اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298463
تاریخ انتشار: 1398/07/03 16:07
احتمال استیضاح آقای ترامپ بویژه پس از مکالمۀ جنجالی او با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین درباره جو بایدن و پسرش قوت گرفته بود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که کنگره تحقیقات رسمی برای استیضاح دونالد ترامپ را آغاز خواهد کرد.


خانم پلوسی گفت: «رئیس جمهور باید پاسخگو باشد. هیچ‌کس فراتر از قانون نیست.»
تنها دقایقی پس از انتشار این خبر، دونالد ترامپ در پیام‎های توییتری پیاپی نوشت که «در چنین روز مهمی در سازمان ملل» که او کارهای زیادی انجام داده و موفقیتهای زیادی به دست آورده، دموکراتها عمدا سعی دارند دستاوردهای او را با چنین اخباری خراب کنند. او این اقدامات را «آزار و اذیت رئیس جمهور» توصیف کرد.
احتمال استیضاح آقای ترامپ بویژه پس از مکالمۀ جنجالی او با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین درباره جو بایدن و پسرش قوت گرفته بود.
مطرح شدن این مساله در کنگره سبب شد که رئیس‌جمهوری آمریکا دستور دهد متن مکالمه تلفنی او با همتای اوکراینی‌اش را به طور کامل از حالت طبقه‌بندی سری خارج کنند.
واشنگتن پست در گزارش اخیر خود آورده است که نانسی پولسی حوالی ساعت ۵ بعدازظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی پس از دیدار با نمایندگان دموکرات طرح تحقیق رسمی استیضاح را اعلام خواهد کرد. او پیش از این نشست به خبرنگاران گفته بود که دموکرات‌ها «آماده» هستند تا مراحل لازم را طی کنند.
دونالد ترامپ تایید کرده است که در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری اوکراین درباره جوبایدن، معاون باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده امریکا و پسرش هانتر بایدن که مدیر یک شرکت گاز در اوکراین است، صحبت کرده است.
گفته می‌شود آقای ترامپ قصد داشته اطلاعاتی درباره جو بایدن که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد کرده، دریافت کند؛ اطلاعاتی در باره اینکه آیا جو بایدن پیش از این در مقام معاون رئیس‌جمهور آمریکا از قدرتش سوء استفاده کرده است یا خیر.
برخی بر این گمان هستند که جو بایدن با سوء استفاده از قدرت خود، دولت اوکراین را تهدید کرده بود دادستانی را که در حال تحقیق دربارۀ شرکت گازی او در اوکراین بوده اخراج کند؛ در غیر این‌صورت کمک‌های آمریکا به اوکراین معلق خواهد شد.

واکنش کاخ سفید

در واکنش به این خبر کاخ سفید اعلام کرد که گزارش‌ها درباره احتمال استیضاح آقای ترامپ «چیز جدیدی نیست».
در بیانیه کاخ سفید که توسط استفانی گریشام منتشر شد، آمده است: «دموکرات‌ها زمانی را که باید به نمایندگی از رای دهندگانشان کار کنند، صرف تسلیح سیاست می‌کنند که چیز جدیدی نیست... رئیس‌جمهور ترامپ به نمایندگی از کشورمان سخت مشغول کار است. آنهم در حالی که آنها همچنان فریاد استیضاح را سر می‌دهند. این چیز جدیدی نیست

منبع/یورو نیوز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*