اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298663
تاریخ انتشار: 1398/07/21 22:18
آقاسی، وکیل دادگستری: اتهام افساد فی‌الارض از فعالان محیط‌زیست برداشته شد/می‌خواهند داورزنی را به عنوان رئیس والیبال انتخاب کنند

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

قاضی‌زاده هاشمی: می‌خواهند داورزنی را به عنوان رئیس والیبال انتخاب کنند
قاضی‌زاده هاشمی، نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایطی که در انتخابات فدراسیون والیبال ایجاد شده قانونی نبوده و قابل اعتراض است، گفت: اینکه اگر می‌خواهند داورزنی را از معاونت وزارت ورزش جابجا کنند و حتماً یک فدراسیون برایش هماهنگ کنند تا در آنجا همچنان سرکار باشد، از نظر عمومی و مدیریتی قابل پذیرش نیست. این شرایط موجب اعتراض بدنه جامعه والیبال هم بوده است. برخی از اهالی والیبال نسبت به چنین شرایطی معترض هستند و اعتقاد دارند که انتخابات در محیطی عادلانه برگزار نخواهد شد، چراکه فردی که صلاحیت می‌دهد خودش کاندیدا است و خودش می‌خواهد مجمع را اداره کند. وی با اشاره به انتخابات فدراسیون والیبال، حاشیه‌های ثبت‌نام داورزنی در این انتخابات و ورود کمیسیون اصل 90 به این پرونده اظهار داشت: برخی نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال با من هم جلساتی داشتند. آنها نسبت به عملکرد وزارت ورزش معترض بودند. اتفاقاتی که در این مدت رخ داده، چندان خوشایند برخی‌ها نیست. به عنوان مثال داورزنی خودش تصمیم گرفته در انتخابات حضور داشته باشد. داورزنی خودش برگزار کننده، نظارت کننده، صلاحیت دهنده و کاندیدا است که با این فرآیند قطعاً خودش هم انتخاب خواهد شد.

عربستان را تحریک و تحقیر نکنیم
محمد مسجدجامعی سفیر اسبق مراکش و واتیکان درباره مذاکرات احتمالی میان ایران و عربستان به oبرآنلاین گفت: عربستان اصرار زیاد ما برای گفتگو را به معنی تهدید تلقی می کند. آنچه حقیقت دارد و آینده را رقم خواهد زد، جبر جغرافیایی منطقه و واقعیت‌های سخت کنونی و مشکلات درونی شورای همکاری خلیج‌فارس و مسائل دیگر است، حقیقتی که در نهایت آنها را مجبور خواهد کرد که به سوی ایران بیایند. چندی پیش وزیر خارجه دوم امارات، اَنور قَرقاش، به صراحت گفت که کشورش مایل است رابطه جدیدی با ایران داشته باشد. در واقع گرایش به سوی ایران نشانه فرو ریختن توهمات پیشین و نمودار شدن واقعیت‌هاست، واقعیت‌هایی که چنین چرخشی را ایجاب و الزام می‌کند. کسی که آنها را از درون بشناسد، به خوبی می‌فهمد که چنین تغییر رویه‌ای واقعاً برای آنها سخت است؛ هم برای هیئت حاکمه سخت است و هم برای نخبگانی که به خاندان سلطنتی و مراکز قدرت نزدیکند.

سردار نقدی چقدر حقوق می‌گیرد؟
سردار نقدی: من حدود هفت و خرده‌ای حقوقم است. البته بهتر است این را چاپ نکنید. این حقوقی که من می‌گیرم حقوق متعارفی است که دولت مصوب قانونی کرده است. هیچ چیزی هم اضافه نمی‌گیرم. نه حق مأموریت می‌گیرم، نه اضافه کار. همان چیزی است که مجلس مصوب کرده است. حقوقی که الان می‌گیرم از سرم هم زیاد است. البته حقوقم یکی دو تومان بیشتر از این بود. به خاطر جایگاه فرماندهی آنچه که روی فیش می‌آمد یک ضریبی می‌خورد و بیشتر می‌شد، ولی نامه زدم به فرماندهی ستاد کل و خواستم به خاطر شرایطی که کشور دارد و مشکلات اقتصادی که مردم دارند آن ضریب را حذف کنند. البته بهتر است این‌ها را چاپ نکنید.

در تصمیمات اقتصادی باید از ژنرال ها کمک بخواهیم
حسن عابدی جعفری، وزیر بازرگانی دوران جنگ گفت: برای اتخاذ تصمیمات کلان اقتصادی در دوران تحریم حتماً باید از ژنرال‌های اقتصادی استفاده کنیم تا بعداً با مخالفت سربازان اقتصادی کشور با مصوبات اتاق جنگ مواجه نشویم. در کشورهای که وضعیت آن‌ها خوب است یکی از دلایل خوب بودن وضعشان وجود زیرساخت قانون‌گرایی در کشور است. یکی از گرفتاری‌های بزرگ ما در حوزه بازرگانی این است که قانون و آیین‌نامه الی ماشاالله داریم اما شما پاسخ بدهید این‌ها همه اجرا می‌شوند.

آقاسی، وکیل دادگستری: اتهام افساد فی‌الارض از فعالان محیط‌زیست برداشته شد
محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با ایرنا گفت: چهار نفر از فعالان محیط زیست بازداشتی، اتهام افساد فی‌الارض داشتند، که این اتهام از آنها برداشته شده است. البته سایر اتهام‌ها هنوز به قوت خود باقی است. وی ادامه داد: روز گذشته دادگاه آقای مراد طاهباز برگزار شد و در روزهای آینده دادگاه دیگر متهمان برگزار خواهد شد. آقاسی که پیش‌تر وکالت سام رجبی یکی از فعالان محیط زیستی بازداشتی را برعهده داشت، خاطرنشان کرد: وکالت این متهمان را وکلای تسخیری و یا وکیلانی که مشمول تبصره ماده ۴۸ می‌شوند، برعهده دارند.

استقلال اجازه افشا متن دادگاه CAS را نداد!
دادگاه بین‌المللی عالی ورزش (CAS) چند روز قبل سرانجام به شکایت مطروحه توسط باشگاه استقلال پیرامون حکم صادره توسط فدراسیون فوتبال مبنی بر برنده شدن پرسپولیس در سوپرجام سال ۹۷ پاسخ داد و با وارد ندانستن این شکوائیه، حکم صادر شده توسط مرجع ایرانی را تأیید کرد. براساس اعلام یکی از مسئولان دادگاه CAS، این نهاد می‌خواست طبق رویه مرسوم، تصویر رأی صادره به همراه تمام جزئیات را روی سایت CAS بگذارد، اما این کار نیازمند کسب مجوز از هر دو طرف درگیر بود. به همین خاطر با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تماس گرفته شد تا نظرشان در این رابطه پرسیده شود، ولی مدیران استقلال (براساس اعلام دادگاه فوق) اجازه انتشار متن حکم صادره را ندادند و چون یکی از طرفین دعوا زیر بار نرفت، انتشار آن عملاً منتفی شد!/خبر ورزشی

مدیرمسئول روزنامه جوان: کاری که در حق ستار بهشتی شد خیانت بود
عبدالله گنجی در گفت و گو با «ایرنا» باتشریح مواضع روزنامه جوان به ماجرای قتل ستار بهشتی در بازداشتگاه اشاره می کند و می گوید: کاری که در حق ستاربهشتی انجام گرفته خیانت بوده است و باید با آن برخورد و نتیجه به مردم اعلام شود. برخی که باعث فوت او شده اند باید به دادگاه می رفتند. این که آدمی برود زندان این جوری با او برخورد شود به نام جمهوری اسلامی خیلی بد است. مدیرمسوول روزنامه جوان می افزاید: خیلی پلشتی در حاکمیت است اما اصولگراها نسبت به آنها موضع نمی گیرند. وقتی ستار بهشتی کشته می شود اصلاح طلب ها می روند با مادرش عکس می گیرند ولی اصولگراها هیچی نمی گویند. فرض اصولگراها این است که پلیس یک اشتباهی کرده است و حالا فرد خاطی را به دادگاه می برند و محاکمه می شود.

صحبتی درباره محرمانه بودن اموال نمایندگان مطرح نشده است
روز گذشته اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس مدعی شد رئیس مجلس خواستار کدگذاری و رمزگذاری اطلاعات مالی نمایندگان مجلس شده است. ادعایی که به سرعت از سوی روابط عمومی مجلس رد شد. بهروز نعمتی از اعضای هیات رئیسه مجلس در این رابطه گفت:چنین خبری نمی‌تواند صحت داشته باشد. روز گذشته اعضای هیات رئیسه با محمدرضا شهریاری سرپرست روابط عمومی قوه قضائیه درباره استقرار سامانه ثبت اموال در مجلس جلسه‌ای داشتند که در خصوص چند و چون این شیوه موضوعاتی مطرح شد البته در این جلسه آقای عباسی حضور نداشتند اما به هیچ‌عنوان صحبتی درباره محرمانه ماندن جزئیات اموال نمایندگان مطرح نشد. اگر آقای لاریجانی چنین نظری داشته باشد طبیعی است که این نظر باید در جلسه دیروز هم مطرح می‌شد که چنین بحثی اصلا وجود نداشت.

شکایت خانواده کاووس سیدامامی از صداوسیما رد شد
پیام درفشان وکیل خانواده کاووس سیدامامی یکی از متهمان پرونده معروف به فعالان محیط زیستی که بهمن سال ۹۶ بنابر اعلام مسئولان قضایی در زندان اوین خودکشی کرد، با اعلام این خبر به ایرنا گفت: به دنبال پخش مستندی تحت عنوان «منطقه ممنوعه» از صداوسیما درباره کاووس سیدامامی، فرزندان او به عنوان اولیای دم، از رئیس سازمان صداوسیما، معاون سیاسی این سازمان، مدیر شبکه دوم سیما، تهیه‌کننده و مسئول سازمانی برنامه ۲۰:۳۰ و تهیه‌کننده و عوامل تولید و آمر تهیه برنامه «منطقه ممنوعه» شکایتی را در دادسرای فرهنگ و رسانه دایر بر توهین، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا و اقدام علیه امنیت ملی مطرح کردند. این وکیل دادگستری افزود: به تازگی و پس از گذشت بیش از یک سال از طرح این شکایت، بازپرس شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه، شکایت مطروحه را نپذیرفته و اقدام به صدور قرار منع تعقیب کرده است. درفشان گفت: بازپرس پرونده با استناد به لوایح دفاعی صداوسیما در قرار صادره عنوان کرده که «برنامه منطقه ممنوعه عیناً همان محتوایی است که از سوی نهادهای ذی‌ربط امنیتی به سازمان صدا و سیما ارسال و بدون دخل و تصرف برای مردم اطلاع رسانی شده و این سازمان نه تنها مجاز بلکه مکلف به پخش برنامه بوده است.»

اظهارات وکیل مدافع حسین فریدون درباره پرونده موکلش
وکیل مدافع حسین فریدون گفت: حکم پرونده آقای فریدون در دادگاه تجدید نظر قطعی شده و تشریفات قانونی جهت اجرای حکم در حال انجام است. معتقدم که موکل من بی گناه است و ایرادات بسیار جدی هم به لحاظ شکلی و هم به لحاظ ماهوی به آرای صادره وارد است. یک ریال مستقیم یا غیرمستقیم به حساب آقای فریدون وارد نشده و یک ریال آقای فریدون در این پرونده از بانک پولی دریافت نکرده است./ایسنا

شکایت علی مطهری از دادستان سابق مشهد رد شد
مصطفی ترک همدانی با اعلام این خبر گفت: حدود ۲ سال پیش به دلیل اقدام دادستان قدیم مشهد مبنی بر همایشی که قرار بود علی مطهری در مشهد در آن سخنرانی کند، شکایتی را در دادستان فرهنگ و رسانه مطرح کردیم که بیژن قاسم زاده بازپرس وقت شعبه دوم این دادسرا با صدور قرار عدم صلاحیت رسیدگی به پرونده را در صلاحیت دادسرای ویژه روحانیت دانست. این وکیل دادگستری افزود: پرونده با عنوان اتهامی سلب آزادی‌های مصرح در قانون اساسی و صدور دستور خلاف قانون در دادسرای ویژه روحانیت مطرح شد که در نهایت این دادسرا اخیرا با رد شکایت موکل برای دادستان سابق مشهد قرارداد منع تعقیب صادر کرده است. ترک همدانی که وکالت هنگامه شهیدی را نیز برعهده دارد، افزود: چند سال پیش حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات از خانم شهیدی تحت عناوین منافعی عفت یاد کرده بود که در این ارتباط شکایتی تحت عنوان قذف و توهین مطرح کردیم که در این ارتباط دادستان ویژه روحانیت رای به منع تعقیب متهم داده است.

پشت‌پرده امتیاز تحصیلی‌خاص در دانشگاه آزاد از زبان عضو کمیسیون بهداشت
بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت:هم‌اکنون قوه قضاییه و نهادهای اطلاعاتی به مساله ورود کرده‌اند و ازطرفی مرکز پژوهش‌های مجلس نیز درحال تهیه گزارشی به این منظور است و امیدواریم پرونده سریع‌تر تعیین‌تکلیف شده و نتایج آن به اطلاع افکار عمومی برسد تا از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود. اتفاقی که افتاده این است که آقای محسن نفر در مهرماه 96 در آن نامه به آقای فرهاد رهبر، خواهان ارایه تسهیلاتی بود که برای فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شود. آقای نفر بر این اساس، پیشنهاد می‌کنند که کلیه فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد که در رشته همتراز پذیرش شده‌اند، بتوانند در همان مقطع، بنابر انتخاب خودشان تغییر رشته بدهند. به این ترتیب که مثلا فرزند یک عضو خاص از هیات علمی دانشگاه آزاد بتواند بنابر انتخابی که دارد درحالی که به‌طور مثال در رشته دامپزشکی پذیرش شده است، با تغییر رشته در رشته پزشکی به تحصیل بپردازد. /اعتماد

آمار ما در سرقت نگران کننده است
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور گفت: جلوگیری از بازداشت‌های غیر ضروری و مدیریت صحیح در صدور قرارها سیاست راهبردی قوه‌قضاییه است. برای ما پذیرفته شده نیست، حتی یک مورد بازداشت فوری که ضرورت ندارد و به موجب قانون الزامی نیست، اتفاق بیفتد. اهتمام لازم برای ایجاد و تامین امنیت همه‌جانبه مردم در حوزه‌های مختلف از جمله برخورد جدی با سرقت را باید داشته باشیم. امروز آمار ما در سرقت نگران‌کننده بوده و نباید چنین آماری را داشته باشیم. دلایل روشن است، بخشی که مربوط به دستگاه قضایی بوده، نباید در برخورد با مساله سرقت و سارقین کوتاه آمد. آن‌ها امنیت مردم را مورد هدف قرار دادند و مردم در خیابان امنیت ندارند، سرقت از مغازه و منزل که به جای خود. امروز شاهدیم در خیابان در ملا عام سارقین به خود اجازه می‌دهند اینگونه امنیت مردم را مورد هدف قرار دهند. در آیین‌نامه و بخشنامه عفو تاکید داریم که سارقین نباید مورد توجه و مشمول عفو قرار گیرند.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*