اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298434
تاریخ انتشار: 1398/06/31 11:19
در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان عنوان شد؛
حجتی نیا سرپرست فرمانداری: از ۳۶ مدرسه فرسوده مسجدسلیمان که قول تعمیر و بازسازی آنها داده شده بود تنها ۴ مدرسه دیگر باقی مانده است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری وبا حضور اعضاء این شورا در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی نیا سرپرست فرمانداری در این جلسه اظهارداشت: لازم میدانم از همه مدیرانی که در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در برنامه هایی که به صورت عمومی در سطح شهرستان برگزار شد و همت و تلاش نمودند تشکر و قدردانی نمایم شورای تامین شهرستان ،سپاه پاسداران، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی از هیئت ها مراقبت نمودند، نیروهای مسلح به صورت شایسته و بایسته و مناسب امنیت هیئات مذهبی را بسیار خوب مدیریت کردند هرچند بعضی از مدیران شهرستان نیز در این زمینه کوتاهی هایی را انجام دادند که از چشم و دید ما پنهان نیست و قطعاً با آنها برخورد لازم خواهد شد بارها در جلسات شورای اداری عنوان نمودم چگونه کسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیر است اما در نماز جمعه ها و سوگواری شهادت امام حسین (ع) شرکت نمی کند؟؟

وی افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم که در این خصوص برنامه هایی عمومی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد لازم است همه ما از این رویداد تاریخی که برگ زرینی در کتاب خاطرات ملت ایران است آن را گرامی بداریم

حجتی نیا ادامه داد : با توجه به تلاش هایی که اداره کل نوسازی استان خوزستان جهت اختصاص اعتبارات مناسب برای تعمیر و بازسازی مدارس فرسوده گرفته است و اینکه قول داده بودند که ۳۶ مدرسه فرسوده مسجدسلیمان تا مهرماه آماده شوند و تنها ۴ مدرسه دیگر باقی مانده است ، الحمدلله در مشکل خاصی در بحث بازگشایی مدارس در مهرماه وجود ندارد که لازم میدانم از مهندس قربانی مدیرکل نوسازی استان تقدیر و تشکر نمایم.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان افزود: دستگاه های خدمات رسان نهایت همکاری خود را جهت بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش مسجدسلیمان داشته باشند

 

وی با اشاره به سفر دکتر مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در روزهای ابتدایی پس از وقوع زلزله افزود : در این سفر دکتر مخبر پس از بازدید از مناطی زلزله زده تعهداتی برای خود ایجاد نمودند یکی از این تعهدات ارسال ۲۰۰۰ کالای خانگی بود که از این تعداد ۱۲۰۰ پکیج وارد شهرستان شد ، این تعداد توسط کارگروه شهرستان که متشکل از ۱۲ اداره بوده است بین مردم تقسیم شد.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان ادامه داد: تعهد دیگر ایجاد ۱۰۰۰ طرح کوچک اشتغال زایی در سطح شهرستان بوده است که در این ارتباط بخشداران و دهیاران با سفر به روستاها ظرفیت ها وپتانسیل های آنها را شناسایی کرده اند، تعدادی از این طرح ها در روستاها و تعدادی در سطح شهرستان اجرا خواهند شد. همچنین شخصا در حال پیگیری اخذ ۳ هزار بسته نوشت افزار هستم که ظرف روزهای آتی تعداد ۱۵۰۰ تای آنها وارد شهرستان خواهند شد و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت شهرستان قرار خواهند گرفت.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان نیز در سخنانی اظهار داشت : از کلیه مسئولین به ویژه سرپرست محترم فرمانداری مسجد سلیمان حجت الاسلام و المسلمین حجتی نیا که دغدغه آموزش و پرورش را دارد تشکر میکنم. در خصوص جابجایی ۱۳ مدرسه تخریبی باید یادآور شوم که این مدارس را در مدارس تایم مخالف ساماندهی نمودیم و در حال حاضر هیچ مشکلی در بحث ظرفیت مدارس مسجدسلیمان وجود ندارد اما ممکن است با مشکل کمبود کلاس مواجه شویم که در این خصوص تدابیر لازم از سوی مهندس باقرزاده مسئول نوسازی مدارس اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: قبل از بازگشایی مدارس ۶ عدد کانکس به مدارس روستایی اختصاص یافته است که در روزهای آینده دیگر ۱۵ کانکس دیگر وارد شهرستان خواهند شد و امیدوارم با این تدبیر دیگر مشکل کمبود کلاس در شهرستان به وجود نیاید.

مدیر آموزش و پرورش مسجدسلیمان افزود: قطعاً جابجایی ۱۳ مدرسه در شهرستان مسجد سلیمان با ۹ هزار نفر دانش آموز کاری بسیار سخت می باشد و ممکن است در دو هفته اول مهرماه دچار مشکلاتی در این خصوص شویم که از اصحاب رسانه انتظار دارم به عنوان بازوان اجرایی آموزش و پرورش خانواده ها را دعوت به صبر وشکیبایی کنند تا مشکلات در همان ۲ هفته ابتدایی حل شوند.

وی در ارتباط با ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس تخریبی به مدارس همجوار خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدارسی را جهت جابجایی انتخاب نموده ایم که با مدارس تخریبی فاصله چندانی نداشته باشند مشکل ما در بحث ایاب و ذهاب مدارس روستایی می باشد که در این خصوص از سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان بدهی به رانندگان مدارس داریم و از شهردار گل گیر بابت کمک خوبی که در بحث ایاب و ذهاب نمودند تشکر و قدردانی می نمایم.

وی ادامه داد : عملیات آوار برداری مدارس تخریبی شروع شده است و هیچ گونه مشکلی در این ارتباط وجود ندارد اما متاسفانه کار به کندی پیش می‌رود که این موضوع دستورات ویژه فرماندار محترم را میطلبد.

داوودی در پایان گفت : ان شالله در روز سوم مهرماه شاهد کلنگ زنی ۵ پروژه مدرسه خیرساز در سطح شهرستان خواهیم بود که از همه اعضا شورای آموزش و پرورش جهت حضور در این مراسم دعوت بعمل می آید‌.

 

محمد زراسوند علیپور سرپرست شهرداری مسجدسلیمان عنوان کرد : در خصوص رنگ آمیزی دیواره های جلوی مدارس ، رنگها خریداری شده و از امروز رنگ آمیزی مدارس آغاز خواهد شد ، همچنین بحث شستشوی مدارس شروع شده و هم اکنون در حال انجام میباشند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*