اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298693
تاریخ انتشار: 1398/07/23 19:14
پیروز ارجمند: گلزار به جای اجرای کنسرت، گلفروشی بزند!/ماجرای کشک و بادمجان بازی ایران و بحرین صحت دارد؟/چرا نام شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تغییر کرد؟

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
مطهری: باید مشخص شود منابع خبری «زم» چه افراد و نهاد‌هایی بودند

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، در خصوص دستگیری روح‌الله زم سرشبکه کانال معاند آمدنیوز، اظهار داشت: دستگیری رو‌ح‌الله زم کار لازمی بود چرا که کانال آمدنیوز به وحدت ملی آسیب می‌زد. وی افزود: به نظر من باید مراقب باشند اتفاقاتی مانند اتفاقی که برای مازیار ابراهیمی و همکاران او افتاد در اینجا رخ ندهد. عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: اگر بنا است اعترافاتی از روح‌الله زم بگیرند باید با روش درست انجام شده و آن قضیه دیگر تکرار نشود. وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این اطلاعات به چه میزان می‌تواند در بحث شناسایی رسانه‌ها و کانال‌های معاندین و همچنین شبکه‌های جاسوسی داخل و خارج کشور کمک‌کننده باشد، اظهار داشت: قطعاً باید مشخص شود منابع خبری «زم» چه کسانی و احیاناً چه نهاد‌هایی بودند. مطهری ادامه داد: اخباری که سرشبکه آمدنیوز منتشر می‌کرد نشان می‌داد که از درون نظام اطلاع دارد و این اخبار از درون نهاد‌های حکومت به آنجا ارسال می‌شود. عضو فراکسیون امید مجلس افزود: بنابراین با معرفی منابع اخبار زم، بسیاری از مسائل روشن خواهد شد.

پیروز ارجمند: گلزار به جای اجرای کنسرت، گلفروشی بزند

پیروز ارجمند، مدیر سابق دفتر موسیقی ارشاد در پاسخ به این پرسش که آیا بلیت‌فروشی کنسرت‌های سلبریتی‌ها به رونق اقتصادی موسیقی کمک می‌کند یا خیر، گفت: امروز اگر صنعت موسیقی در انگلیس رونق دارد به‌وسیله بازیگرانی بوده که وارد این صنعت شده و خواننده شده‌اند؟ خیر، محصول خوب تولید شود مردم آن را می‌پذیرند و برایش هزینه می‌کنند. مگر خوانندگانی که امروزه آثارشان فروش دارد و بلیت کنسرتشان نایاب می‌شود، هنرپیشه بودند؟ طبیعی است که بسیاری از مردم دوست دارند محمدرضا گلزار را ببینند. اگر گلزار یک گل‌فروشی هم بزند و آنجا بایستد، روزانه هزاران نفر برای دیدنش می‌روند. حال به‌جای گل‌فروشی، او کنسرت را انتخاب کرده است.

جنیدی: برای ابلاغ پالرمو رئیس جمهور در این باره تصمیم می‌گیرد

لعیا جنیدی روز سه شنبه در گفت: وگو با ایرنا افزود: حدود یک ماه گذشته این موضوع را به رئیس جمهور اعلام کردم. وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز با بررسی روند ارجاع لایحه الحاق به معاهده پالرمو و فرایند‌های طی شده در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت تصمیم خواهند گرفت. سال گذشته بود که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته یا همان پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد، از آن زمان تاکنون یک سال می‌گذرد، با این وصف مدت یک ساله تعیین شده در آیین نامه مجمع تشخیص برای رسیدگی به آن نیز به پایان رسیده است.

ماجرای کشک و بادمجان بازی ایران و بحرین صحت دارد؟

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ وقتی بحرین سه بر یک به ایران را برد، خیلی شایعات مطرح شد. مثلا می‌گفتند قبل از بازی بازیکنان کشک و بادمجان خوردند. رضا چلنگر مترجم بلاژویچ، اما این مسئله را رد می‌کند و می‌گوید: ️نه کشک بادمجانی در کار نبود. شاید این را به شوخی گفتند. قبل از بازی انواع غذا‌ها بود. از کباب سلطانی بگیرید تا برگ. چنجه و خیلی غذا‌های دیگر هم بود. ما هم به هیچ چیز نه نگفتیم و تازه بعد از ناهار کافه گلاسه هم زدیم. به خاطر همین همه سنگین شده بودند. / خبرآنلاین

حضور سه زن در هیات نظارت بر زندان‌ها الزامی است

محمود صادقی، نماینده مردم تهران گفت: در طرح نظارت بر زندان‌ها پیشنهاد داده ایم که هیات نظارت ترکیبی از سه قوه باشد به این صورت که سه نفر از قوه قضاییه، سه نفر از مجلس، سه نفر از دولت انتخاب شوند که انتخاب نفرات هم به عهده ریاست هر قوه می‌باشد. نکته حائز اهمیت این است که در این ترکیب ۹ نفره باید حتما از هر قوه یک زن حضور داشته باشد. یکی از اهدافمان برای نگارش این طرح اطلاع از این موضوع است که آیا زندان‌های ما به گونه‌ای است که به هدف نظام عدالت کیفری برسیم یا خیر؟ از دیگر اهداف ما این است که از نزدیک با مشکلات زندانی‌ها مطلع شویم. /برنا

مخالفت دولت با طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: طرحی که از سوی نمایندگان برای تعطیلی پنجشنبه‌ها تهیه شده بود در هیات دولت مطرح و به رای گذاشته شد که اعضای هیات دولت به آن رای مخالف دادند. رییس سازمان امور اداری و استخدامی به زودی برای اعلام نظر هیات دولت در رابطه با این طرح در مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد. در صورت اجرای این طرح بسیاری از کارخانه‌ها و ادارات تعطیل می‌شوند و بار مالی قابل توجهی برای دولت دارد از این‌رو خلاف قانون اساسی است. /ایرنا

چرا نام شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تغییر کرد؟

جواد امام، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: هنوز هیچ بحثی درباره انتخاب رئیس ستاد انتخابات مطرح نیست البته مرعشی از گزینه‌های مطرح می‌تواند باشد و اگر وی این مسئولیت را بپذیرد، اصلاح‌طلبان از وی استقبال می‌کنند. آذر منصوری نیز در ارتباط با دلیل تغییر نام شورای‌عالی‌سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به قانون جدید احزاب که تشکیل جبهه‌های ائتلافی باید به اطلاع کمیسیون ۱۰ ماده احزاب برسد؛ شورای‌عالی‌سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با همین نام درخواست خود را به این کمیسیون وزارت کشور ارائه داد. /ایسنا

معترضان قطع یارانه نقره‌داغ می‌شوند

حسن میرزایی، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه کشور در کافه‌خبر خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا مکانیزمی وجود درد که کسانی که بی‌دلیل به حذف یارانه نقدی اعتراض می‌کنند، جریمه شوند. گفت: ️قانون این موضوع را در نظر گرفته است، در صورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده، دولت مکلف است ضمن جلوگیری از ادامه پرداخت، در خصوص استرداد وجوه پرداختی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد.

پرونده ٥ شرکت خودرویی روی میز تعزیرات

اسفنایی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: ١٧ هزار پرونده خودرویی در سازمان تعزیرات حکومتی کشور تشکیل شده که از میان آن‌ها برای ١٠ هزار پرونده رأی صادر شده است. جلسات متعددی با ٥ شرکت خودروساز برگزار شده، این شرکت‌ها نیز باید رضایت مشتریان و بعضا شکّات خود را کسب کنند. با شرکت رامک خودرو، نگین خودرو و سایپا دیزل نیز توافقاتی داشته‌ایم و تعهدات خودرویی سایپا و ایران خودرو نیز در حال انجام است. /فارس

انتقاد علی مطهری به مختومه شدن شکایتش از دادستان سابق مشهد

علی مطهری در روزنامه اعتماد نوشت: ️سه سال پیش گروهی اصلاح‌طلب در مشهد اینجانب را برای سخنرانی در روز اربعین شهادت امام حسین علیه‌السلام دعوت کردند. این بنده هم پذیرفتم و عازم مشهد شدم. ️قرار بود صرفا درباره واقعه کربلا صحبت کنم. اما حدود یک ساعت قبل از آغاز سخنرانی خبر دادند که به دستور دادستان مشهد در سالن سخنرانی پلمب شده و اجازه ورود به کسی داده نمی‌شود. اکنون بعد از ۳ سال از آن واقعه و شکایت اینجانب به دادگاه ویژه روحانیت - در حالی که ایشان ملبس به لباس روحانیت نیست - ابلاغ قرار نهایی برای اینجانب آمده حاکی از قرار منع تعقیب وی، در حالی که اینجانب به عنوان شاکی در دادگاه حضور نداشته‌ام و اساسا زمان دادگاه به اطلاع من نرسیده است.
 
نقض حکم نماینده مجلس متهم به رابطه نامشروع

حکم تبعید و شلاق نماینده مجلس که در رابطه نامشروع مجرم شناخته شده بود، از سوی دیوان‌عالی کشور نقض شد. پرونده علیه این نماینده مجلس از سوی زنی به نام زهرا تشکیل شد. او در شکایتی که مطرح کرد مدعی شد این نماینده به او تعرض کرده و وی را مورد آزار قرار داده است. این زن جوان همچنین فایل‌های صوتی‌ای نیز منتشر کرد تا ثابت کند نماینده مجلس با او رابطه داشته است. شکایت این زن به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و زمانی که دادگاه او را برای بیان توضیحات بیشتر احضار کرد، خبر مرگ این زن در تبریز اعلام شد. بررسی‌های اولیه نشان داد این زن خودکشی کرده است. خانواده این دختر جوان به مأموران گفتند: همگی در خانه بودیم، غذا خوردیم و زهرا برای استراحت به اتاقش رفت و دیگر برنگشت. بعد از چندساعت که به سراغش رفتیم متوجه شدیم فوت کرده است. وقتی پرونده به دادسرای جنایی تبریز ارسال شد، تحقیقات بیشتری دراین‌باره انجام گرفت و آزمایشات سم‌شناسی نشان داد زن جوان به دلیل مصرف قرص برنج جانش را از دست داده است. بااین‌حال تحقیقات شعبه ۵ درخصوص ادعای این دختر درباره نماینده مجلس ادامه پیدا کرد. این نماینده مجلس ادعای زن جوان را رد کرد و گفت: من به او تعرض نکردم. او به دفتر کار من آمد و گفت: زنی مطلقه است و دنبال کار می‌گردد. من هم قول دادم برایش کار پیدا کنم. چندین‌بار به دفترم آمد و هربار از من پول یا کار می‌خواست، من هم به او گفتم باید صبر کند. وقتی که دید فشار‌هایی که می‌آورد فایده‌ای ندارد، ادعایی واهی علیه من مطرح کرد. او با تحریک دیگران این کار را کرد و بعد هم من را تهدید کرد و گفت: علیه من شکایت می‌کند و فایل صوتی مکالمه ما را به شبکه‌های معاند داد. او می‌خواست با این کار از من اخاذی کند و از من پول خواسته بود، اما من چنین جرمی مرتکب نشدم.
 
آیت الله امینی در بیمارستان بستری شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به علت بیماری گوارشی در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شد.یکی از نزدیکان آیت الله ابراهیم امینی از بستری شدن این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیمارستان شهید بهشتی قم از روز جمعه خبر داد و گفت: مراحل درمانی در حال انجام است و حال عمومی ایشان خوب و رضایت بخش است.از ابتدای بستری شدن آیت الله امینی در بیمارستان، آیت الله العظمی جوادی آملی، آیت الله استادی، حجت الاسلام ملکا و تنی چند از علما و اساتید حوزه از ایشان عیادت کرده‌اند.
 
مشاور سابق فرمانده سپاه: «زم» مفسد فی الارض است

مشاور سابق فرمانده کل سپاه گفت: روح الله زم مفسد فی‌الارض و محارب با نظام جمهوری اسلامی ایران است. سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار معاون اسبق سیاسی وزارت کشور و مشاور سابق فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبر دستگیری سرشبکه سایت معاند آمدنیوز اظهار کرد: اینکه فردی که برای او سیستم‌های حراستی بسیار مدرن برنامه ریزی شده بود توسط جوانان سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده، بسیار توفیق بزرگی است. او ادامه داد: این دستگیری نشان داد که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از چه تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار است. معاون اسبق سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: روح الله زم، مفسد فی‌الارض و محارب با نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ این فرد آموزش‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف از جمله آشوب در کشور را در قالب سایت و کانال آمدنیوز طی سال‌ها تبلیغ کرد و به همین خاطر مفسد فی‌الارض است.
 
واعظی: گاهی باید آدم پوست کلفت باشد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره هجمه‌هایی که به وی می‌شود، گفت: قطار ایستاده را که سنگ نمی‌زنند، به قطار در حال حرکت سنگ‌پرانی می‌کنند. زمانی که در این منصب‌های قرار می‌گیرید باید مقداری هم پوست کلفت باشید.سید محمود واعظی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره این‌که چرا این روزها هجمه به رئیس دفتر رئیس‌جمهور بسیار زیاد است، گفت: طبیعی است، بالاخره جایگاه ما جایگاهی است که چنین مطالبی در موردش عنوان می‌شود.رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: هنگامی که برای یک موضوعی افرادی پیشنهاد شوند، گروه تحقیقی داریم که این افراد را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که نهایتا از میان آن‌ها یک نفر با توجه به صلاحیتی که دارد و به حق انتخاب می‌شود.وی افزود: آن افرادی که انتخاب نشده‌اند تصور می‌کنند که ما با آن‌ها دشمن هستیم و مطالبی بیان می‌شود.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*