عدالت اسلامی و بدون در نظر گرفتن منفعت شخص یا گروه خاصی محضرتان معرفی می‌نماییم.
امید است با حسن نظر و همکاری و مجاهدت حضرتعالی شاهد رفع مظلومیت کارکنان شورا و سربلندی قوه محترم قضائیه در برقراری عدالت اسلامی باشیم.

با احترام، جمعی از کارکنان شورای حل اختلاف کشور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*