اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298194
تاریخ انتشار: 1398/05/31 02:40
دولت آمریکا ایران را به خاطر نابودی پهپاد ش در یمن مقصر می داند.

به گزارش اسپوتنیک، دولت ایالات متحده آمریکا مسئولیت نابودی پهپاد MQ-9 ضربتی- اطلاعاتی آمریکایی توسط موشک کلاس « زمین به هوا» در یمن را بر دوش ایران گذاشته و رسما در این خصوص به تهران اطلاع داده است


روز چهارشنبه شبکه سی ان ان به نقل از شخص مسئول در فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده این خبر را منتشر کرد و در خصوص اقدامات تحریک آمیز تهران اطلاع داد.
در بیانیه منتشر شده نماینده رسمی فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده این طور آمده است: « ما خبرهای مربوط به حمله نیروهای حوثی تحت حمایت ایران به پهپاد آمریکا را بررسی می کنیم . این پهپاد اجازه برای پرواز در فضای هوایی یمن را داشت. ما به طور واضح و روشن می گوییم که اقدامات تحریک آمیز ایران و حمایتشان از چنین شورشیانی مانند حوثی ها ، تهدیدی جدی برای منطقه و شرکای ماست.»
نیروهای مسلح آمریکا تقریبا ۲۰۰ پهپاد MQ-9 با ارزش تقریبی ۱۷ میلیون دلار برای هرکدام تحت فرمان خود دارند.


پیوست خبر

شکار پهپاد 30 میلیون دلاری ارتش آمریکا توسط نیروهای یمنی
به گزارش شبکه العالم این پهپاد که در اختیار ائتلاف متجاوز به یمن قرار داشت از نظر فنی و نظامی پهپادی بسیار پیشرفته به حساب می آید. اما این پهپاد چه ویژگی هایی دارد؟
پهپاد MQ 9 که در واقع نسخه تکمیلی از پهپاد MQ 1 به حساب می آید پرنده ای بدون سرنشین با ماموریت رزمی - شناسایی است.
MQ 9 توسط شرکت آتومیکس در سال 2001 اولین پرواز خود را انجام داد و از این پهپاد بیشتر در جنگ افغانستان استفاده شده گرچه در نقاط دیگری از جهان هم عملیاتی شده است
ارتش آمریکا در سال 2006 اولین گردان هوایی متشکل از این پهپاد ها را در پادیگاه هوایی نوادا راه اندازی کرد. بر اساس آمار های غیر رسمی ارتش آمریکا تا سال 2014، 163 عدد از این پهپاد ها را تولید و به کارگیری کرده است.
در خصوص مشخصات فنی این پهپاد باید گفت که بالهای آن 20 متر طول و طول بدنه هواپیما 11 متر است و 3و نیم متر از زمین ارتفاع دارد. وزن خالی آن 2 تن 200 کیلو گرم می باشد که در حالت مسلح به 4 تن و 700 کیلوگرم می رسد. MQ 9 با حداکثر سرعت 480 کیلومتر در ساعت تا شعاع 3 هزار کیلومتری توان عملیاتی دارد
پهپاد MQ 9 می تواند چهار موشک هوا به زمین از نوع هلفایر به اضافه دو بمب هدایت لیزری سری GBU را با خود حمل کند و در حال حاضر تلاش برای مسلح کردن آن به موشک های ضد هوایی استینگر در جریان است.
قیمت این پهپاد، 11 و نیم میلیون دلار تعیین شده که این رقم با احتساب اتاق کنترل و تسلیحات به 30 میلیون دلار می رسد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*