اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298230
تاریخ انتشار: 1398/06/01 22:45
شلیک کعبی مهار نشدنی بود
تیم فوتبال فولاد خوزستان در اولین دربی خوزستانی لیگ نوزدهم با یک گل در خانه خود مغلوب صنعت نفت شد.

عصرجهان-تیم های فوتبال فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان فصل جدید لیگ برتر را با یک دربی استانی آغاز کردند. در چارچوب هفته نخست رقابت های لیگ برتر این دو تیم در ورزشگاه فولاد آره نا به مصاف هم رفتند. شاگردان جواد نکونام پس از نتایج بسیار خوب در بازی های دوستانه، امیدوار بودند که فصل را به بهترین شکل آغاز کنند. در سمت مقابل صنعت نفت بعد از گذراندن یک فصل متوسط با پائولو سرجیو، از امروز کار را با دراگان اسکوچیچ آغاز کرد. حضور اسکوچیچ در اهواز و ملاقات زودهنگام او با تیمی که خاطرات زیادی از آن دارد، یکی از اتفاقات جالب توجه این بازی بود.

هفته نخست لیگ برتر؛ جمعه 1/6/98 ؛ ساعت: 20:15
استادیوم: فولاد آره نا
داور: امیر عرب براقی
کمک ها: سعید علی نژادیان – علیرضا ایلدروم
کمک داوران اضافی: مهدی سیدعلی – امیرسامان سلطانی
داور چهارم:مهدی عالیقدر
ناظر:محسن ترکی

فولاد خوزستان:شهاب گردان، صابر حردانی (77- امیرحسین باقرپور)،ایوب والی، عارف آقاسی، وحید حیدری، هسینا مریدی (78- احمد عبدالله زاده)، محمد آبشک (85 - صابر حردانی)، محمد قاسمی نژاد، حسن بیت سعید، روح الله سیف اللهی، لوسیانو پریرا

سرمربی: جواد نکونام

صنعت نفت آبادان: محمد دریس عقیل کعبی محمد قریشی محمد اهل شاخه مسلم مجدمی عبدالله ناصری مهدی حنفی طالب ریکانی مهدی مومنی (73- میلاد جهانی) عیسی آل کثیر (66- رضا جبیره) جعفر سلمانی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

اخطار:

روح الله سیف اللهی (45+5) از فولاد

مهدی حنفی (60) مسلم مجدمی (62) رضا جبیره (97) از صنعت نفت

شرح بازی:

در این دیدار جذاب، هر دو تیم موقعیت های مختلفی روی دروازه هم ایجاد کردند. فولادی ها در نیمه اول چند موقعیت خوب را از دست دادند که در نهایت باعث شد حسرت آنها را بخورند. لوسیانو پریرا، آقای گل فصل گذشته لیگ برتر، در این دیدار بهترین موقعیت های فولاد را در اختیار داشت اما نتوانست از انها برای تیمش گل بسازد. در سمت مقابل صنعت نفت در مجموع کمی محتاط تر بازی کرد اما زمانی که از حریف خود پیش افتاده بود و فولاد رو به بازی تهاجمی آورده بود، موقعیت های بسیاری روی ضدحمله نصیب این تیم شد. با این وجود، شاگردان دراگان اسکوچیچ این موقعیت ها را به شکل های مختلفی از دست دادند تا سوپرگل عقیل کعبی تنها گل این دربی خوزستانی هفته نخست فصل باشد.

شرح گل

فولاد صفر - صنعت نفت 1 (عقیل کعبی - 52)
برگشت ناقص یک توپ از سوی مدافعان فولاد، موقعیت شوت زنی را برای عقیل کعبی فراهم کرد که این بازیکن هم به بهترین شکل ممکن ضربه فوق العاده ای را به گوشه بالای دروازه فولاد زد و گل اول بازی را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه 17: لوسیانو پریرا پشت محوطه جریمه صنعت نفت یک توپ گیری خوب انجام داد و با ضربه ای ناگهانی دروازه حریف را تهدید کرد که شوت او را دریس در اختیار گرفت.

دقیقه 21: روی سهل انگاری عقیل کعبی، روح الله سیف اللهی توپ را از او گرفت و با پاسی زمینی آن را به محوطه جریمه فرستاد. محمد قاسمی نژاد اما این موقعیت عالی را با ضربه ای آرام تقدیم دریس کرد.

دقیقه 27: ضربه سر  خطرناک مهدی مومنی را شهاب گردان با یک عکس العمل خوب در اختیار گرفت.

دقیقه 40: بهترین موقعیت نیمه اول که روی پاس حسن بیت سعید و ضربه لوسیانو پریرا شکل گرفته بود، با واکنش محمد دریس دفع شد.

دقیقه 43: سانتر سیف اللهی با ضربه سر عارف آقاسی همراه شد که به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45+3: سانتر کوتاه بازیکنان صنعت نفت خطرناک شد اما عارف آقاسی به خوبی توپ را دفع کرد.

دقیقه 49: یک سانتر خطرناک، موقعیتی عالی در اختیار شیمبا گذاشت اما ضربه سر این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه 56: شوت سرکش طالب ریکانی به شکل خطرناکی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 74: ضد حمله بازیکنان فولاد و پاس محمد قاسمی نژاد به ضربه حسن بیت سعید ختم شد که این شوت از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 89: طالب ریکانی یک تنه به محوطه جریمه فولاد زد و ضربه او را شهاب گردان به کرنر فرستاد.

دقیقه 92: امیرحسین باقرپور با حرکتی خوب توپ را در اختیار شیمبا قرار داد اما این بازیکن نتوانست دروازه صنعت نفت را باز کند.

اتفاق ویژه:

تیم فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام در هیچ کدام از بازی های دوستانه پیش فصل خود متحمل شکست نشده بود. اما اولین حضور رسمی نکو روی نیمکت تیم فولاد با اولین باخت آنها همراه شد.
همچنین بازگشت دراگان اسکوچیچ به لیگ برتر ایران در اهواز رقم خورد. شهری که اسکو قبلا با فولاد در آن خاطرات زیادی ثبت کرده بود. اسکوچیچ این بار در برگشت به لیگ و اهواز، موفق شد یک برد شیرین با تیم جدید خود کسب کند.

حاشیه:

* هواداران خوزستانی نسبت به بازی چهار ماه قبل بین فولاد و صنعت نفت، استقبال کمتری از این دیدار انجام دادند.
* رویارویی دو تیم در هفته اول لیگ، گرمای هوای اهواز و ابهاماتی که در خصوص بلیت فروشی الکترونیکی وجود داشت، از علل استقبال کمتر فوتبالدوستان جنوبی از تیم‌های محبوب‌شان بود.
* گروهی از هواداران صنعت نفت که از آبادان به اهواز آمده بودند، در سکوهای مخصوص هواداران تیم میهمان استقرار یافتند و به تشویق زردپوشان پرداختند.
* طرفداران فولاد خوزستان نیز اغلب در سکوهای روبروی جایگاه و پشت دروازه مستقر بودند و به تشویق شاگردان نکونام می‌پرداختند.
* در ابتدای بازی باشگاه فولاد خوزستان به‌ مناسبت روز پزشک از دکتر مرادی پزشک باشگاه فولاد تجلیل کرد.
* فرزاد جعفری و موسی کولیبالی از فولاد خوزستان به دلیل مصدومیت و محمود مطلق‌زاده از نفت آبادان به خاطر محرومیت در این مسابقه غایب بودند.
* در دقایق ابتدایی در صحنه‌ای برای تصاحب توپ، مسلم مجدمی از صنعت نفت و سینا مریدی از فولاد دچار مصدومیت شدند. مصدومیت این دو بازیکن باعث شد تا آن‌ها با سرهای بانداژ شده به بازی ادامه دهند.
* داور مسابقه با توجه به گرمای هوای اهواز قانون وقفه خنک کردن بازیکنان را در این بازی به اجرا گذاشت تا بازیکنان بتوانند نفس تازه کنند.
* عقیل کعبی بعد از گلزنی به سمت جایگاه طرفداران نفت آبادان رفت و شادی گل خود را با آن‌ها تقسیم کرد.
* از سوی بلندگوی ورزشگاه فولاد خوزستان تعداد تماشاگران2 هزار نفر اعلام شد.
* داور مسابقه در نیمه اول 5 دقیقه و در نیمه دوم 6 دقیقه وقت تلف شده منظور کرد.

بهترین بازیکن:

عقیل کعبی، مدافع تیم فوتبال صنعت نفت که فقط در یک صحنه توپ را با سهل انگاری از دست داده بود، با زدن یک شوت استثنایی، تک گل دربی امشب را به ثمر رساند و صنعت نفت و اسکوچیچ را با بهترین روحیه ممکن به آبادان برگرداند. کعبی در ثبت کلین شیت امشب تیمش نیز موثر بود.
در کنار کعبی، محمد دریس با مهار چند موقعیت عالی از مهاجمان تیم فولاد، نقش مهمی در بسته ماندن دروازه صنعت نفت و پیروزی این تیم برابر سرخپوشان اهواز ایفا کرد.

منبع/ورزش سه


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*