اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2986
تاریخ انتشار: 1393/09/21 18:33
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن انفجارهای بامداد امروز کربلا، گفت: این اقدامات تروریستی هیچ نسبتی با روح اسلام رحمانی ندارد.

عصرجهان -علی شمخانی' روز جمعه در آبادان افزود: اقدامات تروریستی در قاموس هیچ دین و مذهبی نیست، و روح اسلام نیز با این اقدامات بیگانه است.

وی این اقدامات را نقشه تروریست ها و وابستگان به صهیونیسم بین الملل خواند و اظهارکرد:جهانیان نیز باید در مقابل این اقدامات ددمنشانه بایستند.

شمخانی با بیان جهاد اقوام کرد، شیعیان و مسلمانان اهل سنت عراق در دفاع از امنیت ملی کشور خود، افزود: تکفیری ها سعی دارند چهره اسلام رحمانی را مخدوش کرده، و به جای آن چهره ای خشن به جهانیان نشان دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اجتماع میلیونی زائران در اربعین حسینی کربلا را بیانگر وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی خواند و گفت:اسلام، دین دفاع از مظلوم و مبارزه بی امان و قاطع با زورگویان است.

وی افزود: یقین داریم که با همکاری مردم عراق، و همت جوانان کرد، شیعه و سنی این کشور، امنیت پایدار در این منطقه حاکم شده و پس مانده های جریان ضد اسلامی نیز جمع می شود.

شمخانی گفت:مطمئن هستیم که عشایر عراق با دفاع از امنیت ملی کشور خود، جریان های تکفیری را از خود دور خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، تا بامداد جمعه صدای ششمین انفجار نیز در فضای شهر کربلا به گوش رسید.

پیش از این صدای پنج انفجار گزارش شد که یکی از آنها در محدوده کیلومتر سه جاده کربلا و نجف بود که دود آن در فضای منطقه دیده شد.

منابع عراقی می گویند، این انفجارها در منطقه حرم و مرکز شهر نبوده است؛ در عین حال میلیون ها زائر اربعین با وجود شنیدن صدای انفجارها، خیابان ها را ترک نکرده و ندای لبیک یا حسین(ع) سر دادند.

به گزارش ایرنا، منابع امنیتی در کربلا اعلام کرده اند که شماری از این انفجارها با خودروی بمبگذاری شده در محدوده منطقه شرقی شهر کربلا موسوم به دروازه 'طویریج' رخ داده است.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: انفجار خمپاره ای بامداد امروز جمعه در اطراف کربلا، یک کشته و چهار مجروح داشته که هیچ کدام زوار ایرانی نیستند.

'ناصر چرخ ساز' جمعه در جریان بازدید از مرز چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این حادثه شش خمپاره در اطراف کربلا منفجر شد که خوشبخانه در مناطق شهری نبود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*