اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298196
تاریخ انتشار: 1398/05/31 02:47
معاون رئیس حشد شعبی عراق با اشاره به اینکه آمریکایی ۴ پهپاد اسرائیلی وارد عراق کرده اند از هدف قرار دادن هر هواپیمایی که بدون مجوز بغداد بر فراز مقرهای حشد شعبی به پرواز درآید، خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از النهرین، ابو مهدی المهندس معاون رئیس هیئت حشد شعبی عراق گفت: دشمنان عراق هم اکنون مجددا برای هدف قرار دادن نیروهای حشد شعبی با شیوه های مختلف برنامه ریزی می کنند. آمریکایی که گروههای تروریستی را به عراق و منطقه آورده است؛ در راستای نقض حاکمیت عراق و هدف قرار دادن نیروهای حشد شعبی تلاش می کند و این پس از نابودی داعش و پیروزی های بزرگی است که نیروهای حشد شعبی و نظامی و امنیتی عراق به دست آورده اند. این پس از آن است که نخست وزیر عراق طی فرمانی از حشد شعبی حمایت کرد و شورای امنیت ملی عراق نیز مجوز پرواز هواپیماهای ائتلاف آمریکایی در آسمان عراق را لغو کرد.
وی افزود: حملاتی هر ازگاهی به شخصیت های جهادی و ملی می شود و اسامی در فهرست وزارت خزانه داری بدنام آمریکا قرار می گیرد و مراکز حشد شعبی در مناطق مختلف از طریق مزدواران یا عملیات ویژه با هواپیماهای مدرن، هدف قرار می گیرند.
ابومهدی المهندس گفت: اطلاعات دقیق و تایید شده ای داریم که آمریکایی ها امسال ۴ پهپاد اسرائیلی از طریق آذربایجان وارد عراق کرده اند تا زیر مجموعه ناوگان نیروهای آمریکایی جهت اجرای عملیات هوایی و حمله به مقرهای نظامی عراق عمل کنند. ما همچنین اطلاعات دیگر، نقشه‌ها و فایل‌های صوتی در مورد همه انواع هواپیماهای آمریکایی داریم و می‌دانیم که مدت زمان و ساعات پرواز آن‌ها کی و چه زمانی است. اخیرا اقدام به شناسایی مواضع ما به جای اینکه داعش را دنبال کنند، کرده اند.
وی بیان کرد: ما در عین حال که این جزییات را  و طرح های آتی برای حذف برخی شخصیت های جهادی و حامی حشد شعبی را فاش می کنیم؛ اعلام می داریم که مسئول اول و آخر آنچه رخ داده است نیروهای آمریکایی هستند و ما آنها را از این روز به بعد مسئول می دانیم و گزینه ای نداریم مگر دفاع از خودمان و مواضعمان با سلاحی که در اختیار داریم و به کارگیری سلاح پیشرفته تر. ما در طول این مدت منتظر تمام شدن تحقیقات در این موضوع بودیم. ما به اطلاع فرماندهی عملیات مشترک رساندیم که ما هر هواپیمای خارجی که بدون مجوز دولت عراق بر فراز مقرهای ما به پرواز درآید را پرواز متجاوز قلمداد می کنیم و با آن برخورد می کنیم و از همه ابزار بازدارندگی برای ممانعت از هدف قرار گرفتن مواضع خود استفاده خواهیم کرد.
ابومهدی المهندس با بیان اینکه ارتش آمریکا بر حریم هوایی عراق مسلط است و مجوز شناسایی را مورد سوء استفاده قرار می دهد، افزود: ارتش آمریکا از حریم هوایی عراق برای اهداف غیرنظامی و نظامی بهره می برد و سپس در حالی که مانع از تحرک هواپیماهای ارتش عراق می شود به هواپیماهای آمریکایی و اسرائیلی اجازه حملات مکرر را می دهد و این را مراکز پژوهشی آمریکایی و سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره عیان کرده اند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*