اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298190
تاریخ انتشار: 1398/05/31 02:25
روایت نوروزی از تلاش مسئولان برای آزادی یک قاچاقچی حرفه‌ای!
سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: چندی پیش یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای با بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک دستگیر شد که در عین تعجب حدود ۳۰۰ نفر از مسئولین برای آزادی وی تماس گرفتند!

به گزارش  آنا از سازمان بسیج حقوقدانان، حسن نوروزی در «سلسه نشست دوشنبه‌های گام دوم انقلاب» اظهار کرد: مهمترین کار جهادی در کشور، شخصیت‌سازی و شخصیت‌شناسی برای مسئولین است. در کمیسیون قضائی مجلس، اقدامات مهمی را تاکنون انجام داده‌‌ایم و در این راستا حذف اعدام از قانون قاچاق مواد مخدر کلید خورد.

وی افزود: چندی پیش یکی از قاچاقچیان بزرگ کشور با بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک دستگیر شد و حدود ۳۰۰ نفر از مسئولین برای آزادی وی تماس گرفتند. این در حالی است که در برخی مواقع، جوانان را با چندین گرم مواد مخدر اعدام می‌کنیم. موضوع حذف اعدام از این قانون را در زمان رئیس پیشین قوه قضائیه، به ایشان اعلام کردیم اما این قانون را اجرا نکردند.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اجرای قانون حسابرسی اموال مسئولین اظهار کرد: بحث حسابرسی اموال مسئولین، اصل ۴۹ قانون اساسی است که تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است. اگر می‌خواهیم انقلاب باقی بماند، باید این قانون اجرا شود.

نوروزی ادامه داد: این قانون باید برای اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و تمام مسئولین کشور اجرایی شود. از رئیس قوه قضائیه نیز می‌خواهیم هر چه سریعتر نسبت به اجرای این قانون اقدام کند که با شفاف‌سازی، میزان اموال مسئولین مشخص شود.

وی در ادامه در خصوص تحصیل فرزندان مسئولین در خارج از کشور گفت: چرا باید فرزندان مسئولین در کشورهای غربی تحصیل کنند و تحت تأثیر فرهنگ و تفکر غربی قرار گیرند؛ بنابراین این طرح باید هر چه سریعتر در مجلس به نتیجه برسد.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اجرای مصادیق شفافیت در کشور بیان کرد: قانون رسیدگی به اموال مسئولین و مواخذه مدیران دوتابعیتی، یکی از این موارد است. در راستای این شفاف‌سازی، باید مشخص شود که روز گذشته چه کسانی در طرح رسیدگی و مواخذه به مدیران دوتابعیتی رأی نداده‌اند.

نوروزی تصریح کرد: امروزه نیاز اصلی جامعه، به‌کارگیری نیروهای جوان است اما متأسفانه در دولت کنونی، به‌کارگیری نیروهای پایین‌تر از سن ۵۰ سال حرام به نظر می‌رسد این در حالی است که باید کار اجرایی به افراد جوان سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین سنی اغلب مسئولین کشور، ۶۵ سال است. از تمامی نیروهای بسیج، مردمی و جوان می‌خواهم تا برای رشد و شکوفایی کشور، در حوزه انقلاب تلاش کنند؛ این تلاش باید برای تحقق عدالت به شکل واقعی، عینی، عملی و علمی باشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*