اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298489
تاریخ انتشار: 1398/07/05 23:41
به همت کمیسیون بانوان فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان؛
فرماندار مسجدسلیمان: اگر در غرب قریب صد سال برای زن ارزش قائل هستند و یک زن می تواند در مسائل سیاسی اجتماعی نقش آفرینی کند در حدود هزار و چهارصد سال پیش در دین اسلام ما حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر به عنوان یک بانوی موقر و متدین قوت قلبی برای همسر خود و مسلمانان بودند و برای این بانو ارزش وکرامت بسیاری قائل بودند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، همایش نقش زن در دفاع مقدس توسط کمیسیون بانوان فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان باحضور حجت الاسلام و المسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری ،جمعی از مدیران شهرستان ،اعضای کمیسیون بانوان ،خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین بانوان شاغل در ادارات شهرستان در سالن سینما هلال شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در این همایش که برای اولین بار در شهرستان برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و خیر مقدم مدعوینی که در این برنامه حضور پیدا کردند اظهار داشت : مادران شهدا و ایثارگر معلمان بزرگ تاریخ کشور ماهستند و به خود می بالیم که در کشوری هستیم که چنین پدران و مادران وارسته ای در آن زندگی می کنند.
وی گفت : در دامن مطهر و شایسته این والدین عزیز مجاهدانی پرورش یافت که توانستند در تقویت ارزش های الهی در پاسداشت والای معارف اهل بیت و حمایت تمامیت ارضی ایران این چنین جانفشانی کنند و لازم بود جلسه ای اینچنین برای پاسداشت خدمات این بزرگواران تشکیل شود .


حجتی نیا افزود : امام خمینی (ره ) نیز در خصوص این مادران و بانوان ایثار فرمودند قطعا اگر نقش بانوان هم در دوران انقلاب و هم در دفاع مقدس بیشتر از آقایان نباشد کمتر نخواهد بود.
وی یادآورشد: در همین محله نمره یک در ابتدای انقلاب خانم های محترم در ترویج و برانگیختن احساسات جوانان برای مبارزه با طاغوت نقش بسزایی داشتند در طول تاریخ دوران های مختلف ایران اسلامی فراوان بودن مادرانی که نقش های برجسته ای به بلندای تاریخ داشتند.
حجتی نیا اضافه کرد: اگر در غرب قریب صد سال برای زن ارزش قائل هستند و یک زن می تواند در مسائل سیاسی اجتماعی نقش آفرینی کند در حدود هزار و چهارصد سال پیش در دین اسلام ما حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر به عنوان یک بانوی موقر و متدین قوت قلبی برای همسر خود و مسلمانان بودند و برای این بانو ارزش وکرامت بسیاری قائل بودند ایشان هم هم با مهر همسری و هم مکنت مالی کمک و پشتیبانی از جبهه اسلام در برابر دشمنان می کردند.
سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان تصریح کرد: حضرت زهرا(س) نیز علاوه بر وظایف شخصی و خانوادگی در صحنه های سیاسی نیز حضور داشتند ودر این خصوص بعد ۲۵ سال که امام علی (ع) را خانه نشین کردند این بانو با حرکات سیاسی خود هم منزلت زن بودن خود را حفظ کرد و هم از جایگاه امامت و ولایت دفاع کرد و توانست فرزندانی چون امام حسین (ع) ، امام حسن (ع) و حضرت زینب و ام کلثوم را تربیت کند و آنقدر نقش حضرت زهرا (س) برجسته است که پیامبر (ص) لقب ام ابیها یعنی مادر پدر بودن را به ایشان می دهند وی علاوه بر رسیدگی به همسر خود روحیه پدرش را جنگ های مختلف تقویت می کرد و اگر مجروح می شدند از ایشان پرستاری می کردند.
وی خاطر نشان کرد: لذاشایسته بود این برنامه برگزارشود این ۶۵۰۰ شهید بانوی کشور بخشی از آن ها در کنار مردان در جبهه و بخشی هم در پشت جبهه شهید شدند.
وی ادامه داد: در دوران جنگ وقتی خبر فرزند شهیدی را به مادران آن ها داده می شد با صلابت و اقتدار روحیه خود را حفظ میکردند ودر برابر این مصیبت قد خم نمی کردند و هیچکس نمی تواند حس این مادران گرانقدر شهدا را درک کند.
وی خاطر نشان کرد: این نهضت و انقلاب و حرکتی که ۱۴۰۰ سال پیش در کربلا به وقوع پیوست اگر روشنگری های حضرت زینب (س) نبود کربلا به فراموشی سپرده می شد.
حجتی نیا مطرح کرد: اینکه چه عاملی باعث می شود که یک جوان همه هستی خود را در میدان مین بگذارد و راه شهادت را انتخاب کند و امروز اگر کشورهای اروپایی وآمریکا اینقدر درذلت هستند ونمی توانند نگاه چپ به ایران کنند همگی مدیون ایثارگری و بانوان بزرگی هست که در دامان آن ها این شهدا پرورش یافتند و امیدواریم که خداوند به برکت این خون های پاک این عزتی که پیدا کردیم روزبه روز بیشتر کند.
حجتی نیا تاکید کرد: باید بدانیم خون این شهدا به هدر نرفته است این را می پذیریم که کشور مشکلات فراوانی دارد و در تحریم هستیم اما دلیل نمی شود نسبت به خیلی از مسائل غفلت کنیم آن ها رفتند شهید شدند و در حال حاضر این وظیفه ما است از امکانات موجود در جهت رشد و بالندگی مردم استفاده بهینه کنیم و در مقابل مادران عزیز ودوستان شهید سر تعطیم فرود می آوریم فرزندان این عزیزان برای ماعزت آفریدند موجبات راحتی ما در این زندگی شدند و امیدواریم که خداوند با همه ماقوت و نیرو بدهد که در این  دنیاشرمنده آنها نشویم امیدواریم و این تلاش ها مورد رضایت خداوند قرار بگیرد .
گفتنی است این همایش برای اولین بار توسط کمیسیون بانوان فرمانداری شهرستان برگزار شد
برپایی ایستگاه سلامت و همچنین خاطره گویی از شهدا و پخش کلیپ حضور بانوان در دفاع مقدس از دیگر برنامه های این همایش بود.
ارسال کننده خبر/پرویز دیوید خسروی

برچسب ها:
مسجدسلیمان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*