اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298372
تاریخ انتشار: 1398/06/20 00:07
باهنر: برخی دوستان پایداری، از غلظتِ کمِ اصولگرایی گله‌مندند/پزشکیان: پارازیت‌ها مضرتر از امواج موبایل نیستند/وام مسکن معادل قیمت چند متر خانه است؟

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

شعار نتانیاهو «جنگ تا آخرین سرباز آمریکایی» است

ظریف با انتشار ویدیویی از سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: ترامپ، آیا می‌دانستی که نتانیاهو ابزاری برای کشاندن آمریکا به باتلاق افغانستان بوده است؟ همان باتلاقی که خودت هم می‌دانی، نمی‌توانی از آن خارج شوی؟ شعار نتانیاهو از سال ۱۹۸۶ این بوده است: تا آخرین سرباز آمریکایی خواهیم جنگید. /ایسنا

فضای مجازی قتلگاه نظام است

آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی می‌گویند آیا با وجود این اختلاس‌ها و بدحجابی‌ها و مشکلات باز هم باید از این نظام حمایت کرد، که پاسخ آن است که بله بازهم باید حمایت کرد. غیرت دینی اقتضا می‌کند که فضای مجازی که قتلگاه نظام، دین و ارزش‌هاست باید کنترل شود؛ کما اینکه در برخی کشور‌ها مثل چین و روسیه این اقدام صورت گرفته است. /ایرنا

ترامپ به رقبای انتخاباتی: با این سه دلقک مناظره کنم؟

رئیس جمهور آمریکا رقبای جمهوری‌خواه خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را «سه دلقک» خواند و در مورد احتمال موافقتش با برگزاری مناظره با این رقبا ابراز تردید کرد. ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا وی با برگزاری مناظره با این رقبا موافق است یا خیر، گفت: «آن‌ها مضحکه و مایه خنده هستند!». وی در ادامه گفت: «به هر حال این سه دلقک، این نامزد‌های شکست خورده، این رقابت‌ها را امتحان خواهند کرد». گفتنی است، این سه رقیب جمهوریخواه ترامپ با نام‌های «مارک سانفورد» نماینده پیشین آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی، «ویلیام وِلد» فرماندار پیشین ایالت ماساچوست و «جو والش» نماینده پیشین آمریکا از ایالت ایلینوی برای شکست دادن ترامپ در کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کمپین‌های انتخاباتی راه اندازی کرده اند.

برجام راه‌حل اروپایی ندارد

فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ️برجام راه‌حل اروپایی ندارد. راه‌حل را کسی باید انجام دهد که حلال موضوع باشد. اروپایی‌ها از چنین توان و و جایگاهی برخوردار نیستند. ️واقعیت این است که اروپا تا به حال اقدامی را برای حفظ برجام انجام نداده است. حفظ برجام نیازمند چیز‌هایی مثل اینستکس و دیگر ساز و کار‌ها نیست که مدت زمان زیادی را نیز صرف کند. ️برجام بازیگرانی اصلی دارد که شامل ایران و آمریکاست. دیگر بازیگران حاشیه‌ای بوده و روز به روز حاشیه‌ای‌تر می‌شوند. / ایسنا

وام مسکن معادل قیمت چند متر خانه است؟

میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در مرداد ماه امسال، کمی بیش از ۱۳ میلیون تومان بود و از سوی دیگر سقف تسهیلات خرید مسکن ویژه زوجین در تهران ۱۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین، با هر فقره وام مسکن زوجین می‌توان تنها ۱۰.۷ متر از یک واحد مسکونی ۶۰ متری به ارزش ۷۸۰ میلیون تومان در پایتخت را خریداری کرد. همچنین با توجه به اینکه سقف وام خرید مسکن فردی در تهران ۹۰ میلیون تومان است، با هر فقره وام مسکن فردی می‌توان تنها حدود ۷ متر مربع از یک واحد مسکونی ۶۰ متری در تهران به ارزش ۷۸۰ میلیون تومان را خریداری کرد. /مهر

روحانی به مطالبه‌های ۲۴ میلیون رأی‌دهنده پشت کرد

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: این روز‌ها اصولگرایان، به خصوص طیف تندرو و رادیکال اصولگرا، از «نارضایتی» موجود سخن می‌گویند، که اتفاقاً زاییده تفکر و عملکرد خودشان است و از دوم خرداد ۷۶ خودش را نشان داد و بعد هم سرریز شد به سمت اصلاح‌طلبان. همچنین از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ که آقای روحانی به مطالبه‌های ۲۴ میلیون رای‌دهنده پشت کرد، این نارضایتی متوجه جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبان هم شده است و به تبع چنین حالتی شعار معروف «اصلاح‌طلب اصولگرا/ دیگه تمومه ماجرا» خودش را نشان می‌دهد. در چنین حالتی تعدادی از اصولگرا‌های عمدتاً افراطی و به طور مشخص پایداری‌چی‌ها، با سوءاستفاده از مشکلاتی که برای مردم پیش آمده است، این‌ طور می‌گویند که مردم حق دارند ناراضی باشند و دولت روحانی با ندانم‌کاری و تصمیم‌سازی‌های اشتباه زندگی را برای آن‌ها سخت کرده و همچنین به نارضایتی جامعه اصولگرایان هم اشاره می‌کنند و سعی دارند خود را جریان سومی تحت عنوان نواصولگرایی یا جوان‌گرایی بشناسانند که در این بین افرادی مثل سعید جلیلی و وحید یامین‌پور تلاش می‌کنند این ذهنیت را القا کنند که مسئولان کشور پیر و سالخورده‌اند و به همین دلیل باید کنار بروند تا جوان‌ها بیایند و ایران را گلستان کنند. در واقع این نوع تحرک نوعی عوام‌فریبی است که سعی‌اش را به کار بسته روی موج نارضایتی مردم از دو جریان اصلی اصلاح‌طلب و اصولگرا سوار شود و بگوید ما از آن‌ها نیستیم و می‌توانیم اِل کنیم و بِل.

زمان مناسبی برای خرید خودرو نیست قیمت‌ها در حال کاهش است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران گفت: بازار خودرو در این هفته به دلیل تعطیلات روز‌های عاشورا و تاسوعا نیمه تعطیل است و خرید کم‌تر شده است، اما از شنبه هفته آینده فعالیت‌ها از سر گرفته می‌شود. قیمت‌ها به صورت آهسته روند کاهشی را در پیش گرفته اند و در درازمدت اثرش را نشان می‌دهد. به هر حال خودرو نیز کالای مصرفی است اگر کسی نیاز داشته باشد می‌خرد، اما کسانی که قصد این را دارند که خودروی خود را تبدیل به احسن کنند الان زمان مناسبی برای این کار نیست باید کمی صبر کنند. با افزایش تولید خودرو و افزایش عرضه خودرو‌های تولیدی به بازر، این روند تشدید می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید خودرو در نیمه دوم سال بیش از نیمه اول سال خواهد بود. بسیاری از کسانی که خودرو به قصد سرمایه گذاری خریده‌اند، هنوز خودروهایشان را وارد بازار نکرده‌اند، چون هم مشتری در بازار نیست و هم قیمت‌های اعلامی شان طرفداری ندارد، اما بی تردید مجبورند به قیمت‌های پایین‌تر نیز خودروهایشان را بفروشند.

وزیر اطلاعات: حفظ نظام با اعمال خلاف شرع، نقض غرض است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در شب عاشورای حسینی در حرم امام خمینی (ره) با بیان این که امام حسین (ع) شرایط را شرایط دفاع از دین تشخیص داد، افزود: اسلام نردبانی برای رسیدن به حکومت نیست؛ لذا در حکومت اسلامی باید اسلام پیاده شود و نباید در حکومت اسلامی معصیت باشد. برای حفظ حکومت اسلامی هم نباید مرتکب خلاف شرع شد. وی ادامه داد: برای امام حسین (ع) مهم این بود که تکلیفش در دفاع از اسلام را انجام دهد و اگر موفق شد بنی امیه را ساقط کند و یا لااقل آبروی بنی امیه را ببرد که مردم رفتار آن‌ها را به نام اسلام ننویسند. امام راحل (ره) همین درس را از مکتب سیدالشهدا (ع) گرفت و فرمود: مهم برای ما این است که از اسلام دفاع کنیم و نتیجه دست خدا است. وزیر اطلاعات با بیان این که سیدالشهدا (ع) برای حفظ اسلام به مسلخ عشق رفت، افزود: در مکتب سیدالشهدا (ع) همه چیز بر اساس شرع است و این برای ما سرمشق است. ما در دفاع از انقلاب و ادامه راه امام راحل (ره) و در پرتو رهنمود‌های شرع مقدس اسلام توسط مقام معظم رهبری باید این رویه را دنبال کنیم. اساس شرع مقدس اسلام است. چون انقلاب و جمهوری اسلامی برای حفظ و اجرای اسلام است، لذا اگر بخواهیم نظام را حفظ کنیم که اوجب واجبات است، باید در چهارچوب احکام شرع باشد.

خبرگزاری میزان: صدور حکم شش ماه حبس برای سحر خداوردی کذب است

خبرگزاری میزان از قول سردبیر خود نوشت: با تأسف شدید از خبر درگذشت خانمی که اخیرا خودسوزی کردن صدرو حکم شش ماه حبس دروغ محض است، ایشان هفته پیش برای رسیدگی به پرونده‌ای که اسفند۹۷ به اتهام درگیری و توهین به پلیس داشتن به واحد قضایی مراجعه میکنن قاضی به علت فوت بستگانش نبوده است.

واکنش وزیر ارتباطات به فوت سحر خداوردی

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پاسخ به اعتراض یکی از فالوور‌های اینستاگرام خود نوشت: کار من و امثال من موضع گیری و محکومیت نیست. ما مسئولیم و پاسخگو، در دولت این اتفاق بسیار تلخ را پیگیری می‌کنیم.

حسن بیادی: لاریجانی نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفت: مجلس دست هر جناحی بیفتد فرقی نمی‌کند، چون نتیجه‌اش همین مجلس دهم می‌شود به عبارت دیگر مجلس آینده عملکرد بهتری از مجلس دهم نخواهد داشت، چون سیستم و قوانین مدیریت کلان کشور ناقص و دارای ایرادات اساسی است و همچنین درباره احمتال حضور لاریجانی در انتخابات مجلس نوشت: در تفکر و سپهر سیاسی گروه‌هایی که نقش مردم را حذف کرده اند توهم در قدرت موج می‌زند. به همین دلیل، بدون عبرت از نتایج گذشته به راه غلط خود ادامه می‌دهند اگرچه خسارات بی تدبیری آنان را مردم مظلوم پرداخت می‌کنند. از طرفی معتقدم با توجه به عدم مدیریت صحیح در مجلس دهم آقای لاریجانی نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود.

پزشکیان: پارازیت‌ها مضرتر از امواج موبایل نیستند

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی، گفت: اطلاع زیادی از مضرات امواج پارازیتی ندارم، اما طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، اثر پارازیت‌ها مخرب‌تر از امواج موبایل نیست و اگر کسی مستنداتی مبنی بر مضرتر بودن پارازیت‌ها دارد، به مجلس ارائه دهد. مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در پاسخ به دغدغه عمومی جامعه نسبت به پارازیت‌ها، که سال‌هاست مطرح می‌شود، ولی هنوز مضر بودن یا نبودن آن به طور رسمی در جامعه اطلاع‌رسانی نشده، توضیح داد: اطلاع زیادی درباره مضر بودن یا نبودن امواج پارازیت ندارم، ولی طبق شنیده‌ها و اطلاعات حداقلی که دارم، هنوز از طرف سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های بین‌المللی دلیلی بر مضرتر بودن پارازیت‌ها از امواج موبایل شنیده نشده است.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مستنداتی مبنی بر مضرتر بودن امواج پارازیت از امواج موبایل دارید، آن را به کمیسیون مربوطه ارائه دهید. حتماً بر اساس مستندات بهتر می‌توان صحبت کرد. پزشکیان در مورد این نکته که حل مشکل پارازیت‌ها یک مطالبه عمومی است و مجلس باید در جهت شفاف‌سازی به آن ورود کند، گفت: اول باید مشخص شود اشکال پارازیت‌ها کجاست و آیا واقعاً برای انسان مضر است یا نه. بعد آن را مطالبه دانست. کسی که ادعا می‌کند پارازیت‌ها مضرند باید اول با مستندات این ادعا را اثبات کند.

ریاض خواستار قطع رابطه حماس با تهران شد

یک منبع فلسطینی روز سه شنبه فاش کرد که سعودی‌ها در نامه‌ای به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار قطع روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران شده بودند. یک منبع آگاه فلسطینی در مصاحبه با شبکه خبری المیادین به بازداشت "محمد صالح الخضری" (ابوهانی) از اعضای ارشد این جنبش واکنش نشان داد و به جزئیات سفر اخیر هیأت حماس به تهران اشاره کرد. این منبع فلسطینی در ادامه فاش کرد: سعودی‌ها قبل از اعزام هیأتی از حماس به تهران نامه‌ای برای این جنبش فرستادند و در آن از حماس خواستند ضمن لغو سفرش به ایران، روابط خود را با تهران قطع کند.

باهنر: برخی دوستان پایداری، از غلظتِ کمِ اصولگرایی گله‌مندند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری که از مجرب‌های وکلای بهارستان هم هست، از تجربه دوره‌های گذشته در خصوص وحدت جبهه‌ها و زیرشاخه‌های اصولگرایی گفته و اینکه هم‌اکنون کار به‌خوبی پیش می‌رود و در نهایت اصولگرایان به وحدت حداکثری خواهند رسید. اما مهمترین بخش از اظهارات باهنر شاید نقد‌هایی است که به سبک و سیاق پایداری‌ها آن هم در آستانه انتخابات دارد. وی با اشاره به شرکت نکردن اعضای این جبهه در جلسات شورای ائتلاف گفت: آن‌ها به شکل رسانه‌ای خطاب به این شورا حرف می‌زنند، بهتر است به‌ جای این کار بنشینند و با دوستان شورای وحدت صحبت کنند. باهنر تلویحاً با انتقاد از ایده برخی اعضای پایداری گفت: برخی دوستان می‌گویند کسانی که در چنین جلساتی شرکت می‌کنند باید غلظت اصولگرایی بالایی داشته باشند؛ مشکل این‌جاست دوستانی که خودشان را اصولگرای غلیظ می‌دانند هم تاکنون در جلسات دیده نشده‌اند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در جایی دیگر هم به معضل سهم‌خواهی در میان احزاب اصولگرا اشاره کرده و افزود: در عمل همان دوستانی که می‌گویند نباید سهم‌خواهی در بستن لیست مؤثر باشد، اگر کل لیست سی نفره پایتخت از آن‌ها باشد، مشعوف می‌شوند!

اولین واکنش نعمت‌زاده به بازداشت دخترش شبنم

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر اسبق صنعت در واکنش به خبر بازداشت دخترش شبنم نعمت‌زاده گفت: چند سالی است که ایشان به همراه فردی مجوز واردات دارو را ثبت کرده بودند، اما الان آن فرد به دلیل بدهی‌هایی که در یک سال گذشته بوجود آمده فراری شده و ضرر و زیان شرکت متوجه او شده است. وی افزود: بیش از یک سال است که فروش این شرکت متوقف شده است، اما شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد و مسائل را سیاسی می‌کنند، اما مسأله این است که ایشان بدهکار است و باید کار کنند تا بدهی‌شان را پرداخت کنند.

به گزاش تسنیم، یکشنبه هفدهم شهریور یک مقام آگاه با اشاره به بازداشت شبنم نعمت زاده، گفته بود: برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل و روانه زندان شد. این مقام آگاه، انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع را به عنوان جزییات پرونده این فرد عنوان کرد و گفته بود: این فرد به همراه آقای لشکری پور و شرکتی که توسعه دارویی بوده است در مظان اتهام هستند که محاکمه آن‌ها صورت خواهد گرفت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*