اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298582
تاریخ انتشار: 1398/07/14 22:37
سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ از دور جدید حذف یارانه بگیران در مهر ماه خبر داد.

به گزارش عصرجهان به نقل از فارس، حسین میرزایی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی حذف یارانه بگیران غیرنیازمند طبق قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور اظهار داشت: تاکنون 6.2 درصد از کل خانوارهایی که مشمول حذف یارانه شده اند (حدود 200 هزار خانوار) نسبت به این موضوع اعتراض کردند.
سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه 98 گفت: خانواده‌هایی در میان حذف شدگان هستند که به معنای واقعی غیر نیازمند یا به تعبیر عامیانه میلیاردر تلقی می شوند. مثلاً فردی در یکی از پاساژهای تهران بالای ۲۰ میلیارد تومان تراکنش سالیانه و حدود ماهی ۲۰۰ میلیون تومان تراکنش داشت که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض کرده بود.
وی ادامه داد:‌ بر اساس قرائن و حساب های بانکی و بانک های اطلاعاتی که وجود دارد این افراد مشمول دریافت یارانه نمی شوند.
میرزایی یادآور شد: نزدیک به ۴۷ درصد اعتراض هایی که صورت گرفته از این قبیل هستند؛ یکی از مباحث بسیار مهم در رابطه با یارانه تفکیک حسابهای حقیقی از حقوقی است. جدا نبودن چنین حساب‌هایی یکی از راه‌های فرار مالیاتی بوده که مشکلات دیگری را نیز به همراه دارد.
سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه با بیان اینکه در مهر ماه نیز دور جدیدی از حذف یارانه بگیران خواهیم داشت،‌ افزود: این فرایند با نظر مجلس در ماه‌های آتی نیز ادامه می‌یابد تا سه دهک بالای جامعه براساس قانون حذف شوند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*