اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298681
تاریخ انتشار: 1398/07/22 22:42
فتح‌الله‌زاده: تا زمانی که مازیار ناظمی در وزارت ورزش حضور دارد اجازه نمی‌دهد من مدیرعامل استقلال شوم/ناگفته‌های یونسی از دوران مسئولیت قضایی و امنیتی/معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی/طلاق گرفتن برای زن‌ها راحت‌تر و برای مرد‌ها سخت‌تر می‌شود

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
عملیات فریب سپاه برای دستگیری روح‌الله زم به روایت عضو هیئت رئیسه مجلس

اعتمادآنلاین نوشت: احمد امیرآبادی در قدردانی از اقدام سپاه در اجرای عملیات فریب و بازداشت روح‌الله زم، گفت: این اقدام سپاه و اجرای عملیات فریب در بازداشت زم قابل تقدیر است. اطلاعات سپاه اقدامی پیچیده و فنی انجام داد تا توانست نفوذ لازم را برای جلب اعتماد زم و بازداشت او انجام دهد. چرا که سرویس‌های جاسوسی دنیا از او حمایت می‌کردند. احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس درباره بازداشت روح‌الله زم گفت: آن طور که مطلع شدم روح‌الله زم بر اساس فریب اطلاعاتی بازداشت شده است. فریب یک نوع شگرد اطلاعاتی است و زم به این شیوه دستگیر شده است. عضو هیات رئیسه مجلس توضیح داد: فریب اطلاعاتی یکی از پیچیده‌ترین شگرد‌های اطلاعاتی بین سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی و سرویس‌های دنیا است و در این زمینه، سازمان اطلاعات سپاه کار بسیار پیچیده و فنی انجام داده است تا نفوذ لازم صورت گیرد و فریب را در عملیات اطلاعاتی خودش برای بازداشت زم انجام دهد.

فراهانی در پاسخ به اینکه این عملیات در داخل یا خارج از کشور انجام شده است، اظهار کرد: اینکه زم در داخل یا خارج از کشور دستگیر شده است را درست نمی‌دانم، ولی معمولا در پروژه فریب اطلاعاتی، این کار در داخل سرزمین انجام می‌شود. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه «گفته می‌شود اخباری که روح الله زم در آمدنیوز منتشر می‌کرد از داخل کشور به او می‌رسید»، بیان کرد: اینطور نیست و آقای احمد توکلی تعریف می‌کرد وقتی با اقای آملی در مجمع تشخیص مصلحت بحث کردیم، من خواستم بروم آقای قالیباف من را برگرداند و اجازه نمی‌داد بروم، ولی من رفتم و وقتی به منزل رسیدم پسرم گفت: با آقای آملی در مجمع درگیر شده‌اید؟ این خبر را آمدنیوز زده است. وقتی خبر را دیدم متوجه شدم بخش عمده آن صحبت‌هایی که به نقل از من و آقای آملی در کانال آمدنیوز منتشر شده است؛ دروغ بود.

امیرآبادی در ادامه تاکید کرد: ممکن است یک خبری همینطوری به او می‌رسیده، ولی او بیشتر بازی روانی می‌کرد و به آن موضوع شاخ و برگ می‌داد. نایب رئیس فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: زم در اتفاقات سال ۹۶ سهمی داشت و آمدنیوز مردم را در این اتفاقات تهیج می‌کرد و دخیل بود. مهم این است که او از طریق چند سرویس جاسوسی مختلف حمایت می‌شد. این امر نشان می‌دهد زم برای آن‌ها مهم بوده است که از او حمایت می‌کرده‌اند؛ چون سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی به همین سادگی از کسی حمایت نمی‌کنند. عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: موساد، انگلیس، سی‌آی‌ای و خود سازمان جاسوسی عربستان پشت زم بودند و اطلاعاتی به او می‌رساندند؛ بنابراین اقدام سپاه در اجرای عملیات فریب و دستگیری زم قابل تقدیر است.
 
نوشین جعفری آزاد شد

نوشین جعفری که در مردادماه امسال بازداشت شده بود آزاد شد. او با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه آزاد شده است.
 
درخواست شفر برای تحریم فوتبال ایران

وینفرد شفر سرمربی سابق استقلال در گفت‌وگویی تفصیلی با سایت آلمانی t-online درباره موضوعوعات زیادی درباره فوتبال ایران سخن گفته است. او درباره زنانی که در بازی ایران و کامبوج به ورزشگاه آزادی رفتند گفت: "این همان چیزی است که من از فیفا انتقاد دارم. یک سری منشی‌های فدراسیون و چند زن به صورت گزینشی انتخاب می‌شوند و به جایگاه VIP اسکورت می‌شوند. این دقیقا همان اتفاقاتی است که سال قبل رخ داد. این اتفاقات هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد". وی در اظهارنظری گفت: "ناامید می‌شوم که بعد از این همه هجمه در اینستاگرام و رسانه‌ها، تازه فیفا به خودش آمده است. فیفا باید یک اولتیماتوم جدی به ایران بدهد. لیگ ایران نباید شروع می‌شد. فیفا باید اعلام می‌کرد که قانون باید اجرایی شود، در غیر این صورت باشگاه‌ها و تیم‌های ملی حق رقابت نخواهند داشت. بدون هیچ سازشی". شفر در ادامه صحبت‌های خود مدعی شد: "فوتبال در ایران بسیار سیاسی است. بعضی از تیم‌ها یک حقوق اقلیتی و سیاسی خاصی دارند اگر در فوتبال درباره وزیر ورزش شعار دهید این یک اعتراض سیاسی است".

حسام‌الدین آشنا از صداوسیما شکایت کرد

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، در نامه‌ای به حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، خواستار الزام صداوسیما به پخش جوابیه دولت توسط شورای نظارت شد. مقصر دانستن دولت در خودسوزی دخترآبی به دلیل عدم آماده‌سازی ورزشگاه‌ها و حضور نمایندگان قوه مقننه و قضاییه در برنامه پرونده ویژه و غیبت نماینده‌ای از قوه مجریه از موارد مورد اشکال دولت درباره برنامه پرونده ویژه است. این درحالی است که به گفته وزیر ورزش در همه استادیوم‌های بزرگ فوتبال مانند آزادی، نقش‌جهان اصفهان، یادگارامام تبریز، ثامن مشهد، غدیر اهواز، پارس شیراز و سایر استادیوم‌ها ۱۵ هزار نفری که در مراکز استان‌ها ساخته شده است، امکان پذیرایی از خانم‌ها فراهم است. بر اساس قوانین موجود، شورای نظارت نیز موظف است در اسرع وقت (حداکثر چهل و هشت ساعت) به مسأله رسیدگی نموده و در صورتی که حق را به ذی نفع داد نظر خود را به سازمان صدا و سیما ابلاغ کند.

فتح‌الله‌زاده: تا زمانی که مازیار ناظمی در وزارت ورزش حضور دارد اجازه نمی‌دهد من مدیرعامل استقلال شوم

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا با او صحبتی پیرامون مدیریت در استقلال شده یا خیر، گفت: با من صحبتی نشده است. تا زمانی که مازیار ناظمی در وزارتخانه حضور دارد او اجازه نمی‌دهد من مدیرعامل استقلال شوم. این آقا (ناظمی) من را خیلی دوست دارد و از طرفی خود وزیر هم به خاطر اینکه معاونانش ناراحت می‌شود من را انتخاب نخواهد کرد، ولی امیدوارم این بار انتخابی با وجدان داشته باشند و یک فرد قوی را مدیرعامل استقلال کنند.
 
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب اراک: معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با دستور قضایی بازداشت موقت شده است وی به همراه یکی از معدن‌کاران استان بازداشت شده است. اتهام این افراد دریافت رشوه است. /ایرنا
 
موساد اظهارات رئیس خود درباره ترور سردار سلیمانی را تکذیب کرد

سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) اظهارات منتسب به رئیس خود درباره ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس را تکذیب کرد. به گفته مقامات موساد، یوسی کوهن هفته گذشته هیچگونه مصاحبه‌ای در این رابطه نداشته و در مصاحبه‌ای که روزنامه "مشبحه" منتشر کرده، مشارکت نداشته است. روزنامه اسرائیلی "مشبحه" پنج‌شنبه گذشته مصاحبه‌ای را به نقل از رئیس موساد درباره توانایی رژیم صهیونیستی برای ترور سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله منتشر کرده بود. در این مصاحبه به نقل از کوهن آمده بود قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله خیلی خوب می‌دانند که ترور آن‌ها غیرممکن نیست.

طلاق گرفتن برای زن‌ها راحت‌تر و برای مرد‌ها سخت‌تر می‌شود

طبق طرح جدیدی که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دارد، اختیارات زنان برای جلوگیری از طلاق بیشتر خواهد شد. ️در این صورت مردان برای طلاق دادن همسر خود دچار مشکلات بیشتر می‌شوند. معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به دنبال این است که اراده زنان را برای تداوم زندگی مشترک و شرایط قطع آن، بیشتر اعمال کند. مدت هاست که بعضی حقوقدانان و جامعه شناسان می‌گویند حقوق و تکالیف مالی و غیرمالی زن و شوهر نسبت به یکدیگر، در قالب یک بسته باید دیده شود.

باید بین اصلاح‌طلبان و شورای‌نگهبان اعتمادسازی صورت گیرد

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی کارگزاران به خبرآنلاین گفت:️مگر کسب قدرت امر غلطی است؟ یکی از رویکرد‌های مهم اصلاح طلبی این است که ما در فرایند پیشبرد اصلاحات باید نسبت به کسب قدرت حساسیت داشته باشیم تا با تکیه بر قدرت بتوانیم مطالبات مردم را پاسخ بدهیم. مگر ما می‌توانیم از قدرت فاصله بگیریم؟ ️ما هیچ فاصله‌ای از اصلاحات نگرفتیم. باید هشیار باشیم و نگذاریم که به دلیل غیر واقع بینانه و فاصله‌گیری از واقعیت سیاسی یا رفتار‌های ایدئالیستی عرصه سیاست برای حضور ما تنگ شود. برای حضور حداکثری در انتخابات، اعتماد سازی بین جریان اصلاحات با نهاد‌های قدرت و نهاد‌های دیگری از جمله شورای نگهبان ضرورت دارد. این هم یک اقدام پذیرفته شده و پسندیده‌ای است که در دستور کار ما است و ما امیدواریم که ثمربخش باشد. در سال۹۴ بر اساس شرایط و وضعیت موجود سیاسی تصمیم ما کاملا درست بود فقط عملکرد دوستان در پارلمان بوده که قابل انتقاد است.

آیت الله یزدی گفت: کرباسچی را بگیرید

حجت الاسلام یونسی وزیر اسبق اطلاعات گفت:️آیت‌الله یزدی، رئیس وقت قوه قضائیه (زمانی که من دادستان تهران بودم) در مورد آقای کرباسچی که تازه از اصفهان آمده و شهردار تهران شده بود می‌گفت: بروید جلوی آقای کرباسچی را بگیرید. من می‌گفتم همین‌طور که نمی‌شود رفت جلوی کسی را گرفت، باید شهردار خلافی انجام دهد تا با او برخورد شود، تازه آن هم قانونی. فکر می‌کرد شهردار تهران با کار‌هایی که انجام می‌دهد، عملاً به‌دنبال آن است تا رئیس جمهوری شود. /ایران

بعد از حوادث سال ۹۶ ما اصلاح طلبان اختلاف نظر تحلیلی پیدا کردیم

مصطفی تاجزاده در نشست "نظم نوین موازنه منفی یا موازنه مثبت؟ " گفت: شعار همیشگی ما این بوده که مشکل ما اقتصادی است و تنها راه حل برون رفت از این مشکل سیاسی است. در هیچ زمانی به اندازه امروز جامعه ما به نقش سیاست خارجی در مسائل داخلی و اقتصادی پی نبرده بود. بعد از حوادث سال ۹۶ ما اصلاح طلبان اختلاف نظر تحلیلی پیدا کردیم مبنی بر اینکه شرایط جامعه چگونه است؟ به دلیل این اختلاف نظر در راهبرد‌ها نیز تفاوت دیدگاه به وجود آمد. من هیچوقت به یاد ندارم که دو ماه به انتخابات مانده باشد و کادر‌های اصلاح طلب تردید داشته باشند که در انتخابات شرکت بکنند یا نکنند. این تردید به صورت جدی وجود دارد. جوهره اصلاحات پاسخگو کردن حاکمیت است، یکی از علل مسائل کشور وجود شکاف بین پاسخگویی و مسئولیت است. کسانی که قدرت دارند پاسخگو نیستند و کسانی که پاسخگو هستند قدرت ندارند، تامین حقوق شهروندی، حق تعیین سرنوشت برای هر نسل، تاکید بر فعالیت‌های مسالمت‌آمیز، مخالفت با هر گونه دخالت قدرت‌های بیگانه در ایران، مخالفت با تقابل مردم و دوقطبی‌سازی در کشور که به سوریه‌ای شدن ایران منجر می‌شود، این‌ها وجوه مشترک بین اصلاح‌طلبان است. ملاک اصلاحات برای رای دادن این است که افراد باید احساس کنند نماینده آن‌ها در انتخابات حضور دارد، نماینده‌ای که تاثیرگذار باشد؛ لذا معتقدم اقلیتی تاثیرگذار بسیار بهتر از اکثریتی خنثی است، بنابراین اصل بر شرکت در انتخابات است، اگر نامزد‌های با برنامه ما را رد کردند به مردم بگوییم که نخواستند ما در انتخابات باشیم

موافقت مجلس با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با رد لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۶ قانون مبارزه با پولشویی را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند. نمایندگان مجلس با لایحه دولت با ۱۳۷ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع موافقت کرده و قرار شد مواد این لایحه برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شود. نماینده دولت ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تهیه این لایحه بیان کرد: این اصلاح به منظور ایجاد شفافیت بیشتر و رفع ابهام در قانون مبارزه با پولشویی ایجاد شده است. در خصوص نحوه اجرا و الزامات و ترتیبات انجام قانون با اصلاحات انجام شده دقت بیشتری صورت خواهد گرفت و این قانون از انحرافات عوامل اجرایی خودداری می‌کند.
 
جنجال در مجلس بر سر انتقال آب دریای خزر

گروهی از نمایندگان استان‌های شمالی با تجمع در جایگاه هیات رییسه لحظاتی دستور جلسه مجلس شورای اسلامی را متوقف کرده و مخالفت خود را با انتقال آب دریای خزر اعلام کردند. در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی گروهی از نمایندگان استان‌های مازندران، گلستان و گیلان در جایگاه هیات رییسه تجمع کردند. این نمایندگان کاغذ‌هایی را در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود "نه به انتقال آب دریای خزر"، "تصمیم غیرکارشناسی برابر با نابودی دریای خزر است"، "ملت اجازه نابودی دریای خزر را نمی‌دهند"، "بلای زاینده‌رود و دریاچه ارومیه را بر سر دریاچه خزر نیاورید" و "انتقال آب دریای خزر برابر است با نابودی محیط زیست". این گروه از نمایندگان لحظاتی دستور جلسه مجلس شورای اسلامی را متوقف کرده و این پلاکارد‌ها را در جایگاه هیات رییسه بالا بردند. مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، تکرار می‌کرد که این اقدام خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است و از نمایندگان می‌خواست تا به جایگاه خود بازگردند.
 
حاج علی اکبری: باید مقدمات ورود مردم به بهشت را فراهم کنیم

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: وظیفه ما بردن مردم به بهشت نیست، اما باید مقدمات ورود مردم به بهشت را فراهم کنیم و با کسانی که می‌خواهند مردم را به زور به جهنم ببرند مقابله نماییم. حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان، اساتید، اندیشمندان و محققان در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با بیان اینکه «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نگاهی عمیق و راهبردی و آینده نگر و آینده ساز نیاز دارد» اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید مثل بارانی ملایم و حیات بخش دائم در ذهنیت جامعه ما ببارد؛ گام دوم سخن از تغییر مسیر تاریخ دارد و باید به آن در تراز خود نگاه کرد. وی افزود: بیانیه گام دوم اگرچه در ظاهر بسیار روان است، اما لایه‌های تودرتو و نکته‌های عمیق فراوانی دارد که نیازمند یک نگاه اجتهادی است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک سند و منشور فقه سیاسی در عصر حاضر محسوب می‌شود و ما باید قدر آن را بدانیم و زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که مخاطبان اصلی که جوانان هستند درصدد فهم بیانیه و ایفای نقش خود برآیند.حاج علی‌اکبری در ادامه به بیان ویژگی‌های ساختار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: از آغاز بیانیه تا انجام، مسأله امید صادق جلوه‌ای ویژه دارد؛ از دل این امید، جمله کلیدی و دقیق «ما می‌توانیم» استخراج می‌شود. وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به بیانیه گام دوم انقلاب خاطر نشان کرد: آن‌هایی که از نزدیک رهبری را می‌شناسند، می‌دانند که ایشان یکبار نویس هستند و کمتر پیش می‌آید که در دست‌نوشته‌های ایشان خط خوردگی مشاهده شود، اما وقتی که من دست نوشته‌های ایشان برای گام دوم را دیدم، برخی از صفحات این بیانیه تا حدود بیست بار ویرایش شده بود که این کار نشان از اهمیت و انجام کار کارشناسی بسیار بزرگ در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.
 
واکنش پدر روح الله زم به بازداشت پسرش

محمدعلی زم، پدر روح الله زم می‌گوید که در جریان آمدن فرزندش به ایران و بازداشت او نبوده است و موضوع را از زیرنویس تلویزیون متوجه شده است. حجت الاسلام زم در پاسخ به اینکه آیا در جریان آمدن فرزندش به ایران بوده است یا نه به انصاف نیوز، گفت: من اصلا در جریان جزییات نیستم و کلیت موضوع را هم از زیرنویس تلویزیون خبردار شدم. ما تقریبا با ایشان در این مدت‌ها حالت قهر داشتیم و تنها گهگاهی نصیحت و پیغامی برایش می‌فرستادیم. او در پاسخ به اینکه در فیلم مستند چند ماه پیش صداوسیما آنچه نشان داده شد این بود که با شما در ارتباط بوده است، گفت: در آن مستند به ما و خانواده‌ی ما ظلم شد، ولی ما، چون نظام را از خودمان می‌دانیم و دوست داریم نه اعتراض کردیم و نه چیزی گفتیم؛ معتقد بودیم که این را هم خدا خودش هم می‌بیند و هم می‌شنود. زم در پاسخ به این سوال که «فرزندش پیش از آمدن به ایران آیا پیامی نداده است و چیزی درباره‌ی دلیل آمدنش که عجیب هم هست نگفته است؟»، گفت: دنیا دار مکافات و مجازات است؛ این را خداوند متعال و همه‌ی بزرگان گفته‌اند. بالاخره این دنیا، دنیای امتحان آدم‌هایی است که رد آن زندگی می‌کنند. خوب و بد باید امتحان دهند و آن‌ها که بد کردند مجازات شوند.
 
طرح تشکیل وزارت بازرگانی دوباره به مجلس می‌آید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از رفع ایرادات طرح تشکیل وزارت بازرگانی، در جلسه علنی مجلس طرح و مورد بررسی و رای گیری قرار می‌گیرد. علی کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آئین‌نامه طرح تشکیل وزارت بازرگانی که از سوی شورای نگهبان رد شده باید دوباره در کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی بررسی و ایردات وارده از سوی شورای نگهبان در این طرح رفع شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پس از رفع ایرادات طرح تشکیل وزارت بازرگانی این طرح برای تعیین تکلیف مجدد به صحن مجلس می‌رود و در آنجا طرح جدید رای گیری شده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند. این نماینده مخالف طرح تشکیل وزارت بازرگانی بیان داشت: در شرایطی که دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع از هم جدا بودند همواره بین دو حوزه تولید و تجارت مناقشه و درگیری وجود داشت و وزارت بازرگانی عمدتاً به دنبال منفعت واردکنندگان بود به طوری که تراز تجاری ما در سال‌های طولانی به نفع واردات منفی بود. کریمی بیان داشت: فعلا نمی‌توان در مورد تصمیم نمایندگان و رای نمایندگان در رابطه با طرح تشکیل وزارت بازرگانی نظر داد، زیرا باید ایرادات تعیین شده در این طرح از سوی شورای نگهبان مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گیرد.
 
ناگفته‌های یونسی از دوران مسئولیت قضایی و امنیتی

یونسی می‌گوید وقتی وزیر اطلاعات شده است، به‌جز تعاونی وزارت اطلاعات که مربوط به بازنشستگان است، سایر امور اقتصادی تعطیل شد. امروز هم اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور شکوفا شود باید دست حاکمیت را از بازار و کار اقتصادی قطع کنیم. بنده وقتی وزیر اطلاعات هم شدم به سهم خود در تعطیل کردن تمام کار‌های اقتصادی وزارت اطلاعات، شرکت‌های زیرمجموعه آن و بانک امین اقدام کردم. به‌جز تعاونی وزارت اطلاعات که مربوط به بازنشستگان است، سایر امور اقتصادی تعطیل شد. امروز هم اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور شکوفا شود باید دست حاکمیت را از بازار و کار اقتصادی قطع کنیم.
 
نامه روسای کانون‌های وکلای استان‌ها به رئیس قوه قضاییه

رئیس کانون وکلای مرکز می‌گوید رئیس قوه قضاییه به سه نامه‌ای که روسای کانون‌های وکلای استان‌ها خطاب به او نوشته‌اند، پاسخی نداده است. به گزارش خبرآنلاین، عیسی امینی رئیس کانون وکلای مرکز با اشاره برگزاری آزمون وکالت توسط مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه گفت: کانون وکلا به این آزمون ایراد وارد کرده است و می‌گوید نمی‌توانید به نهاد موازی اجازه دهید پس از ۱۵ سال که قانون ماده ۱۸۷ نسخ شده است، بخواهد آزمون برگزار کند. ما که در کشور دو کانون وکلا نداریم. اعتقاد داریم برگزاری آزمون وکالت توسط مرکز مشاوران غیرقانونی است. ما تلاش داریم با گفتگو این مشکلات را حل کنیم، ولی متاسفانه تا امروز سه نامه از طرف کانون وکلای مرکز و کانون‌های وکلای کشور به صورت جمعی خدمت رئیس قوه قضاییه ارسال کرده اند تا کنون هیچ پاسخی واصل نشده است. او در ادامه گفت: من ذاتا انسان امیدواری هستم و اعتقاد دارم رئیس قوه می‌خواهد حکومت قانون را برقرار کنند، حمل بر این می‌کنم ایشان در حال تامل هستند و نتوانستم به این نتیجه برسم که قصد تضعیف قانون وکلا وجود دارد.
منبع:تابناک


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*