اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298403
تاریخ انتشار: 1398/06/27 14:56
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد:
دکتر مهرداد شریفی: بازرسان بهداشتی بصورت مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید و نسبت به آرائه اموزشهای لازم به آنها اقدام خواهند نمود که معرفی به مراجع قضایی بعد از تذکرات شفاهی و کتبی به متصدیان بوده و مراکزی که اهمیتی به بهداشت محل و سلامت مردم نمی دهند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،  دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از صدور بیش از 500 اخطاریه بهداشتی برای مراکز عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلف بهداشتی  در 5 ماهه اول سالجاری خبر داد.


دکتر شریفی بیان داشت: در 5 ماهه اول سال 98بیش از 180 اخطاریه 48 ساعته (پلمپ) صادر که از این تعداد  50 امکنه پلمپ گردیدند.
وی خاطر نشان کرد در همین راستا 160مورد به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی ( ماده 13 و 14) به مراجع قضایی معرفی شدند.
شریفی ادامه داد:در کنار این اقدامات در طی مدت مذکور در چندین نوبت نسبت به اخذ مجوز قضایی در راستای برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی همچون قلیان در سطح اماکن عمومی (سفره خانه ها و پارکها ) اقدام و نسبت به پلمپ و تشکیل پرونده قضایی برای مراکز متخلف در این راستا اقدام شده است. وی خاطر نشان کرد در همین راستا نسبت به پیگیری پرونده های مرتبط با ماده 688 نیز اقدام شده است .
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن اعلام این خبرگف : بازرسان بهداشتی بصورت مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید و نسبت به آرائه اموزشهای لازم به آنها اقدام خواهند نمود که معرفی به مراجع قضایی بعد از تذکرات شفاهی و کتبی به متصدیان بوده و مراکزی که اهمیتی به بهداشت محل و سلامت مردم نمی دهند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی یاد آورشد:رعایت نکردن بهداشت در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی منجر به خطراتی برای  سلامت  شهروندان خواهد شد وتمامی تولید کنندگان مواد غذایی بخصوص اغذیه فروشان، رستورانها وآشپزخانه ها بایستی ازسلامت مواد غذایی که تولید میکنند مطمئن باشند و ضمن رعایت بهداشت فردی و ابزار کار از روپوش ، کلاه و دستکش در حین فعالیت استفاده نمایند در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی عدم رعایت  موازین بهداشتی  بر عهده آنها خواهد بود.
شریفی در پایان از سایر ارگانهای متولی در امر سلامت مردم  از جمله اتاق اصناف، سازمان صنعت ، معدن و تجارت،شبکه دامپزشکی،شهرداری و .. درخواست همکاری نمود . و از شهروندان خواست در صورت مشاهده  هر گونه تخلف بهداشتی موارد را با سامانه 190 جهت پیگیری تاحصول نتیجه در میان بگذارند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*