اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298327
تاریخ انتشار: 1398/06/14 16:06
نامه‌ی سرگشاده ای خطاب به رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد│سید مجتبی بنی هاشمی
از آنجایی که ما پیرو مکتب امامی هستیم که همه چیز خود را فدا کرد ولی تن به ذلت و ظلم نداد ما جوانان آتش به اختیار برای اقامه عدالت و مقابله با ظلم از هیچ برخورد قانونی دریغ نخواهیم کرد و تا رسیدن به حق از دست رفته این دانشجو ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد

عصرجهان؛یاداشت دریافتی از سید مجتبی بنی هاشمی

(اگردانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می شودحضرت امام خمینی ره)
رئیس محترم دانشگاه پیام نور استان
 با سلام و تحیات الهی
 نیک مستحضر هستید، از آن جایی که اصلاح یک جامعه  از ابعاد مهم فرهنگ عاشورایی حائز اهمیت زیادی است، یاد گرفتم که با سکوتم تن به ذلت ندهم،  حقیر به عنوان کسی که قبلاً افتخار داشتم در این دانشگاه به عنوان عضو کوچکی در بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده درجهت رشد واعتلای دانشگاه و ارزش‌ها خدمت نمایم  و همه مسائل را رصد ونسبت به امورات دانشگاه بی تفاوت نباشم،  بر خود لازم دانستم که در خصوص برچسب‌ها، پاپوش‌ها و گزارشات ارسالی مغرضانه و دور از واقعیت بعضی از مسئولین دانشگاه که جفا درحق دانشجوست آن هم دانشجویی که دغدغه بهترشدن دانشگاه راداشت ولاغیر، و صادر شدن حکم انضباطی منع موقت از تحصیل به مدت دونیمسال با احتساب در سنوات و توبیخ کتبی از جانب شورای کمیته انضباطی استان کهگیلویه و بویراحمد، در پرونده دانشجویی به نام سید غفار فتحی و عدم واکنش و آشفتگی  مدیر کل محترم دانشگاه  پیام نور استان ک وب جناب دکتر سجادی خواه به آن چه در مراکز پیام نور بخصوص پیام نور واحد لنده، در سطح استان می‌گذرد چند سؤال را با خون دل تلفظ کنم:
 ابتدا میخوام سید غفار فتحی دانشجوی بی گناه و مظلوم  را معرفی نمایم؟ ایشان شجاع‌ترین اینَ عمار، رهنمودهای رهبری در جامعه دانشگاهی استان ک.ب که مثل اشعری‌ها حقیقت را گم نکرد، نخبه‌ای علمی، فرهنگی، قرآنی و سیاسی است.
ایشان عامل اصلی در برگزاری برنامه‌های بسیج دانشجویی بوده و با وجود دیسک کمر پاره، دلسوزانه در خط مقدم اردوهای جهادی بوده و همیشه با موضع گیری‌ها و روشنگری‌های بحقش، اجازه سواری به هیچ جناحی را نداد، فقط تابع ولایت بود تاجاییکه ازشدت دغدغه‌ها   شب‌ها نمی‌خوابید.
 جناب دکتر سجادی خواه: این تذهبون؟ خوابید یا خود را به خواب زده‌اید؟ چند وقت است دانشجویان لنده را از نزدیک ندیده‌اید؟ آیا از تخلفات، فساد، بی نظمی و بی بندوباری های مدیریتی، آموزشی، علمی، پژوهشی  دانشگاه پیام نور لنده مطلع هستید؟ چرا زمانی که دهان مؤذن جامعه را بارها بستند و  تریبون‌ها را ممنوع کردند همان تریبون‌هایی که مقام معظم رهبری بارها توصیه به برپایی آنها در سطح دانشگاهها نموده‌اند، آیا میدانید همین تریبون‌های توصیه شدهٔ رهبری عزیز را که درواقع  تضارب افکار و مناظره‌های مجازی دانشجویان بحساب می‌آید درپیام نور واحد لنده قضایی شده و دهان دانشجو را درروز روشن بستند؟ نه تنها دهان دانشجو که  درب دانشگاه را در روز کاری بستند، و عدم  پاسخگویی به  ارباب رجوعی که دربدترین شرایط ازروستاها می اومدند   و همچنین  پرونده‌های گمشده  در حال بیداد است و عملاً  از ترسیم چشم انداز خبری نیست و در رسانه‌ها  هم  تا هزار مرتبه نالیدیم  اما درکمال تعجب تابدین ساعت  شاهد هیچ واکنشی از سوی جنابعالی نبوده ونیستیم ومثل اینکه بغض‌هایمان دادرسی ندارند؟
جناب دکتر سجادی خواه چطور در جلسات تمام این موارد مستند در حضور شما یا نمایندگان شما گفته می‌شود اما هیچ واکنشی صورت نمی‌گیرد؟
اگر قرار است قانون اجرا شود و با کسی برخورد صورت بگیرد  کسانی هستند که این دانشجویان را افسرده و دهان دانشجو را می‌بندند  و عامل این همه آشفتگی هستند نه اقای فتحی که عامل به انتظارات ودغدغه های  مقام معظم رهبری ازدانشجویان  هستند.
 و اما اعضای شورای کمیته انضباطی دانشگاه تحت مدیریت حضرتعالی  مگر حامی مظلوم نیست؟ اگر کمیته انضباطی حامی مظلوم و مرجع برخورد با بی انضباطی و بداخلاقی است پس چرا قرعه بنام بی گناهی چون این دانشجو افتاده؟ با توجه به این که دانشگاه خود جامعه‌ای کوچک از افراد فرهیخته و قانونمند هست  اما چرا قوانین را رعایت نمی‌کنید؟  آیا طبق ماده ۴۶ حق اطلاع از اتهام در حقوق انضباطی دعوت از دانشجو نباید به صورت کتبی و رسمی باشد؟ آیا نباید چنانچه دانشجو پس از دعوت اول در دبیرخانه حاضر نشود  باید مجدداً به صورت کتبی و رسمی دعوت شود؟ اگر بصورت کتبی از این دانشجو دعوت نکردید پس به کدام اعتراف و طبق چه قانونی حکم را به صورت غیابی صادر کردید؟ آیا تخلفاتی که  این دانشجو به آن‌ها متهم بود  اصلاً به وی تفهیم شد تا از خود دفاع کند؟ آیا طبق مادهٔ ۴۷ حقوق انضباطی  یعنی برخورداری از اصل برائت، حق رویت مستندات را به این دانشجو هرگز داده‌اید؟ 
 در پایان باید بدانید اگر این تصمیم ناعادلانه اصلاح نشود و قانون به درستی اجرا نشود  از آنجایی  که ما پیرو مکتب امامی هستیم  که همه چیز خود را فدا کرد ولی تن به ذلت و ظلم نداد ما جوانان آتش به اختیار برای اقامه عدالت و مقابله با ظلم  از هیچ برخورد قانونی  دریغ نخواهیم کرد و تا رسیدن به حق از دست رفته این دانشجو ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد که امیدواریم با پیگیری‌های حضرتعالی و جامعه دانشگاهی حق به حقدار برسد که در غیر اینصورت می‌بایست شاهد  برخورد انقلابی از جانب جوانان انقلابی این شهرستان باشید.
--------------------------------------------
با تشکر و احترام فراوان
سید مجتبی بنی هاشمی
۱۳۹۸/۶/۱۲
 رونوشت:
دفتر نمایندگی ولی فقیه دردانشگاههای استان کهگیلویه وبویراحمد
حراست پیام نور استان ک و ب
کمیته انضباطی دانشجویی دانشگاه پیام نور استان


مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*