اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298643
تاریخ انتشار: 1398/07/19 23:55
مگر در استان لرستان قحط الرجال است که افراد از دیگر جاها بیایند پست بگیرند و مسئولیت آن ها با تحصیلاتشان هم مرتبط نباشد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حجت الاسلام قاسم متقی نیا امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا یعنی اینکه خود را در محضر خدا بدانید و خدا را حاضر و ناظر بر آنچه در درون و بیرون خود است بدانید.

وی تصریح کرد: دقت و مراقبت بر نیت ها و افکار و اعمال معنای تقوا است.

خطیب موقت جمعه خرم آباد به سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب اشاره کرد و اظهار داشت: ۵ شهید محراب ۵ عارف الی الله بودند، به کدامین گناه در محراب نماز جمعه بدن های مبارک آن ها به وسیله انفجار ایادی استکبار جهانی ذره ذره شد.

حجت الاسلام متقی نیا افزود: یاد و خاطره شهید اشرفی اصفهانی و همه شهدا به ویژه شهدای خرمشهر که امروز سالگرد محاصره کامل خرمشهر از سوی رژیم بعثی است، را گرامی می داریم.

وی سپس به معرفی چند کتاب پرداخت و گفت: یکی از ضرورت هایی که نیاز داریم فرهنگ کتابخوانی است که باید ترویج یابد.

برجسته سازی عنوان کاذب و دروغینی به نام دخالت ایران در عراق

امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در چندین شهر عراق ناامنی هایی ایجاد کردند، گفت: اولین هدف استکبار جهانی از این اتفاقات این بود که که با استفاده از قدرت رسانه ای و نرم به دنبال برجسته سازی ملی گرایی عراقی عربی در مقابل سایر شیعیان باشد، مقابله با شیعه و مرجعیت شیعه را دنبال می کردند، دیدند قدرت روز افزون حرکت آفرینی که دارد مانند سیل بساط آن ها را به زباله دان تاریخ می فرستد لذا خواستند جلوی این سیل را بگیرند.

حجت الاسلام متقی نیا برجسته سازی عنوان کاذب و دروغینی به عنوان دخالت ایران در عراق را از دیگر اهداف دشمن در حوادث عراق برشمرد و افزود: عده ای را به میدان آوردند در حالی که تعدادی از این ها به دنبال مطالبات به حق مبارزه با فساد و کم کاری اقتصادی بودند.

وی با تاکید بر اینکه ریشه این اعتراضات در دو سطح کلان و راهبردی قابل بررسی است، گفت: چرا این آتش را در عراق روشن کردند؟ چون آمریکا ناامید شده بود و ساختار کنونی عراق گاو شیر ده برای آمریکا نیست و به دنبال انتقام بودند.

خطیب موقت جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه شکست های پی در پی آمریکا و اسرائیل و عربستان در منطقه باعث شد که به دنبال این آمدند عمق راهبردی ایران را هدف قرار دهند، گفت: همین نقشه را در ایران هم داشتند. در شرایطی که لیست بلند بالایی از راهبردهای آمریکا به شکست رسیده بود، بی سابقه ترین حملات چند ضلعی و ترکیبی دشمن علیه انقلاب به ثمر نرسیده بود و تبدیل شدند به شکست خوردگان و کسانی که ناکام در رسیدن به هدف هستند، نقشه های جدید کشیدند.

حجت الاسلام متقی نیا خاطرنشان کرد: دشمنان جنگ فرهنگی بی سابقه و شبیخون، جنگ اقتصادی بی سابقه در چارچوب تحریم های تا سقف، جنگ شناختی و ادراکی علیه مردم و مسئولان برای اینکه مردم و مسئولان را در محاسبات دچار خطا کنند و... را در دستور کار قرار دادند.

وی یادآور شد: دشمنان جنگ های نیابتی در منطقه علیه مقاومت انقلاب اسلامی ایجاد کردند، جنگ دیپلماسی ایجاد کردند به گونه ای که سابقه نداشته وزیر خارجه یک کشور را تحریم کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه در بعضی از استان هایی که هم زبان با ما هستند یک گسل امنیتی و اجتماعی پیدا کردند و اشکالات را برجسته کردند تا مانند عراق یک ناامنی ایجاد کنند، گفت: مهار از بیرون و عملیات از درون را پیگیری کردند، در داخل کشور و در کشورهای همسایه این دو راهبرد با عنایت حضرت سیدالشهدا تا به حال با شکست مواجه شده و در آینده هم شکست مفتضحانه خواهند خورد.

شفاف سازی راه نجات استان و کشور است

حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکید داریم بر همه عقلا و عزیزان انقلابی، شفاف سازی راه نجات ما در شهر، استان و کشور است، تصریح کرد: شفاف سازی اطلاعات در سه سطح باید صورت گیرد، یکی عملکرد که مردم مستقیما بدانند و بییند فلان مسئول چه می کند، بحث کارآمدی و ناکارآمدی در عمل باید مشخص شود، می خواهد مجلس باشد یا دولت یا شورای نگهبان، این تریبون مصلحت مردم را در نظر می گیرد نه مسائل جناحی، همه باید شفاف سازی داشته باشند.

وی یکی دیگر از زمینه های شفاف سازی را شفاف سازی مشارکتی دانست و ادامه داد: همه باید بتوانند از طریق نمایندگان به صورت شفاف در تصمیمات سیاسی شرکت کنند.

خطیب موقت جمعه خرم آباد بر لزوم شفافیت در پاسخگویی تاکید کرد و ادامه داد: حکومت یا هر نهاد تصمیم گیرنده باید هنگام تخلف از قانون و یا هنگامی که عملکردش دچار مشکل شده در برابر ناظرین و مسئولین قضایی و مردم شفاف سازی کند.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به اینکه یکی از زمینه هایی که فساد به وجود می آید فسادی است که در اطراف مسئولین اتفاق می افتد و ریشه فساد وجود غفلت در بین برخی از مسئولین است، اظهار داشت: چه مسئولین در سطح ملی چه در سطح استانی، همه باید پاسخگو باشند. قوه قضاییه که به حق در به محاکمه کشیدن کسانی که در اطراف مسئولین به فساد مبتلا شده اند، کار جهادی دارد می کند.

چرا نمایندگان مجلس در مقابل انتصاب های غیرکارآمد سکوت می کنند

وی در ادامه با بیان اینکه چه معنا دارد مسئول اول این استان می رود کسی را که رشته اش انسانی است با تحصیلات ادبیات در بالاترین نقطه تصمیم سازی و تصمیم گیری و علمکرد فنی استان قرار می دهد؟ این زمینه فساد است، گفت: مگر در لرستان قحط الرجال است، از جان مردم چه می خواهند؟ مردم هرچه سکوت می کنند هرچه بزرگواری می کنند ناکارآمدی روی ناکارآمدی می آید. بس است دیگر.

امام جمعه موقت خرم آباد خاطرنشان کرد: چرا نمایندگان مجلس در مقابل انتصاب های غیرکارآمد و بی ربط به مسئولیت سکوت می کنند. چنین مسئولی را راحت کلاهش را برمی دارند، دورش می زنند.

حجت الاسلام متقی نیا با طرح این مطلب که مردم شما بگویید دلیل سکوت نمایندگان مجلس در برابر انتصاب های غیرکارشناسی چیست؟ به چه دلیل نمایندگان مجلس نظارت نمی کنند و سکوت می کنند، ادامه داد: از قوه قضاییه و مدعی العموم می خواهیم این موارد را قبل از اینکه به فساد منجر شود پیگیری کنند. چه خبر است در این استان؟ باید فریاد بزنیم، فریاد زبان این مردم است.

وی با اشاره به اینکه آقای مدعی العموم وظیفه شما این است که پیشگیری کنید، آقای مسئول اجرایی نباید تصمیم غیرکارشناسی بگیری، باید پاسخگوی عملکرد غیرکارشناسی ات باشی، گفت: مگر در استان قحط الرجال است که افراد از دیگر جاها بیایند پست بگیرند و مسئولیت آن ها با تحصیلاتشان هم مرتبط نباشد.

خطیب موقت جمعه خرم آباد افزود: این بخشی از خون جگری بود که باید گفته می شد.

منبع:مهر



کانال تلگرام عصر جهان


بی طرف
|
Iran
|
1398/07/23 18:02
  +0

  -0
پاسخ
حجت الاسلام قاسم متقی نیا امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی ؟؟؟؟؟؟؟

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*