اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298445
تاریخ انتشار: 1398/06/31 20:43
تعویض خارق العاده کالدرون آرژانتینی برای شکست استراماچونی در دربی زیر صفر
نود و یکمین مصاف دو تیم پایتخت نشین استقلال و پرسپولیس، از ساعت ۱۶ آخرین روز تابستان ۹۸ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و به رغم کیفیت پایین در اکثر دقایق مسابقه، در دقایق پایانی جذاب شد و با گلزنی یک جوان گمنام قرمزها به سود شاگردان کالدرون خاتمه یافت. بیرانوند نیمه اول پنالتی استقلال را مهار کرد.

پرسپولیس با هدایت کالدرون آرژانتینی با نتیجه یک بر صفر و تک گل مهدی عبدی بازیکن جوان خود شکست داد و به صدر جدول چسبید.

نود و یکمین مصاف دو تیم پایتخت نشین استقلال و پرسپولیس، از ساعت ۱۶ آخرین روز تابستان ۹۸ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و به رغم کیفیت پایین در اکثر دقایق مسابقه، در دقایق پایانی جذاب شد و با گلزنی یک جوان گمنام قرمزها به سود شاگردان کالدرون خاتمه یافت.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی (84 - علی دشتی)، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند (68 - مهدی قائدی) و مرتضی تبریزی.

سرمربی: آندره آ استراماچونی

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری (63 - بشار رسن)، محمد انصاری، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، وحید امیری (80 - مهدی عبدی)، مهدی ترابی، علی علیپور و جونیور براندائو (68 - فرشاد احمدزاده).

سرمربی: گابریل کالدرون

اخطارها: 

علی کریمی (۳۰) و (۸۹) ، مرتضی تبریزی (۴۲) ، داریوش شجاعیان (۷۵) و عارف غلامی (۴+۹۰) از استقلال

محمدحسین کنعانی‌زادگان (۴۲) ، فرشاد احمدزاده (۴+۹۰) ، سیام نعمتی (۴+۹۰) و مهدی ترابی (۶+۹۰) از پرسپولیس

اخراج: 

علی کریمی (۸۹) از استقلال

مهمترین واقعه این بازی مهار پنالتی نیمه نخست علی کریمی توسط علیرضا بیرانوند بود که مثل دربی قبلی باعث شد استقلالی ها بازی را از دست بدهند و ماجرای فرشید اسماعیلی تکرار شود. کریمی با دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین روز ناموفق خود را کامل کرد. بیش از ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه در این دربی ، خالی از تماشاگر بود که نشان می دهد بسیاری از خریداران بلیت مسابقه، برای دیدن به استادیوم نیامدند!

این بازی که در آستانه فصل پاییز برگزار شد به جز تک گل عبدی و دقایق پایانی بازی که تحت تاثیر حملات استقلال برای جبران گل بود، کسل کننده و بی‌روح دنبال شد و دو تیم بازی تاکتیکی و زیبایی به نمایش نگذاشتند و بیشتر درمیانه میدان مشغول جنگ های بی ثمر هوایی و درگیری با یکدیگر و همچنین اعتراض به تصمیمات داور بودند.

با این نتیجه، سرخپوشان ۹ امتیازی شدند و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به شهر خودروی مشهد، در رتبه دوم جدول قرار گرفتند. استقلالی‌ها هم با متحمل شدن دومین شکست فصل خود، با دو امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول باقی ماندند و امیدوارند در هفته‌های آینده، از رده‌های انتهایی جدول نجات یابند.

در روزی که پرسپولیس بیشتر سعی در کنترل بازی و ایجاد حملات نتیجه‌بخش داشت، علیرضا بیرانوند با مهار یک پنالتی عالی و تاثیرگذار موثر ظاهر شد و همچنین مهدی ترابی در سمت چپ زمین مدام رفت و آمد داشت و با تکنیک، پاس‌ها و ارسال‌های خطرناک خوب کار کرد؛ کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده نیز در خط دفاعی پرسپولیس موثر ظاهر شدند و نمایش قابل قبولی ارائه دادند.

لحظات حساس نیمه دوم

دقیقه ۹۵: برخورد نه چندان طبیعی پای سیاوش یزدانی به سر نعمتی در حالی که توپ راهی اوت شده بود، باعث یک جنجال و درگیری بزرگ دیگر شد که با ورود داوران و کارت‌های زرد خاتمه یافت.

دقیقه ۹۳: بشار رسن روی پاس خوب علیپور با حسینی تک به تک شد، اما ضربه هافبک عراقی را گلر استقلال دفع کرد و مانع گل دوم سرخپوشان شد.

دقیقه ۹۰: علی کریمی در یک بی احتیاطی و تکل بلند، بازیکن پرسپولیس را درو کرد که کارت زرد دوم و کارت قرمز را دریافت کرد تا روز بد او کامل شود.

دقیقه ۸۷: سانتر میلیچ با سر شجاع دفع شد و در جناح مخالف به وریا رسید. پاس کوتاه او پشت محوطه به کریمی داده شد و کریمی بعد از یک سر توپ شوت زد که با برخورد به نورالهی راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۲: گل برای پرسپولیس - توسط مهدی عبدی: نفوذ ترابی از جناح چپ و پاس او در حالی که مدافع استقلال آفساید را پر کرده بود، به عبدی تازه وارد رسید و او هنوز نیامده گل برتری را وارد دروازه حسینی کرد.

دقیقه ۵۵: کرنر بلند امیری به تیر دوم را شجاع خلیل زاده بالاتر از سیاوش یزدانی زد و توپ راهی اوت شد.

دقیقه ۵۲: پاس عمقی با مشایعت کنعانی به بیرانوند رسید، اما او با خروج از محوطه توپ را با پا به میالنه زمین پاس داد و کریمی این توپ سرگردان را یکسره به قصد چارچوب زد که با اختلاف راهی اوت شد.

لحظات حساس نیمه اول

دقیقه ۴+۴۵: آخرین فرصت نیمه اول با ارسال کوتاه نعمتی از خطای جناح راست، ضربه سر علیپور در تیر اول به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹: علی کربمی هافبک میانی استقلال پشت پنالتی ایستاد و ضربه اش به سمت چپ را بیرانوند باشیرجه بلند دفع کرد و در برگشت نیز شوت بازیکن استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: نفوذ داریوش شجاعیان و کورس او درون محوطه جریمه با شجاع خلیل زاده منجر به افتادن هردو بازیکن شد که بنیادی فر به سود ابی‌ها پنالتی اعلام کرد. 

دقیقه ۲۴: نفوذ شیری از جناح راست و پاس عرضی او پشت محوطه جریمه به علیپور رسید و او بعد از یک کنترل شوت زد که توپ مماس با تیر افقی راهی اوت شد.

دقیقه ۱۱: پشت محوطه جریمه دانشگر روی علیپور خطا کرد. ارسال خطرناک این ضربه ایستگاهی با اثرگذاری سر جونیور راهی اوت شد. شجاع خلیل زاده در موقعیت بهتری برای زدن ضربه نهایی بود.

دقیقه ۷: شوت ناگهانی ریگی از فاصله‌ حدودا ۳۰ متری به چارچوب دروازه پرسپولیس را بیرانوند به آسانی مهار کرد.

آخرین بازی هفته چهارم لیگ برتر نوزدهم، بین تیم‌های همشهری استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شده است. نمایی از فضای بالای ورزشگاه نشان می دهد بسیاری از صندلی های دو طرف خالی مانده است.

ترکیب اولیه پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، وحید امیری، مهدی ترابی، علی علیپور و جونیور براندائو.

ترکیب اولیه استقلال: سیدحسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی.

فرشید اسماعیلی، وینگر تکنیکی استقلال به دلیل محرومیت دربی را از دست داده است. شیخ دیاباته، مهاجم استقلال و سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس بخاطر آسیب دیدگی در فهرست دو تیم حضور ندارند.

منبع/تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*